Beste Tweakers,
Ten eerste weet ik niet zeker of dit in het juiste topic geplaatst is, mocht het niet zo zijn; excuses.
De afgelopen tijd heb ik gekeken naar nieuwe en tweede hands componenten, ik heb zelf geen ervaring met het bouwen van computers en daarom vraag ik jullie advies over bijvoorbeeld kwesties als; welke onderdelen kan ik wel tweede hands kopen en welke kan ik beter nieuw kopen?
De ''computer'' die ik nu heb samengesteld bestaat uit de volgende onderdelen:
CPU: AMD - Ryzen 5 2600 3.4GHz 6-Core Processor ( €150,- ) nieuw
Moederbord: MSI - B350 PC MATE ATX AM4 Motherboard ( €65,- ) nieuw
Memory: Ballistix sport ddr4 (2x4) ( €40,- ) tweede hands
Storage: Samsung 860 Evo 500gb ( €90,- ) reeds gekocht
GPU: AMD radeon rx 580 4gb ( €150,- ) tweede hands
Case: Antec CP-850 exclusief voeding OF Cooler Master N300 met 300w voeding
Power Supply:
Wat is jullie mening over de build die ik tot nu toe heb? De Cooler master lijkt mij de meest geschikte kast, alleen moet ik daar ook nog een nieuwe voeding bij kopen, dit systeem komt namelijk uit op meer dan 300w.
Graag hoor ik jullie mening,
Maarten Voss
Ten eerste weet ik niet zeker of dit in het juiste topic geplaatst is, mocht het niet zo zijn; excuses.
De afgelopen tijd heb ik gekeken naar nieuwe en tweede hands componenten, ik heb zelf geen ervaring met het bouwen van computers en daarom vraag ik jullie advies over bijvoorbeeld kwesties als; welke onderdelen kan ik wel tweede hands kopen en welke kan ik beter nieuw kopen?
De ''computer'' die ik nu heb samengesteld bestaat uit de volgende onderdelen:
CPU: AMD - Ryzen 5 2600 3.4GHz 6-Core Processor ( €150,- ) nieuw
Moederbord: MSI - B350 PC MATE ATX AM4 Motherboard ( €65,- ) nieuw
Memory: Ballistix sport ddr4 (2x4) ( €40,- ) tweede hands
Storage: Samsung 860 Evo 500gb ( €90,- ) reeds gekocht
GPU: AMD radeon rx 580 4gb ( €150,- ) tweede hands
Case: Antec CP-850 exclusief voeding OF Cooler Master N300 met 300w voeding
Power Supply:
Wat is jullie mening over de build die ik tot nu toe heb? De Cooler master lijkt mij de meest geschikte kast, alleen moet ik daar ook nog een nieuwe voeding bij kopen, dit systeem komt namelijk uit op meer dan 300w.
Graag hoor ik jullie mening,
Maarten Voss