Vorige week heb ik van een mede-tweaker een Asus strix rx 480X overgenomen waar ik nu helaas wat problemen mee heb. Na een benchmark lijkt de kaart op default settings de coreclock speeds al te throttelen. Eerder vandaag 800 mhz i.p.v 1200 en nu rond de 1000 mhz. Als ik de Power limit verhoog kan de kaart net de default clock stabiel houden. Ik kom er niet uit wat hier het probleem zou kunnen zijn.
Het systeem bestaat verder uit een Seasonic Focus Plus 750 Gold een 6600k en een Msi m3 z170
Ik heb al geprobeerd:
.
p.s Ik heb inmiddels de tweaker waarvan de kaart komt benadert en hij geeft aan dat het wel een software matig issue moet zijn. Het enige wat ik nog kan bedenken is om de Vbios opnieuw te flashen maar ik weet niet of dit zonder risico kan uitgevoerd worden.
Het systeem bestaat verder uit een Seasonic Focus Plus 750 Gold een 6600k en een Msi m3 z170
Ik heb al geprobeerd:
- Windows opnieuw installeren
- Andere 8pins kabel
- Fans hoog zetten om temp throtteling uit te sluiten
p.s Ik heb inmiddels de tweaker waarvan de kaart komt benadert en hij geeft aan dat het wel een software matig issue moet zijn. Het enige wat ik nog kan bedenken is om de Vbios opnieuw te flashen maar ik weet niet of dit zonder risico kan uitgevoerd worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Hilverhox op 22-07-2018 01:16 ]