Toon posts:

Win10 USB Stick: bij boot alleen stipje knipperen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers
Ik heb een oude pc van iemand gekregen (AMD ATHLON X2 II) Met windows 7 erop, heb toen een clean ubuntu installatie gedaan om te testen of alles werkte.

Alles werkte naar behoren, toen maakte ik een windows 10 USBtje om windows 10 te installeren
Gekgenoeg bleef er de hele tijd een stipje knipperen als ik die USB als optie selecteerde
Op mijn andere pc, (HP Probook 4540s), werkte het stickje wel.
Iemand die kan helpen?

Pepijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:52
Met welke tool is de stick gemaakt? Heb je de bios settings gecontroleerd? Een andere stick geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50
De Windows bootloader op de stick wil zich wel eens verslikken in de Linux variant die op de schijf staat. Als je de Ubuntu cd/usb nog hebt dan daar even van starten, complete schijf leeg maken met bv parted en dan weer de Windows stick proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arvidbeheerder schreef op zondag 22 juli 2018 @ 15:49:
Met welke tool is de stick gemaakt? Heb je de bios settings gecontroleerd? Een andere stick geprobeerd?
Rufus en volgende poging MediaCreationTool, Ja heb ik gedaan, Ja ook geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 22 juli 2018 @ 15:58:
De Windows bootloader op de stick wil zich wel eens verslikken in de Linux variant die op de schijf staat. Als je de Ubuntu cd/usb nog hebt dan daar even van starten, complete schijf leeg maken met bv parted en dan weer de Windows stick proberen.
Heb je een gratis alternatief voor Parted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:12:
[...]

EaseUS?

Wil je niet (weeeer) meerdere posts achter elkaar maken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 11:50
[...]

Ik dacht dat parted standaard in linux zat maar blijkbaar gebruikt Ubuntu partman en fdisk. Maar elke tool om partities te bewerken is geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Als je rechtstreeks boot vanaf die USB stick dan mag hetgeen wat op de HDD staat daar geen invloed op hebben. Je verteld de PC niet voor niks dat je vanaf een USB stick wilt booten. je zal immers toch een keer *iets* moeten laden vanaf een ander medium om die HDD dan leeg te maken.

Is de BIOS wel up to date? Heb regelmatig gehad met oudere PC's dat de laatste BIOS nodig is om Windows 10 te laten booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[HELP] Windows 10 USB Stick
offtopic:
HELP!!!!111! in de topictitel is hooguit zinvol bij letterlijk levensgevaar. In andere gevallen is het slechts schreeuwerig, in zo ongeveer ieder ander vraag-topic wordt ook om hulp gevraagd dus dat liever niet in de topictitel. Ik haal het ook weg en vervang het door een meer informatieve topictitel.

En:
[...]

offtopic:
Gebruik de Wijzig-knop als je nog wat wilt plaatsen, terwijl niemand anders heeft gereageerd. Na 24 uur je topic 'omhoog schoppen' door zelf weer te reageren is prima, maar daarvoor is het erg vervelend als iemand zijn eigen topic weer omhoog haalt in de lijst (en anderen dus omlaag).

(En inhoudelijk: even rondzoeken levert diverse gratis partitie-tools. Waaronder Parted zelf zo free as in beer en free as in speech is.

Inhoudelijk: CPU van meer dan 10 jaar oud denk ik. Hij is wel 64bit? Anders heb je misschien de 32b variant van Windows nodig. Hoeveel intern geheugen? En welk moederbord precies, is daar een Win10-driver voor? --> geef ajb meer concrete info over de hardware.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 23-07-2018 09:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:55:
[HELP] Windows 10 USB Stick
offtopic:
HELP!!!!111! in de topictitel is hooguit zinvol bij letterlijk levensgevaar. In andere gevallen is het slechts schreeuwerig, in zo ongeveer ieder ander vraag-topic wordt ook om hulp gevraagd dus dat liever niet in de topictitel. Ik haal het ook weg en vervang het door een meer informatieve topictitel.

En:

[...]

offtopic:
Gebruik de Wijzig-knop als je nog wat wilt plaatsen, terwijl niemand anders heeft gereageerd. Na 24 uur je topic 'omhoog schoppen' door zelf weer te reageren is prima, maar daarvoor is het erg vervelend als iemand zijn eigen topic weer omhoog haalt in de lijst (en anderen dus omlaag).

(En inhoudelijk: even rondzoeken levert diverse gratis partitie-tools. Waaronder Parted zelf zo free as in beer en free as in speech is.

