Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilverhox
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-01 17:49
Vorige week heb ik van een mede-tweaker een Asus strix rx 480X overgenomen waar ik nu helaas wat problemen mee heb. Na een benchmark lijkt de kaart op default settings de coreclock speeds al te throttelen. Eerder vandaag 800 mhz i.p.v 1200 en nu rond de 1000 mhz. Als ik de Power limit verhoog kan de kaart net de default clock stabiel houden. Ik kom er niet uit wat hier het probleem zou kunnen zijn.
Het systeem bestaat verder uit een Seasonic Focus Plus 750 Gold een 6600k en een Msi m3 z170

Ik heb al geprobeerd:
  • Windows opnieuw installeren
  • Andere 8pins kabel
  • Fans hoog zetten om temp throtteling uit te sluiten
Hopelijk zijn er wat getalenteerde tweakers die mij kunnen helpen om de oorzaak te vinden :) .
p.s Ik heb inmiddels de tweaker waarvan de kaart komt benadert en hij geeft aan dat het wel een software matig issue moet zijn. Het enige wat ik nog kan bedenken is om de Vbios opnieuw te flashen maar ik weet niet of dit zonder risico kan uitgevoerd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Hilverhox op 22-07-2018 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Wat is de temperatuur van de kaart op het moment van throttelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:46
Even voor de duidelijkheid, je gpu clocked altijd terug wanneer ie minder intensief gebruikt wordt. Ik heb zelf 1080ti's die tijdens Gaming o.i.d vrijwel nooit op maximale clock snelheid draait. Maar tijdens GPU rendering wel omdat ze dan ook voor 100% benut worden.

Throtllen is puur terug clocken door te hoge temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilverhox
De lagere clock snelheid lijkt niet echt door temperatuur beïnvloed te worden.
Bij een powerlimit van ongeveer +20 lijkt de default clock stabiel. Tijdens een benchmark, in dit geval Superposition, loopt de temp op naar +/- 75c met een rpm van +/- 2300 (vrij hard als je het mij vraagt maar temperatuur blijft hierdoor redelijk goed). Volgens GPU-Z is de load dan 100% dus dat lijkt mij ook niet het probleem. Doordat na het ophogen van de powerlimit de kaart wel stabiel op default clocks draait denk ik aan een soort van power throttle?

[ Voor 9% gewijzigd door Hilverhox op 22-07-2018 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:43
@Hilverhox het kan nog wel de moeite waard zijn om eens te kijken naar undervolten. Bij veel van de latere AMD kaarten kun je zo meer performance krijgen, bij minder stroomverbruik, hitte en geluid. Mogelijk dat je kaart zijn clocksnelheid dan ook beter vast kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:37
Ik sluit mij aan bij Inverted_world, ik vermoed dat hij gewoon terug clockt als hij niets doet wat deze kaart standaard doet. Ik heb ook een RX480 gehad en die zag je ook vrolijk heen er weer dansen met zijn clock speeds.

Wanneer ondervind je de 'throtteling' ?
Doet hij dit ook onder load ?

Het is heel normaal dat kaarten tussen min en max speeds schakelt als hij niets doet.
Ondervind je ook bij gebruik problemen als haperingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Is het een miningkaart geweest? Op welke snelheid draait het geheugen van de videokaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilverhox
Heb gisteren de kaart maar is open geschroefd en de koelpasta vervangen. De kaart draait tijdens dezelfde bench met dezelfde fanspeed nu, schrik niet, 20 to 25c koeler 8)7 .
Gek genoeg blijft de kaart niet stabiel bij de default power limit maar met een bump van 20% lijkt alles weer OK.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
Ik draaide me rx470 op 1.0v en 1200 mhz, hierbij bleef die koel met fanspeed niet boven de 1100 rpm
Pagina: 1