Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• m.z
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 16-05 22:54
Mijn vraag
Vandaag heb ik mijn DS211+ van een mede-Tweaker ontvangen. Ik had hem in mijn tv-meubel geplaatst en was begonnen met de installatie/updaten. Tijdens de installatie heb ik de DS211+ wat na achter verschoven, omdat het mij beter leek staan en niet in de weg stond met knoppen en deurhendels.

Nadat ik los liet realiseerde ik me dat ik de powerknop schijnbaar perongelijk heb ingedrukt en de DS211+ sloot zich af en ging uit. Sinds dien lukt het mij niet meer om hem te booten. De NAS start op en power-led en lan-led blijven knipperen. De disk blijven continu aan.

Waar uit dus om gaat, de status-leden blijft uit. Doordat de DS211+ dus niet boot en dus ook niet te benaderen is. Ook resetten lukt niet, no beep.

Heb ik nu pech/geld weg of is er nog een oplossing?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Opstarten met:

HDD (old format)
Zonder HDD
1 HDD met partitie NTFS / 2e Bay leeg
1 hdd zonder partitie / 2e Bay leeg

> 10 minuten van stroom gehouden
Batterij van moederbord verwijderd

Led:
Status: off
Lan: active
Disk 1: light Orange / blinking when HDD placed.
Disk 2: solid Orange
Power: flashing blue

m.z wijzigde deze reactie 22-07-2018 00:50 (14%)

Beste antwoord (via m.z op 28-07-2018 18:34)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17-05 16:35
Deze: https://www.howtogeek.com...-reset-your-synology-nas/
En anders synology assistent downloaden en mocht dat ook niet lukken kan je altijd nog een ticket bij Synology aanmaken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
HD wissen (in een pc) wil soms ook nog wel helpen bij dit soort problemen. Dus echt de partities verwijderen. Gebruik daarbij diskpart voor bijvoorbeeld.

job wijzigde deze reactie 21-07-2018 20:38 (41%)

• m.z
quote:
pacificocean schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 19:58:
Deze: https://www.howtogeek.com...-reset-your-synology-nas/
En anders synology assistent downloaden en mocht dat ook niet lukken kan je altijd nog een ticket bij Synology aanmaken.
Dit werkt alleen als de NAS is geboot. De mijne start totaal niet meer op. Daarom wordt hij niet gevonden in Assistent en mijn router.

Ik heb inderdaad in ticket aangemaakt en op snel tot een oplossing te komen, want dit is wel zonde om binnen 5 minuten dat je hem hebt volledig dood is.

Al snap ik duidelijk dat die niet uitgeschakeld mag worden tijdens updaten, maar het is niet dat ik de kabel eruit trok. Dus vindt ergens vreemd dat de nas zelf oke vondt en afsluitproces voltooiden.
quote:
HD wissen (in een pc) wil soms ook nog wel helpen bij dit soort problemen. Dus echt de partities verwijderen. Gebruik daarbij diskpart voor bijvoorbeeld.
Ik heb de twee HDD gewiped. Een als NTFS snel format en de ander zonder partitie. Beide mogelijkheden bieden geen baat.

m.z wijzigde deze reactie 21-07-2018 22:55 (43%)

• pacificocean
quote:
m.z schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:49:
[...]

Dit werkt alleen als de NAS is geboot. De mijne start totaal niet meer op. Daarom wordt hij niet gevonden in Assistent en mijn router.
En wat gebeurd er als je de Synology rechtstreeks op je pc aansluit?

• m.z
quote:
pacificocean schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:55:
[...]

En wat gebeurd er als je de Synology rechtstreeks op je pc aansluit?
Dit heb ik toevallig ook geprobeerd, maar ook niks. Alsnog geen status led die aan gaat/voltooit met opstarten.

• pacificocean
quote:
m.z schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:57:
[...]

Dit heb ik toevallig ook geprobeerd, maar ook niks. Alsnog geen status led die aan gaat/voltooit met opstarten.
Maar vindt de assistant hem ook niet? En wat gebeurd er als je de disken er uithaalt en opstart?

• m.z
quote:
pacificocean schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:59:
[...]

Maar vindt de assistant hem ook niet? En wat gebeurd er als je de disken er uithaalt en opstart?
Dit heb ik ook geprobeerd. Staat toevallig ook in TS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:41
Heb je de reset methode al geprobeerd? reset knopje met een paperclip 5 sec ingedrukt houden daarna zou die in de installatiemode moeten gaan en zou je hem via de synology assistent kunnen vinden en installeren. In theorie worden hierbij geen datapartities gewist en raak je geen data kwijt.