Inhoudelijk: CPU van meer dan 10 jaar oud denk ik. Hij is wel 64bit? Anders heb je misschien de 32b variant van Windows nodig. Hoeveel intern geheugen? En welk moederbord precies, is daar een Win10-driver voor? --> geef ajb meer concrete info over de hardware.
Het is een AMD Athlon(tm) II X2 250 (64bit) zegt BIOS, 2048MB DDR3 Ram, geklokt op 1333MHz.
Linux wil ook niet meer werken, het bestandssysteem loopt steeds "Vast,, *raar*

AM3 Socket Moederbord van Asrock: Asrock N68-S3 UCC

Een werkende 500gb HDD

Verder heb ik geen concrete informatie meer. Sorry.
Kaalus schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:41:
Als je rechtstreeks boot vanaf die USB stick dan mag hetgeen wat op de HDD staat daar geen invloed op hebben. Je verteld de PC niet voor niks dat je vanaf een USB stick wilt booten. je zal immers toch een keer *iets* moeten laden vanaf een ander medium om die HDD dan leeg te maken.

Is de BIOS wel up to date? Heb regelmatig gehad met oudere PC's dat de laatste BIOS nodig is om Windows 10 te laten booten.
Ik heb niet aan de BIOS gezeten, dus nee. Hoe update ik de BIOS dan, en is het veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Bestandssysteem loopt vast? Ongetwijfeld is mijn kennis van installers en OS'en wat verouderd maar die melding komt me echt niet bekend voor. Dat verklaart meteen wel/niet hoe jij hebt geconstateerd dat de HDD werkt/goed is?

Aangezien er maar 2GB RAM in zit, zou ik proberen om een 32-bits OS te installeren.

BIOS-updates haal je van de site van de moederbord-fabrikant inclusief instructies en disclaimer over wat je er wel/niet mee moet doen.

@F_J_K de laatste BIOS is van 2011; gokje dat dat niets/weinig toevoegt om Windows 10 geinstalleerd te krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 23-07-2018 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:28:
Bestandssysteem loopt vast? Ongetwijfeld is mijn kennis van installers en OS'en wat verouderd maar die melding komt me echt niet bekend voor. Dat verklaart meteen wel/niet hoe jij hebt geconstateerd dat de HDD werkt/goed is?

Aangezien er maar 2GB RAM in zit, zou ik proberen om een 32-bits OS te installeren.

BIOS-updates haal je van de site van de moederbord-fabrikant inclusief instructies en disclaimer over wat je er wel/niet mee moet doen.
Als eerste, Bedankt voor je reactie @MAX3400
Ik heb op de website van de moederbordmaker gekeken en dit is een NVIDIA moederbord? Maakte ze moederborden? https://www.asrock.com/mb/NVIDIA/N68-S3%20UCC/index.asp#BIOS

De laatste BIOS update was voor Windows 7..
Windows 7 64bit getest werkt niet
Nu is een 32bit OS testen

Laten we zien wat eruitkomt!

Wat ik niet begrijp:
Waarom werkte 64bit linux eerst wel, nu niet?
Raar...
Waarschijnlijk ouderdom

Harde schijf werkte prima onder Linux, zo'n 1 dag geleden...

offtopic:
Ik heb me PC geupgraded van 4 naar 8gb ram (vader had dezelfde, hij ging upgraden)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Heb je nou al de HDD helemaal "schoon" gemaakt om te voorkomen dat 2 bootloaders ruzie hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Je CPU ondersteunt AMD64, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Of het ook daadwerkelijk beter performt op zo'n oud systeem durf ik niet te zeggen.

Je BIOS updaten is niet iets wat je zomaar ff moet proberen als hagelschot. Zoek op welke versie je nu draait, zoek op of er nieuwere releases zijn en wat de changelog daarvan is. Alléén als je daarin iets kan vinden wat er op duidt dat ze boot issues gefixt hebben, is het zinvol je bios te updaten. Tegenwoordig gaat dat vaak via USB (of zelfs via een applicatie vanuit een operating system, wat je dan wel eerst werkend moet hebben), maar met zo'n oud systeem zou het wel eens kunnen dat je een bootable diskette of CD nodig hebt.

Overigens heb ik nog nooit W10 geinstalleerd, maar het lijkt me heel stug dat het een probleem met bootloaders is. Je boot vanaf de USB-stick, niet vanaf de HDD. Eén van de stappen in het installatieproces is het formatteren van de HDD dus het zou niet relevant moeten zijn wat daar op staat (maar then again, het is wel windows, dus de wetten der logica hoeven niet perse te gelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@mcDavid vergeet je niet dat iets van GRUB2 op de HDD staat/stond en de BIOS geen UEFI doet; er is dus wel zeker kans dat Windows 10 het niet vertrouwt en niet wil doorstarten (en/of geen HDD vindt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:52:
Je CPU ondersteunt AMD64, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Of het ook daadwerkelijk beter performt op zo'n oud systeem durf ik niet te zeggen.

