Leuk!
Zelf luister ik dus het meest naar deephouse en tropical. Eén van mijn favoriete kanalen op YouTube is Soundeo. Ik zal binnenkort even uitgebreider posten.
Edit:
Deel vd post hieronder is afkomstig van mijn reactie uit het YSLT topic.
Ik heb een vrij brede muzieksmaak, variërend van 80's tot folk, van top 40 tot dance en van Nederlandstalig tot klassiek. Momenteel luister ik echter het meeste naar r&b/hip-hop en deep house. Deep house is op zich natuurlijk al een vrij breed genre. Alles van tropical / Ibiza house / balearic beat; tot aan future house en nu disco. Het leuke vind ik dan ook deze variatie plus dat er heel veel gave remixes worden gemaakt van bekende hits. Zoektermen op YouTube zoals 120 bpm, deep house, tropical house, ibiza house / balearic beat, chill / chill out, dream trance, nu disco, progressive / future house, chillstep / slow step, etc, leiden tot een veelheid aan lekkere relaxte deuntjes, variërend van weinig beat en meer tropische tunes, tot kalere muziek die het juist wel wat meer van de beat moet hebben. Sommige genres lijken erg op elkaar, andere verschillen behoorlijk, maar vrijwel allemaal hebben ze het lagere tempo gemeen.
YouTubekanalen waarop ik geabonneerd ben, zijn o.a.
120bpm:
YouTube: 120bpm
CDeep Music:
YouTube: CDeep Music
ChillYourMind:
YouTube: ChillYourMind
Deep Territory:
YouTube: Deep Territory
DJ Smile Music:
YouTube: DJ Smile Music
dynmk:
YouTube: dynmk
La Belle Musique:
YouTube: La Belle Musique
MrRevillz:
YouTube: MrRevillz
Rezilienza:
YouTube: Rezilienza
Soundeo:
YouTube: Soundeo
The Vibe Guide:
YouTube: The Vibe Guide
Tropical House Radio:
YouTube: Tropical House Radio
Wave Music:
YouTube: WaveMusic
ZM Top:
YouTube: ZM TOP
Gave artiesten (die niet perse uitsluitend 120 bpm / deep house maken) zijn bijv. Kygo, Calvin Harris, Max Oazo, Anton Ishutin, Robert Cristian, Anagramma, Secondcity, Stoto, Costa Mee, Sam Feldt, Mahmut Orhan, Syn Cole, Robert Miles en Felix Jaehn. Harris kennen we natuurlijk vooral van veel top 40-hits en Robert Miles is de onlangs overleden godfather van de dream trance.
Gave remix van Colonel Bagshot - 6 Days:
Deep house met oosterse invloeden.
Remix van Nelly - Just A Dream:
Hip-hop met een tropical / deep house sausje eroverheen.
Eén van de latere tracks van Kygo, die eigenhandig de tropical house op de kaart heeft gezet de afgelopen jaren:
Welbekende hit in een nieuw jasje door Secondcity
Deep house.
Kadebostany - Early Morning Dreams
Heel relaxte track die het lagere tempo heel mooi laat uitkomen:
[
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ov5Q9giLopY]
Filatov & Karas - Tell It To My Heart
Vrolijke deep house van Taylor Daynes hit
Mogelijke 1 vd grootste house/dance klassiekers uit de jaren-90.
Dr. Alban - It's My Life
[
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=sccQ4A2MvCs]
Heel relaxte plaat van Anagramma, waarin duidelijk de langzamere beat en de ontspannen sfeer naar voren komt
De inmiddels klassieke plaat van Baz Luhrman in een tropisch jasje:
[
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7I7cpMeNW3g]
Vinylsurfer - Greece; een remix van één van de bekendste balearic beat platen:
Wederom lekker dromerig; Suprafive & Nesco - Stranger:
Eén kleine disclaimer: veel van de tracks zijn voorzien van videoclips die NSFW zijn. Niet schokkend, maar wel ondergoed en badpakken.
Edit 2: @Arthur-M. Wat luister jij graag, qua kanalen, artiesten en stijlen binnen de house?
Edit 3: Afgelopen zaterdag nog een paar uur bij Beachclub Twins in Scheveningen gezeten, waar John Huizer draaide (zoon van Lee Towers). Urenlang heerlijke deep house en tropical voorbij horen komen.
[
Voor 95% gewijzigd door
Jorgen op 26-07-2018 17:44
]