De paperclip methode staat ook op de vorige website beschreven.

DutchKel wijzigde deze reactie 21-07-2018 23:13 (10%)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pacificocean
quote:
m.z schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:02:
[...]

Dit heb ik ook geprobeerd. Staat toevallig ook in TS
Als het bovenstaande ook niet lukt zou ik een ticket bij Synology aanmaken.

En anders wordt het echt tweaken met.behulp van onderstaande.
Recovering a Failed Synology Diskstation with a Serial Console:
https://wrgms.com/recover...diskstation-ds2xx-serial/

pacificocean wijzigde deze reactie 21-07-2018 23:27 (11%)

• m.z
quote:
DutchKel schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:10:
Heb je de reset methode al geprobeerd? reset knopje met een paperclip 5 sec ingedrukt houden daarna zou die in de installatiemode moeten gaan en zou je hem via de synology assistent kunnen vinden en installeren. In theorie worden hierbij geen datapartities gewist en raak je geen data kwijt.

De paperclip methode staat ook op de vorige website beschreven.
Dit heb ik al geprobeerd, maar geen bliep te horen. Dat HDD leegraken maken mij niks uit, omdat dit eerste keer in gebruiknamen is.

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17-05 19:17
Heb je beide disken verwijderd en de NAS opnieuw aangezet? Krijg je dan na 30 seconden een beep?

• m.z
quote:
Lord_Dain schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:20:
Heb je beide disken verwijderd en de NAS opnieuw aangezet? Krijg je dan na 30 seconden een beep?
Nope, helaas. Niks blijft op het zelfde proces hangen:

Status-led - uit
LAN-led - kniperend/activiet (Dit maakt het raar, waarom voert deze activeiten uit, als die niet eens IP heeft)
HDD1-led - aan
HDD2-led - aan
Power-led - knipperen

Heb vandaag behoorlijk wat paginas doorgenomen, maar alles duit op een defect moederbord. Sorry, maar hoe dan? Software maakt moederbord kapot, maar sluit zich van te voren wel af. Waarom blokkeert die dat niet als hij aan het updaten is.

Er zijn tig oplossing voor Blue Led of Death, maar alles is pas op te lossen als die status-led brand.

Ik zou het er vervelend vinden dat ik binnen 2 dagen, poef, 150 euro weg heb gegooit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m.z
Zoals het er dus op lijkt is het moederbord daadwerkelijk (softwarematig) kapot. Ik had een mogelijke vermoeden, maar de oplossing op internet spraken deels tegen. Zoals opstarten met lege HDD, terwijl de DS211+ ook zonder HDD eerder heeft opgestart.

Waar het dus nu vooral op lijkt en dus ook de signalen bevestigen, dat de flash/rom, waarop de software op komt te staan corrupt is geraakt.

Natuurlijk hoop ik het niet, omdat ik net vandaag voor het eerst in gebruikt nam, maar ergens ook een beetje "eigen schuld, dikke buld", vanwege het indrukken van de powerknop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pacificocean
quote:
m.z schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:34:
[...]

Nope, helaas. Niks blijft op het zelfde proces hangen:

Status-led - uit
LAN-led - kniperend/activiet (Dit maakt het raar, waarom voert deze activeiten uit, als die niet eens IP heeft)
HDD1-led - aan
HDD2-led - aan
Power-led - knipperen

Heb vandaag behoorlijk wat paginas doorgenomen, maar alles duit op een defect moederbord. Sorry, maar hoe dan? Software maakt moederbord kapot, maar sluit zich van te voren wel af. Waarom blokkeert die dat niet als hij aan het updaten is.

Er zijn tig oplossing voor Blue Led of Death, maar alles is pas op te lossen als die status-led brand.

Ik zou het er vervelend vinden dat ik binnen 2 dagen, poef, 150 euro weg heb gegooit.
Hoe ver kom je dan met een serial verbinding? Die verbinding komt tot stand voordat er een led brandt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m.z
Bedoeld je de lan verbinding? Zit geen serial kabel op. Wel USB. De LAN knipperend/laat activiteit zijn.

Het lijkt erop dat lan wel pakketje ontvangt. Dit vermoed ik, omdat via verbindingsbrug via notebook ethernet aansluiting wel pakketjes verzonden werden naar de nas en de nas wel reageerd, maar niet terugantwoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pacificocean
quote:
m.z schreef op zondag 22 juli 2018 @ 02:01:
Bedoeld je de lan verbinding? Zit geen serial kabel op. Wel USB. De LAN knipperend/laat activiteit zijn.

