Een vriend van mij heeft een ASUS N551JK-CN158H. Deze heeft hij circa 2,5 jaar geleden gekocht. Na het kopen merkte hij al op dat de 3,5 Jack port kapot was/niet goed functioneerde. Met een beetje wiebelen krijgt hij in 1 oortje geluid. Hij heeft dit nooit laten repareren toen het nog netjes onder de fabrieksgarantie viel (heb hem laten weten dat dit niet zijn slimste actie was). De laptop is er best op achteruit gegaan: De speakers zijn niet meer goed/opgeblazen, de accu is na 5 minuten ongeveer leeg, de DC Jack is onlangs kapot gegaan (heeft hij wel betaald laten repareren), zijn HDD is te langzaam voor de vele acties en de 3,5 Jack is dus kapot.
Hij heeft hier nu dusdanig last van tijdens games en tijdens colleges (altijd stroom nodig zijn) dat hij onderdelen wil vervangen en/of repareren. Ik ben van mening dat dit het niet echt meer waard is en hij beter geld kan stoppen in een nieuwe. Kost (veel) meer waarschijnlijk, maar ik geloof dat hij er langer profijt van heeft. Hoe denken jullie hierover?
Wat ga je met je laptop doen?
Windows gebruiker, speelt games als Civilization V/VI, The Elder Scrolls V: Skyrim, Overwatch en WoW. Standaard programma’s als Word etc voor colleges en films/series kijken.
Wat is je budget?
Er is niet meteen een budget, maar wat betreft de kosten van repareren en een nieuwe laptop moet te verantwoorden zijn. (Afschrijving etc.)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voor colleges en onderzoek doen in instellingen wordt de laptop meegenomen. Soms ook met een gameweekend of iets dergelijks. Wel gesteld op zijn huidige beeldscherm (15,6)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet perse, uiteraard betere specs indien het advies is om een nieuwe te kopen, maar dat spreekt voorzich denk ik? (Ik kan het uiteraard ook bij het verkeerde eind hebben.
Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven #eersteforumpost.
Hij heeft hier nu dusdanig last van tijdens games en tijdens colleges (altijd stroom nodig zijn) dat hij onderdelen wil vervangen en/of repareren. Ik ben van mening dat dit het niet echt meer waard is en hij beter geld kan stoppen in een nieuwe. Kost (veel) meer waarschijnlijk, maar ik geloof dat hij er langer profijt van heeft. Hoe denken jullie hierover?
Wat ga je met je laptop doen?
Windows gebruiker, speelt games als Civilization V/VI, The Elder Scrolls V: Skyrim, Overwatch en WoW. Standaard programma’s als Word etc voor colleges en films/series kijken.
Wat is je budget?
Er is niet meteen een budget, maar wat betreft de kosten van repareren en een nieuwe laptop moet te verantwoorden zijn. (Afschrijving etc.)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Voor colleges en onderzoek doen in instellingen wordt de laptop meegenomen. Soms ook met een gameweekend of iets dergelijks. Wel gesteld op zijn huidige beeldscherm (15,6)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet perse, uiteraard betere specs indien het advies is om een nieuwe te kopen, maar dat spreekt voorzich denk ik? (Ik kan het uiteraard ook bij het verkeerde eind hebben.
Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven #eersteforumpost.