alternatief synology surveillance en ftp?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:56
Hallo,

Ik ben bezig met overal camera's ophangen, ik heb er 2 hangen aan de synology met onfiv lekker makkelijk en werkt erg goed!

Nou wil ik graag de overige camera's ook laten recorden bij motion detectie en het liefst zonder extra licencie's te kopen. Nou is dit niet zo eenvoudig als gedacht. Ik heb verschillende camera's en allemaal kunnen ze met ftp de synology bereiken met de test knop, ik krijg leuk een test bestand of een test foto in de aangewezen map op de synology nas en ik zie in de log van de nas dat de camera's succesvol connecten dus je zou denken dat het werkt. Maar verder als test foto's en test bestanden komt het niet.

In de logs van de camera's zie ik dat er motion en of blind en of tamper detectie is, dus zouden ze moeten recorden naar de nas maar er komt niets binnen op de synology. Ook in de synology logs zie ik geen ftp connectie's als er motion detectie is, die ftp connectie logs in synology zie ik alleen als ik de test knoppen aanklik in de webinterfaces van de camera's.

De enige camera die wel z'n werk met ftp doet is een oude d-link 930 welke foto's naar de synology stuurt met motion of sound detectie.

Nou heb ik al even zitten zoeken naar een alternatief die op de synology draait die zonder licensies werkt maar die lijkt er niet te zijn.

Ik heb nog een andere oplossing, ik heb namelijk 3 x een synology (1 x ds216, 2 x ds214) dus zou ik alsnog 6 camera's kunnen recorden maar, de 2 extra synology's zijn backups en die synchroniseren elke dag een half uur en de rest van de dag staan ze uit.

Wie heeft er een mooie oplossing voor mij? Ik zou een mooie nvr recorder kunnen kopen en die aan de nas hangen maar zo blijf ik bezig, het liefst een mooie free applicatie die op de synology draait. 50 euro per camera aan licensies wordt een beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28
De oplossing zelf heb je al genoemd.....

Een mooie nvr...
een nas is leuk, maar niet voor dit doeleinde gemaakt, met de goede en juiste nvr kun je zoveel meer dan alleen maar beelden opslaan

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ja ik was er al bang voor, ik heb eventueel ook nog wel een rasp pi over maar ook daar kan ik weinig voor vinden.

De meeste nvr units die ik vind kunnen helaas niet recorden op network storage maar alleen op hun eigen HD. Zou er dan graag nog een hebben die in elk geval de nas als storage gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07 21:40
Hoeveel kosten de extra licenties ? Want er extra apparaat kost ook gewoon weer geld en stroome

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Er is maar zat te vinden via google
https://www.techrapid.co....r-or-dvr-with-motion.html

En domoticz heeft ook camera ondersteuning.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:44
shure-fan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 02:23:
De oplossing zelf heb je al genoemd.....

Een mooie nvr...
een nas is leuk, maar niet voor dit doeleinde gemaakt, met de goede en juiste nvr kun je zoveel meer dan alleen maar beelden opslaan
NAS is daar prima voor gemaakt en werkt ook uitstekend. Een NVR is misschien iets makkelijker in te stellen maar draaien hier 4 camera's 24/7 en nooit problemen of storingen. Instel mogelijkheden zijn behoorlijk veelzijdig icn motion etc.

Iets terugzoeken in opnamens gaat zeer eenvoudig tot het markeren van een item in beeld wat verdwenen is en daar op laten zoeken.

@AUijtdehaag
Zover ik weet ondersteunt Domoticz wel camera's maar niet voor opnamens zoals een NAS of NVR.
Meer om de koppelen zodat je deze kunt zien in de Gui en die beelden te gebruiken voor bepaalde acties.
Een foto maken of live beeld opvragen lukt nog wel maar meer is het niet.

Zelf gebruik ik op die manier een foto laten sturen als er wordt aangebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb sinds de verhuizing (dit jaar) mijn oude foscams allemaal vervangen door ubiquiti UniFi video. Er hangen nu 9 cams in en rondom het huis met motion detection die wegschrijven naar een nvr. Een VM op mijn synology nas.

