Vraag

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Goedkope tablets.

Wat is je budget?
Ik dacht zo ongeveer aan €100 per tablet

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb 4 zonen en voor de vakantie (ook vooral de autorit) wil ik ze allemaal met een eigen tablet de auto insturen. Tablets bij kinderen zijn nou niet echt een investering waar je lang plezier van zal hebben want ze worden doorgaans toch wel binnen een of twee jaar kapotgegooid of ze komen aan een ander geweldadig einde. Met dat gegeven begin je te zoeken vanaf het goedkoopste, maar als je dan eindigt met onbruikbare rommel is het ook maar zonde van het geld.
Het doel is om een tablet te hebben die een beetje de simpele dingen kan doen.
Het zou mooi zijn als Minecraft erop gespeeld kan worden en Angry Birds Go.
Plex is overigens een must, maar dat zou zelfs met alle tablets die vandaag de dag worden verkocht moeten draaien.
De 2 jongste kinderen zouden ook met een wat minder apparaat kunnen en dat ik de 2 oudste wat meer power geef. Die oudste 2 zijn degene die voornamelijk Minecraft etc spelen en dan kan het kleinste grut wel doen met een goedkope youtube-tablet. Dan kom ik hopelijk ongeveer uit op tablets van 80 euro en een paar van rond de 130 ofzo.
Ik wil overigens geen tablet van 8GB. Ik vind Android een ramp met beperkte storage.
Camera boeit helemaal niet, maar goed er is denk ik sowieso niets in dit prijssegment met goede camera.

Wat heb je zelf al gevonden?
Lenovo Tab 3 A7 Essential - 16 GB

Welke vragen heb je hier nog over?
In hoeverre maakt het bij Android uit of er een versie 6 of 7 is geinstalleerd? Ik begrijp dat de support voor apps langer door zal gaan op een Android 7 maar de tablets waar ik het hier over heb zijn sowieso al geen 5-jaren-plan ofzo.

Lekker op de bank

Beste antwoord (via ZaZ op 24-07-2018 23:10)

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
dragon2 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:37:
Als je eraan kunt komen (want verkoop alleen in Dld) kun je denken aan amazon's fire tablets, de 8" en de 10" gaan heel lang mee op accu en de 8" zit wel ~binnen jouw budget. De 7" ken ik zelf niet, dat is de budget versie.

Met een klein beetje tweaken zet je er een andere launcher en de playstore op, dan heb je een top tablet voor weinig.
Je kunt ook voor de 2de hands varianten aanschaffen, deze worden, bij mijn weten, wel naar Nederland verstuurd. Heb zo zelf 2x een Fire 7 2015 laten komen (maar deze zijn ondertussen weer aan vervanging toe i.v.m. gebarsten digitizers).

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:56
Goedkope tablets hebben vaker een slechte accu, maar waarom kijk je niet naar een smartfoon zonder sim kaart van rond de 6 inch? Heb je meer keuze, en wat maakt die ene inch uit?, bijvoorbeeld:
categorie: Smartphones

En je kunt zelf het filter aanpassen naar 5,5 inch en hebt dan nog meer keuze?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Als je eraan kunt komen (want verkoop alleen in Dld) kun je denken aan amazon's fire tablets, de 8" en de 10" gaan heel lang mee op accu en de 8" zit wel ~binnen jouw budget. De 7" ken ik zelf niet, dat is de budget versie.

Met een klein beetje tweaken zet je er een andere launcher en de playstore op, dan heb je een top tablet voor weinig.

Acties:
  • Beste antwoord

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
dragon2 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:37:

Je kunt ook voor de 2de hands varianten aanschaffen, deze worden, bij mijn weten, wel naar Nederland verstuurd. Heb zo zelf 2x een Fire 7 2015 laten komen (maar deze zijn ondertussen weer aan vervanging toe i.v.m. gebarsten digitizers).

• Q4Jan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 07:54

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-11 11:39

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties. Ik ga kijken of ik nog op tijd de amazon fire kan scoren via iets als 'huifkar' omdat ie niet geleverd wordt in Nederland.
De Chinese variant van Q4Jan geniet mijn voorkeur maar die gaat waarschijnlijk te laat aankomen.
Ik denk wel dat ik er 1 bestel en dan doe ik na de vakantie de eventuele overbodige tablet cadeau aan mijn moeder ofzo.

edit:
Ik heb een zooi verschillende soorten tweedehands Kindle's bij Amazon gekocht. Verwacht ze rond het weekend binnen te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door ZaZ op 24-07-2018 23:12 ]

Lekker op de bank

Pagina: 1