Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschillende Foscam camera's willen eigen versie plugins

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-11 22:33
Mijn vraag
Ik heb twee Foscam HD bewakingscamera's. Nou heeft Foscam een heel irritante oplossing voor het bekijken en configureren van deze camera's op een Windows PC. Je benadert ze via een webbrowser, maar die gebruikt onderwater een programmaatje van Foscam, wat je dus eerst moet installeren. Als je probeert om aan te loggen op de camera terwijl dit niet geinstalleerd is, dan krijg je een foutmelding bij het aanloggen, een link naar de plugins en word je teruggestuurd naar de inlogpagina.

Nu gaat het mij niet beslist om het bekijken van de beelden van de camera's, dat werkt prima via een app op bv de iPad. Het gaat me om het configureren van de camera. Totnutoe werkte dat prima in Chrome na installatie van de plugins, maar vandaag heb ik een extra camera erbij (de R2) die een nieuwere versie van de plugins wilde. Die doet het dan echter niet meer met de oude camera! Dus dat zou betekenen dat iedere keer als ik iets wil veranderen aan de instellingen van de camera, ik eerst de daarbij behorende versie van de plugin zou moeten installeren alvorens ik op de webinterface kan inloggen. Dat verzin je toch niet?

De vraag: Bestaat er een mogelijkheid om zonder tussentijdse installatie aan te loggen op de webinterface van beide camera's? Ik hoef dus alleen maar de instellingen te veranderen, het bekijken van de beelden doe ik op een andere manier.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Camera 1 is een Foscam FI9821 V2, met de nieuwste beschikbare firmware volgens de Foscam website
Camera 2 is een Foscam R2, met de nieuwste beschikbare firmware volgens de Foscam website
Op de PC draait Windows 8 met Firefox en Chrome (beide de nieuwste versie)
Bekijken van de beelden doe ik via een app op de iPad (de plugins kunnen daar niet geinstalleerd worden dus via Safari lukt het niet)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende versies van de Foscam Plugins geinstalleerd. Het blijkt dat de camera's daar eisen aan stellen, in de configuratie van de camera kun je dit opvragen. Maar er is blijkbaar geen backwards compatibility. De firmware van beide camera's geupgrade. Geprobeerd via Firefox, maar daar werkt de plugin helemaal niet meer (is een beveiliging van Firefox sinds een tijdje). Via Safari op de iPad geprobeerd, maar dat werkt ook niet omdat je daar geen plugins kunt installeren. Via de officiele Foscam app op de iPad kun je wel wat dingen configureren, maar niet alles.

Het frustrerende is, dat die plugin blijkbaar nodig is om de beelden te bekijken, maar dat wil ik helemaal niet! Ik wil gewoon in het configuratiemenu van de camera komen zodat ik de instellingen kan aanpassen.

Weet iemand een oplossing?