Pc detecteert geclonede hdd niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-12-2022
hallo, ik heb zojuist mijn 80 gb hdd van mijn NAS(oude pc) gecloned naar een 320 gb hdd.
Maar nu ziet de pc de 320 gb niet meer in windows. Om te kijken of het probleem niet bij windows lag, ben ik naar het bios gegaan. Maar ook daar vond hij de 320GB hdd niet. Toen ik de orginelen 80 GB erin deed vond hij die wel, een met dezelfde sata poort een kabel. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Grt Robin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 09:26
De schijf word niet in de BIOS wel "herkend", lijkt erop alsof ie stuk is. Heb je een docking station voor harde schijven, stop hem dan daarin en kijk of Windows of Linux de schijf detecteert en kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
Wel ik heb hem ook al aangesloten op mijn hoofd pc en daar zag ik hem gwn en kon ik bij mijn bestanden en die dan ook openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08 09:26
Even nakijken of je inde BIOS op beide pc's de harde schijf hetzelfde is ingesteld, ik bedoel AHCI of IDE, etc. Als je snapt wat ik bedoel? Anders laat maar weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
Wel op het moederbord van mijn pc die ik als nas gebruik (p4vm8) staat aleen non-raid en raid ik heb hem ingesteld op non-raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Janssen
Hallo, even een update...
Ik heb zojuist een andere sata poort geprobeert ook daarop vond ik de hdd niet.
Dus nu heb ik er een en andere 320 gb hdd in gedaan en die vind hij ook niet. Dus kan het miss dat mijn mobo geen 320gb hdd's vind? Ik had ook nog een 300 gb hdd liggen en die vind hij wel dus ik hou het op de 300 gb hdd en uiteindelijk ga ik voor een sata expension card of nieuw mobo. Maar toch bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1