Het lijkt erop dat lan wel pakketje ontvangt. Dit vermoed ik, omdat via verbindingsbrug via notebook ethernet aansluiting wel pakketjes verzonden werden naar de nas en de nas wel reageerd, maar niet terugantwoord.
Nee ik bedoel de serial verbinding. Die zit inwendig direct op het moederboard. Zie mijn laatste link.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m.z
quote:
pacificocean schreef op zondag 22 juli 2018 @ 02:04:
[...]

Nee ik bedoel de serial verbinding. Die zit inwendig direct op het moederboard. Zie mijn laatste link.
Ohw sorry, helemaal overheen gelezen. Ben deze pagina toevallig ook tegen gekomen tijdens mijn google-speurwerk. Helaas spreekt hij over Beeeps die hij ontvang. Daarnaast kan hij hem wel nog benaderen/pingen en zien in assistant.

Ik krijg geen enkele beep te horen. Alsnog zou dit mijn enige poging zijn om alsnog deze nas te redden.

Ik heb hem wel volledig geopend en moederbord doorgenomen. Niks mis mee, zoals verbrandingen. De CPU wordt warm, dat is een goed teken en er zitten 6 pinnen op het moederbord voor jumpers. Wat ik hiermee kan weet ik niet.

Haha _/-\o_
quote:
Disclaimer: make sure you have backup! I am not responsible if you lose your data, void your warranty, burn down your house or kill your dog
.

Net als bij XDA bij roms, zoals Oneplus:
quote:
I am not responsible for bricked devices, dead SD cards, thermonuclear war, or you getting fired because the alarm app failed.

m.z wijzigde deze reactie 22-07-2018 02:15 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pacificocean
quote:
m.z schreef op zondag 22 juli 2018 @ 02:12:
[...]

Ohw sorry, helemaal overheen gelezen. Ben deze pagina toevallig ook tegen gekomen tijdens mijn google-speurwerk. Helaas spreekt hij over Beeeps die hij ontvang. Daarnaast kan hij hem wel nog benaderen/pingen en zien in assistant.

Ik krijg geen enkele beep te horen. Alsnog zou dit mijn enige poging zijn om alsnog deze nas te redden.

Ik heb hem wel volledig geopend en moederbord doorgenomen. Niks mis mee, zoals verbrandingen. De CPU wordt warm, dat is een goed teken en er zitten 6 pinnen op het moederbord voor jumpers. Wat ik hiermee kan weet ik niet.

Haha _/-\o_

[...]
.

Net als bij XDA bij roms, zoals Oneplus:

[...]
Je moet een usb ttl adapter hebben die je inderdaad op de jumpers van het moederboard aansluit. Ik heb die verbinding in het verleden wel eens gemaakt met mijn ds211. Je ziet hem gelijk meelopen bij het opstarten van de bios.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m.z
Dus ik hoef niet te gaan solderen, maar kan direct op de jumpers aansluiten, dat zal mooi zijn. De adapter zal ik eens gaan bestellen. Zou heel mooi als ik de nas weer in leven krijg. Inderdaad de bios zo niet aangeraakt zijn, lijkt me, dus ook nog volledig moeten werken. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• pacificocean

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m.z
Ik zal deze en vorige link eens goed doornemen. Zal eerst zo'n kabel aanschaffen. Bedankt voor de info.

Zoals ik per mail van Synology heb begrepen is het moederbord defect. (Het stiekem gehoopt dat ze me informatie over het flashen zouden geven) Heb wel mooie duidelijk uitleg gekregen om te achterhalen dat het zo is. Ook met duidelijke uitleg als ik naar een andere nas ga :P

Ik schat de kans enorm klein in dat ik vandaag mijn nas kan reanimeren, maarja dit was weer eens een wijze les :Y

m.z wijzigde deze reactie 24-07-2018 09:29 (66%)

• m.z
quote:

Na een heel geklooi met de drivers ben ik er eindelijk in de nas gekomen. Ik ga vanmiddag eens testen met de beschikbare codes of die ook voor de nas gelden.

m.z wijzigde deze reactie 25-07-2018 09:29 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• m.z
Wauw ik heb even moet uitvogelen hoe precies, maar de NAS werkt weer! Bedankt allemaal!
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True