Je BIOS updaten is niet iets wat je zomaar ff moet proberen als hagelschot. Zoek op welke versie je nu draait, zoek op of er nieuwere releases zijn en wat de changelog daarvan is. Alléén als je daarin iets kan vinden wat er op duidt dat ze boot issues gefixt hebben, is het zinvol je bios te updaten. Tegenwoordig gaat dat vaak via USB (of zelfs via een applicatie vanuit een operating system, wat je dan wel eerst werkend moet hebben), maar met zo'n oud systeem zou het wel eens kunnen dat je een bootable diskette of CD nodig hebt.

Overigens heb ik nog nooit W10 geinstalleerd, maar het lijkt me heel stug dat het een probleem met bootloaders is. Je boot vanaf de USB-stick, niet vanaf de HDD. Eén van de stappen in het installatieproces is het formatteren van de HDD dus het zou niet relevant moeten zijn wat daar op staat (maar then again, het is wel windows, dus de wetten der logica hoeven niet perse te gelden)
Update: Gek genoeg kom ik wel in de Windows 10 32-bits installatie
Goed nieuws! Ik informeer jullie over wat er verder gebeuren gaat,

Update 2:
Error als ik bij voorwaarden kom: "Kan de licentievoorwaarden voor Microsoft-software niet vinden. Zorg ervoor dat de installatiebronnen geldig zijn en start vervolgens de installatie opnieuw op"

Groetjes
Pepijn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
@MAX3400 dan zou ik op zijn minst een teken van leven verwachten van de installer.

@Verwijderd Da's mooi. Misschien loont het wel de moeite eens te kijken of je moederbord idd bios fixes heeft die duiden op 64-bit compatibiliteit fixes. Volgens mij heeft windows nog steeds geen PAE op de consumenten-edities dus het is een beetje zonde van die 8GB Ram om 32-bit te draaien.

Ik neem trouwens aan dat je Ubuntu installatie wel 64-bit was? Dat maakt het allemaal wel een raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:05:
@MAX3400 dan zou ik op zijn minst een teken van leven verwachten van de installer.

@Verwijderd Da's mooi. Misschien loont het wel de moeite eens te kijken of je moederbord idd bios fixes heeft die duiden op 64-bit compatibiliteit fixes. Volgens mij heeft windows nog steeds geen PAE op de consumenten-edities dus het is een beetje zonde van die 8GB Ram om 32-bit te draaien.

Ik neem trouwens aan dat je Ubuntu installatie wel 64-bit was? Dat maakt het allemaal wel een raar verhaal.
Ubuntu was 64bit, Die 8gb gelde voor mijn Main PC, Bedankt voor je antwoord.
Edit: Waarschijnlijk was het de computer waarop de USB was gemaakt. Gek genoeg kom ik nu in de Win10 64BIT installer, hij is nu heel sloompjes bezig (wat verwacht je van 2gb ram!!!). Ik zal jullie wel op de hoogte houden en laten weten of het werkt of niet.

Edit: 'Kan benodigde bestanden niet installeren. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Foutcode: 0x8007025D'

Wat is dit, en wat moet ik ermee doen?

Pepijn

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dat is een foutcode, en wat je ermee moet is invoeren in google, en kijken of er iemand een mogelijke oorzaak of oplossing weet.

Overigens zou ik me met 2GB ram niet te druk maken om 64-bit, lijkt me niet dat je op deze machine iets gaat draaien wat alleen op 64 bit werkt en de snelheidswinst zal minimaal zijn. Of zelfs negatief gezien 64-bit kernels meer geheugen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Harde schijf en geheugen maar eerst eens gaan testen?
Eventueel met een WinPE boot disk.

En met 2/3 GB kan je inderdaad beter 32bit Windows gebruiken.
64bit brengt dan niets extra's, 32bit is dan wat sneller/gebruikt minder resources.

Misschien de USB installatie niet goed aangemaakt?, kan ook nog natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Opties:
Geheugen stuk
Harde schijf stuk
Harde schijf niet goed leeggemaakt na ubuntu. Gebruik een partitietool om aanwezige partities te verwijderen

[ Voor 32% gewijzigd door Witte op 23-07-2018 23:29 ]

Houdoe

Pagina: 1