Vraag

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb net mijn bier omver gestoten en daarbij zijn een aantal druppels over mijn Cooler Master MasterKeys Pro S - White LED (Cherry Brown) Qwerty US gekomen.

Het is nogal gek, want ik zie totaal niks van alcohol/druppels/plak aan de onderkant van mijn toetsen, ik was er ook snel bij (biertje was halfleeg), dus het zijn mogelijk een aantal 'mini' druppels geweest maar dus genoeg om effect te hebben.
Vervelende is nu wel dat hij constant toetsenslagen blijft herhalen en de CAPS-lock niet meer werkt (het is aan die zijde gebeurd).

Wat kan ik nu het beste doen? Heb de toetsen dus al losgemaakt, gecontroleerd op vlekken/druppels, en nu even voor één fan gezet om te laten drogen. Andere kabel maakt geen verschil en mijn backup toetsenbord werkt gelukkig wel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Cooler Master MasterKeys Pro S - White LED (Cherry Brown) Qwerty US

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Schoonmaken met vezeldoekje
- Andere kabel
- Tegen fan om te laten drogen

Alvast bedankt, en ja ik ben stom geweest. :F

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:38

Croga

The Unreasonable Man

Het is niet de alcohol die het probleem is.... De rest van het bier (die andere 95%) is water en sticky stuff.

Ik weet niet hoe stevig die Coolermaster keyboards gebouwd zijn natuurlijk maar mijn Microsoft natural keyboard heb ik een aantal keer in bad gewassen... met een afwas kwast.....

Dat de capslock niet meer werkt is geen goed teken. Grote kans dat er toch ergens kortsluiting geweest is en het nu dus gewoon kapot is....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19:36
schoonmaken onder de toetsen met isopropanol en wattenstaafjes, verkrijgbaar bij drogist en doe het zelf zaken

• foxgamer2019
  • Niet online
@Croga @justmike Heb net het toetsenbord weer aangesloten nadat ik het even met zo'n schoonmaakdoekje onder de toetsen had schoongemaakt (over switches, plastic board en LEDs), de fan erop heb laten staan .. nu werkt hij weer. :D

Ik kan niet onder het toetsenbord (wegens garantie) maar wel dus bij de toetsen. Is het raadzaam het maandag even met alcohol of isopropanol schoon te maken?

[Voor 12% gewijzigd door foxgamer2019 op 21-07-2018 22:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:31
@foxgamer2019 Er is bier overheen gegaan. Garantie heb je dan toch al niet meer. Dus open maken kun je dan alsnog doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 17:50
Je loopt altjd een risico dat er wat drab achterblijft als je hem niet open kunt maken met kans op corrosie en dat ie alsnog stuk gaat op den duur....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19:36
@foxgamer2019

ik zou het zeker nog schoonmaken, in dat kleverig spul gaat met de tijd nog stof in kleven wat dan alsnog kortsluiting kan veroorzaken.

• foxgamer2019
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:16:
@foxgamer2019 Er is bier overheen gegaan. Garantie heb je dan toch al niet meer. Dus open maken kun je dan alsnog doen.
Kunnen ze dit (goed) checken (zitten er strippen in)?
Ik zie namelijk helemaal niks en er zitten geen openingen zover ik kan zien rond die toetsen (enkel bij de spatiebalk, maar daar is dus niks geweest). Aan de binnenkant kan ik natuurlijk niet kijken zonder open te maken. Dit toetsenbord heeft combo's, heb ik mogelijk iets geraakt en zijn deze nu gereset?

Het toetsenbord was wel vuil (stof, gebruik), maar het ziet er voor de rest nog prima uit.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee