Toon posts:

Airflow S340 Elite

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :*) ,

Ik heb nog veel onzekerheid over mijn pc die ik deze vakantie ga bouwen. Wat ik wel zeker weet is dat ik hem wil gaan bouwen in de NZXT S340 Elite (White). Nu ben ik van plan om een Cooler Master Masterliquid ML240l RGB in te bouwen. De S340 Elite komt als het goed is ook met 2x 120mm fans.

Nu kan ik een aantal dingen doen:

- Optie 1: De 240mm radiator aan de voorkant installeren, waarbij ik vervolgens de 2 meegeleverde casefans ook tegen de radiator aanzet waardoor ik dus een push-pull configuratie heb. Dan is het wellicht verstandig om nog 1 extra fan aan de achterkant te kopen van 120mm (of een top van 140mm??)
- Optie 2: De 240mm radiator aan de voorkant installeren en de 2 meegeleverde fans als exhaust plaatsen. Hierdoor zal dan toch negatieve luchtdruk ontstaan? Dan ben ik bang dat ik mijn pc al na een paar weken al moet schoonmaken i.v.m al het stof. Als ik voor deze optie zou gaan, dan zou ik in ieder geval de NZXT fans tegen de radiator plaatsen en de RGB fans als exhaust. Anders is het ook zonde van al die mooie lichtjes :P.
- Optie 3: De 240mm radiator aan de voorkant installeren, met een fan in de achterkant als exhaust en eentje bovenin als intake. Dan loop ik echter tegen het probleem aan dat de lucht dan ongefilterd is, dus ook snelle stofopbouw? Deze optie zal de al matige VRM's van de MSI B350 Tomahawk Arctic wel ten goede komen neem ik aan. Zou het ook kunnen zijn dat de lucht die er in de top wordt ingeblazen er ook meteen weer uit wordt gezogen door de rear fan, waardoor stofopbouw dus minimaal is?
- Optie 4: De 120mm versie (Dus de ML120l RGB) als rear of top exhaust nemen, waardoor de gpu wel frisse lucht krijgt, maar de cpu warme lucht. In dit geval zou ik dan de 2 meegeleverde casefans front mounten, waardoor de luchtdruk dus ook positief is. Ik ben alleen bang dat de 120mm radiator mijn overclock niet zal trekken (op normale geluidsniveau's).

Als er een betere oplossing is die er niet tussen staat, zeg het!

Ik zal wel gaan overclocken. Ik ben van plan om mijn Ryzen 5 2600 naar 4GHz te tillen. Ik heb geen idee hoeveel warmte dit zou opleveren, maar ik ga er vanuit dat de VRM's van de B350 Tomahawk Arctic genoeg zijn. Ik zal toch vooral gamen, dus de cpu zal hopelijk nauwelijks onder full load komen.

Ik ben er ook van op de hoogte dat AIO's niet de beste prijs-kwaliteit verhouding hebben. Voor 60 euro kan ik inderdaad ook een Be Quiet Dark Rock 4 krijgen, maar ik ga in dit geval toch voor de looks.

Ik zal mijn geplande systeem nog even vermelden hieronder. De grafische kaart staat er nog niet in, omdat ik wacht op een aanbieding in Duitsland of Nederland. Deze zal minimaal een GTX 1070 Ti, en maximaal een 1080 Ti zijn. Een RX Vega kaart behoort ook nog tot de mogelijkheden, maar de prijs is gewoon niet aantrekkelijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 169,-€ 169,-
1MSI B350 Tomahawk Arctic€ 105,-€ 105,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,90€ 58,90
1NZXT S340 Elite Wit€ 78,89€ 78,89
1Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB€ 60,60€ 60,60
1Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 144,50€ 144,50
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 85,15€ 85,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 702,04

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en de beste optie kan aanwijzen. Advies m.b.t.. mijn aankoop is altijd welkom natuurlijk :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2018 22:29 . Reden: Kleine verbeteringen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefantk
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-07 22:17
Hallo,

Ik heb op dit moment ook de S340 Elite met een Corsair H115i hier draaien, en er zijn helaas wel een paar problemen waar ik tegenaan ben gelopen tijdens het installeren van de koeling. Door de omvang (diepte) van mijn radiator (26mm + 25mm van de fans) is het niet mogelijk om de radiator in push/pull configuratie te installeren. Er is namelijk niet genoeg ruimte voor omdat de afdekking van de kabels in de weg zit.

Foto:
https://www.dropbox.com/s..._20180721_233244.jpg?dl=0

Ook was het door de plaatsing van de front i/o voor mij niet mogelijk om de radiator en fans om te wisselen (fans voor de radiator ipv er achter), want mijn koeler was te groot en past niet onder de front i/o.

Nu heb ik de afmetingen van je Masterliquid opgezocht, maar dat moet voor jou geen probleem zijn. :)

Goed, na deze praktische problemen te hebben opgelost ben ik tot de volgende setup qua fans gekomen.

Ik heb de radiator met 2 Noctua 140mm fans als front exhaust gebruikt, en de 2 meegeleverde 120mm fans als intake boven en achter. Hierdoor krijgt de gpu frisse lucht en trekken de fans niet alleen de warme lucht van de gpu door de radiator, maar ook frisse buitenlucht.

Ik heb een i5-4670k op 4.4 Ghz lopen, met temperaturen van rond de 60/65 graden onder load.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groet, Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stefantk schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:45:
Hallo,

Ik heb op dit moment ook de S340 Elite met een Corsair H115i hier draaien, en er zijn helaas wel een paar problemen waar ik tegenaan ben gelopen tijdens het installeren van de koeling. Door de omvang (diepte) van mijn radiator (26mm + 25mm van de fans) is het niet mogelijk om de radiator in push/pull configuratie te installeren. Er is namelijk niet genoeg ruimte voor omdat de afdekking van de kabels in de weg zit.

Foto:
https://www.dropbox.com/s..._20180721_233244.jpg?dl=0

Ook was het door de plaatsing van de front i/o voor mij niet mogelijk om de radiator en fans om te wisselen (fans voor de radiator ipv er achter), want mijn koeler was te groot en past niet onder de front i/o.

Nu heb ik de afmetingen van je Masterliquid opgezocht, maar dat moet voor jou geen probleem zijn. :)

Goed, na deze praktische problemen te hebben opgelost ben ik tot de volgende setup qua fans gekomen.

Ik heb de radiator met 2 Noctua 140mm fans als front exhaust gebruikt, en de 2 meegeleverde 120mm fans als intake boven en achter. Hierdoor krijgt de gpu frisse lucht en trekken de fans niet alleen de warme lucht van de gpu door de radiator, maar ook frisse buitenlucht.

Ik heb een i5-4670k op 4.4 Ghz lopen, met temperaturen van rond de 60/65 graden onder load.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groet, Stefan
Dus je hebt eigenlijk de hele airflow omgedraaid? Aangezien de achterkant en bovenkant geen stoffilters hebben, loop je dan niet erg snel tegen stoffopbouw aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefantk
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-07 22:17
Ik heb het op deze manier nu al 2 maanden draaien, en heb tot nu toe nog weinig tot geen stof gezien in de kast. Qua stofopbouw valt het bij mij dus wel mee