Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kneew
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19:41
Ik zoek een?
CPU koeler en casefans voor in een Meshify C pricewatch: Fractal Design Meshify C - Dark TG

Wat is je budget?
Maximaal 150 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
BeQuiet

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment heb ik een Ryzen 5 1600 in mijn systeem zitten met een stock koeler.

Fans
De Meshify C komt met 2 120mm fans. Om de mesh front beter tot zijn recht te laten komen wil ik hier graag 2 140mm fans achter plaatsen. Omdat ik nogal kieskeurig ben als het op geluid aankomt, zat ik te denken aan de volgende fans: pricewatch: be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm
Ik heb ook de Noctua NF-A14 geprobeerd pricewatch: Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm maar deze maken een bromgeluid bij wat hogere RPM (800-900). Zullen de SW3 mij nog voldoende airflow geven?

CPU koeler
Om in dezelfde stijl te blijven als de fans en ik graag een zwart interieur wil voor mijn systeem zat ik te denken aan de pricewatch: be quiet! Dark Rock 4 en zijn grotere broer pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4. Voor de Ryzen die ik nu heb zal de DR4 ruim voldoende zijn, maar geldt dit ook nog wanneer ik overstap naar (met een beetje geluk) een 8 core Intel cpu? De future proofing is hier het belangrijkst.

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:20
Als je behuizing en budget het toelaten zou ik altijd voor de grotere/betere koeler gaan.
Ook al heb je de koeling niet perse nodig, je kunt de fans op lagere snelheid later draaien.

Waarom laat je de Noctua's niet gewoon op 600-700 rpm draaien?
Ik denk dat de meeste (alle) fans rond de 800rpm meer lawaai gaan maken, de vuistregel voor stilte is max 800 rpm (de SW3's gaan op 1000rpm ook hoorbaar zijn).

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True