Werkt super met de goede app

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
kmf schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 09:35:
Ik heb sinds de verhuizing (dit jaar) mijn oude foscams allemaal vervangen door ubiquiti UniFi video. Er hangen nu 9 cams in en rondom het huis met motion detection die wegschrijven naar een nvr. Een VM op mijn synology nas.

Werkt super met de goede app
Zou je dat willen toelichten? Het is me niet helemaal duidelijk.

Heb je een nvr die wegschrijft naar je nas? Of is het een nvr app die op je synology draait?

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 21:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Linkje :)
Zo te zien heb je een Ubiquiti Unifi nvr box als basis waar je extra storage via usb of netwerk aan knoopt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:43
Heb hetzelfde "probleem" met mijn IP camera's

Op dit moment 2 camera's draaien icm een Synology Nas, maar de hoge licentiekosten houden mij tegen meer camera's aan te sluiten.

Een RPI heb ik geprobeerd met Motioneye en dat werkt als individuele camera wel goed, maar ik geloof nooit dat een PI als NVR kan werken voor meerdere IP camera's.

Ook had ik een Foscam FN3109H NVR gekocht, maar deze werkte niet met mijn (onvif !) Eminent camera. China camera's (ook onvif) waren geen probleem. Deze heb ik dus retour gestuurd.

Vervolgens heb ik nu een goedkoop (€ 20,00) NVR bordje gekocht via Ali:

https://www.aliexpress.co...nalys-IP/32854729859.html

Hier zouden 16 camera's op moeten kunnen draaien. Deze heb ik gisteren binnen gehad en moet ik nog gaan testen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Laat maar weten of het werkt, ben inmiddels ook al aan het oriënteren op een Ali nvr, meerdere verkopers bericht gedaan maar tot nu toe doen ze geen van alle aan netwerk storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Chrisje1983 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:20:
[...]

Zou je dat willen toelichten? Het is me niet helemaal duidelijk.

Heb je een nvr die wegschrijft naar je nas? Of is het een nvr app die op je synology draait?

Dankje!
Ik heb op mijn Synology een Virtual machine draaien met Ubuntu op geïnstalleerd. Hier heb ik weer de Unifi Video software op geïnstalleerd. Deze slaat dus indirect ook op op de NAS, maar wel afgeschermd van de rest van de processen.

Ik heb nu 10 camera's draaien en net de virtuele HDD van 500GB vergroot naar 1,5TB.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je er een extra PC voor in wil zetten, probeer het dan eens met ZoneMinder of Kerberos. (softwarematige NVR's)
Voordeel is dat je op die manier de stream monitort en dan de PC het werk laat doen omtrend detectie. Je zit dus niet meer vast aan wat de camera's wel of niet kunnen. Zolang er maar een videostream uit komt zit je al goed.

Motion werd al aangehaald, maar dat is écht naadje.
Veel te weinig goede opties om de detectie af te stellen. Plus geen ONVIF support. Dat hebben ZoneMinder en Kerberos wel.
Ze zijn ook beide simpelweg Linux applicaties, dus middels SMB, NFS, iSCSI en legio andere mogelijkheden kan je je NAS (of meerdere) ook gewoon gebruiken als storage.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 04-08-2018 14:33 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Nou ik ben maar overstag gegaan.
De ds216 heb ik vervangen voor een ds918+ en ik heb 9 camera licenties aangeschaft. Het totaal bedrag is even schrikken maar ik heb nu wel 100% gemak en geen omkijken meer naar wat en hoe.

De ds216 vervangt de ds214 als backup nas en de ds214 ga ik offside neerzetten ook als backup.

Ik heb maar voor de ds918+ gekozen omdat ik voorlopig in de toekomst niet wil upgraden en hoewel de ds216 het ook makkelijk aan kon wou ik eigenlijk wel een aparte HD voor surveillance, zodat de andere schijven niet 24/7 draaien. Wel jammer dat er geen 10 gbit op zit, dat had eigenlijk wel gemogen voor de prijs.
Pagina: 1