Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bij welke cat6 kabel heb ik shielded connectors nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yusisushi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 21:31
Mijn vraag
...
Ik ga een verbinding van mn router door het huis maken om gigabit snelheid te halen tussen de nas en mijn computer.waarschijnlijkeen meter of 20 en cat5e zou kunnen volstaan maar ik krijg de cat6 kabel gratis van een vriend, ik denk niet dat er veel interferentie zal zijn. Ik weet nog niet of de kabel utp/ftp/stp is.
Met utp moet ik gewoon plastieke kopjes gebruiken toch?
En met stp/ftp? Moet ik dan perse ook metalen kopjes nemen?
Aan beide kanten? (Ik las dat dit voor "groundloops" kan zorgen)
Of aan een kant? Zo ja welke kant? Pc of de telenet modemrouter?

[ Voor 4% gewijzigd door yusisushi op 22-07-2018 15:56 ]

Alle reacties

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56
vraag eerst specifiek over het type kabel (vooral massieve vs soepele kabel... dat gaat bepalen welke connector je moet kopen)

• yusisushi
ijske schreef op zondag 22 juli 2018 @ 16:22:
vraag eerst specifiek over het type kabel (vooral massieve vs soepele kabel... dat gaat bepalen welke connector je moet kopen)
Ok, morgen kan ik je dat normaal vertellen.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En bekijk voor de tijd ook even of het mogelijk CCA kabel is. Dat is een kabel waarvan de aders van aluminium gemaakt zijn met een dun laagje koper er omheen. Waardeloze kabel.

• yusisushi
sypie schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:02:
En bekijk voor de tijd ook even of het mogelijk CCA kabel is. Dat is een kabel waarvan de aders van aluminium gemaakt zijn met een dun laagje koper er omheen. Waardeloze kabel.
Daar had ik iets over gelezen hier, goed om te weten hoe heet dan kan ik die makkelijk herkennen.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
yuszzz schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:04:
[...]

Daar had ik iets over gelezen hier, goed om te weten hoe heet dan kan ik die makkelijk herkennen.
...
Dat heet CCA... Hoe je dat makkelijk kan testen staat 100 keer beschreven op t.net, de zoekmachine moet je dat wel kunnen vertellen.

• yusisushi
ijske schreef op zondag 22 juli 2018 @ 16:22:
Ok nu blijkt het een cat6a ftp-hf3 kabel te zijn, maar helaas maar 10meter, iets minder dan ik nodig heb dus. Dus nu zijn de vragen;

Welke kopjes aan welke kant van de kabel?
Kan ik die verlengen met een gewone cat6 ftp?
Alvast bedankt.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:14
Gewoon een 20m kant en klare kabel kopen.
Kost misschien wel 10 euro (waarschijnlijk veel minder).

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1