Advies over laptop-upgrade + ramstickaankoop advies.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jelledgwn
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-07-2021
Beste mensen,

Ik had een vraagje over ramsticks.
Ik heb een Dell inspiron 15 7559 Gaming laptop.
Laatste tijd had ik telkens last van het feit dat geheugen en schijf 100% werd verbruikt als ik games speelde en of internet open had staan. Nu had ik het idee om mij ram te upgraden en een ssd stick te kopen.
In mij laptop zit een Crucial 8GB 204-Pin DDR3 SO-DIMM DDR3L(zo ver ik kon achterhalen. Ik weet namelijk nier zeker of het 2x4 GB of gewoon 1x 8 is)

Nu heb ik een Hyperx impact Black series ddr3l 8gb SO-dimm 204-pin 1866mHz/pc3l-14900-c- gekocht. En nu zat ik dus te denken nu heb ik 2 merken ramsticks, werkt dat of niet? Aangezien de snelheid van de crucial 1600mHz is en die van Hyperx 1866mHz is.

Dus kort samengevat de volgende vragen.

Werkt deze combinatie van ram-sticks of zat ik de hyperx retouren en gewoon een crucial kopen?

Gaat de oplossing van een ssd-stick (waarop wil ik bestanden van Mn c-schijf klonen en dus daar alleen Mn OS op wil gaan runnen, en de rest, zoals games op de c-schijf laten runnen) + Mn ramupgrade me helpen bij het feit dat niet telkens mijn schijf en geheugen 100% wordt verbruikt?

Alle reacties

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:31

SpamLame

niks

Ram zou gewoon moeten werken,mits er een slot beschikbaar is. Je kan de dell expresscode door dells site halen om te zien wat de originele config was.

Of het je probleem verhelpt is koffiedik kijken aangezien je niet vertelt of je uitgezocht hebt waar je 100% usage vandaan kwam.

Nu is een ssd nooit een slecht idee als je nu nog een hdd hebt en dat als traag ervaart.
16 gig ram is wellicht niet noodzakelijk,maar hangt af van je gebruik.
Persoonlijk draaien mijn systemen met 8gb ram of minder wat prima voor mij is.

Heb je nu nog een hdd? Vervang deze dan eerst eens door de ssd en kijk/ervaar dan de prestaties bij gelijke load.
Is dat voldoende voor jouw,stuur je het geheugen terug bv.

• Jelledgwn
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-07-2021
Bedankt voor je reactie,

Dus de kloksnelheid verschillen, en de verschillende merken zouden niet uitmaken zeg jij?
mijn geheugen wordt vaag compleet gebruikt door fortnite en als ik Chrome open heb staat is het helemaal erg. Verder waren er een paar vage Windows programma’s zoals superfetch en Windows defender die veel gebruikte.

Verder heb ik een sshd in mijn laptop zitten. Die ssd-stick kan ik er gewoon los instoppen in een apart slot. Wat goedkoper is en misschien net zo goed werkt als ik daar mijn OS op ga runnen? Ik las en hoorde dat dat veel minder verbruikt qua geheugen en schijf.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Laatste tijd
Uhuh... En wat is er de laatste tijd dan veranderd aan de manier waarop je met je machine omgaat? Welke updates zijn er geinstalleerd?
geheugen en schijf 100% werd verbruikt als ik games speelde en of internet open had staan
Dat zijn 2 heel verschillende workloads en mag je niet op 1 hoop gooien om een oplossing te zoeken.

Sowieso; 100% disk & RAM als je alleen internet? Dan klopt er iets niet aan de software en niet aan de hardware.
100%
Ik denk het niet; er zit een hybrid disk in dus tenzij je bewijsbaar continu 60 tot 200 MB/s aan data-transfer hebt, lees je waarschijnlijk de 100% counter verkeerd.

Sowieso; hoe weet je dat het 100% is? Hoe is dat geconstateerd?
RAM en SSD upgrade
Niet onder de indruk van de bedachte oplossing. Zoals ik zeg: het is recent, het is bij verschillende manieren van werken met de machine, het is niet duidelijk hoe je iets geconstateerd hebt.
Ik las en hoorde dat dat veel minder verbruikt qua geheugen en schijf
Nee. Geen idee waar die info vandaan komt maar onzin. Als het meezit (afhankelijk hoe je het bekijkt), gebruik je zometeen dus 100% van de SSD en 100% van de 16GB upgrade.

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 22-07-2018 13:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:31

SpamLame

niks

Jelledgwn schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:16:
Bedankt voor je reactie,

Dus de kloksnelheid verschillen, en de verschillende merken zouden niet uitmaken zeg jij?
mijn geheugen wordt vaag compleet gebruikt door fortnite en als ik Chrome open heb staat is het helemaal erg. Verder waren er een paar vage Windows programma’s zoals superfetch en Windows defender die veel gebruikte.
correct dat is de theorie althans, de praktijk is soms anders.
Verder heb ik een sshd in mijn laptop zitten. Die ssd-stick kan ik er gewoon los instoppen in een apart slot. Wat goedkoper is en misschien net zo goed werkt als ik daar mijn OS op ga runnen? Ik las en hoorde dat dat veel minder verbruikt qua geheugen en schijf.
Verbruik gaat natuurlijk alleen naar beneden als de sshd ook een spindown doet.