Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:40
Mijn vraag
Deels na aanleiding van mijn voorgaande topic:
Iemand op netwerk en nu?, ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn met de Bitdefender Box.

Kort vertaal wat dit is
Het is een netwerkaparaat die je aansluit naast jouw router. Deze Box zal vanaf dat punt scans uitvoeren, voordat het netwerk binnenkomt. Het voordeel van deze box, dat deze ook een extra beveiliginglaag biedt aan het netwerk en apparatuur, die geen beschikking (kunnen) hebben van softwarematie beveiliging, zoals tv, spelcomputers enzo... Deze box biedt ook de mogelijkheid om Bitdefender Total Security-licentie aan te bieden aan de clients. Daarbij zijn de instapkosten 200,- euro met jaarlijkse licentiekosten voor Total Security.

Ik heb eerder al eens na gekeken of dit apparaat een verbetering zal zijn op het netwerk. Nu heb ik een lopend abonement bij Bitdefender Total Security en ben aan het overwegen om over te stappen naar deze box + licentie, nadat het huidig abonement afloopt.

Hierbij heb ik de vraag aan Bitdefender Box bezitters, wat is jullie algemene ervaring hiermee? Wat zijn licentiekosten, zijn deze ook in korting te krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Bitdefender Total Security
- 1 Bridge router naar Router
- Overige clients

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is je voorgaande topic en wat is er de samenvatting van? Beetje onzinnig als iedereen de afgelopen bijna twee miljoen topics moet gaan doorzoeken ;)

Ik neem aan Iemand op netwerk en nu?

En heb daar wat reacties op:
1) een dergelijke appliance of helpt niet tegen any versleutelde verbinding, of creeert een man in the middle-aanvalsmogelijkheid. Voor een thuissituatie IMHO niet aan te raden.
2) ik lees Bluetooth. Daar helpt een IP gateway niet bij
3) sowieso is up-to-date zijn van alle devices en de er op draaiende software nodig, net als geen admin zijn
4) als korting voor een eenmalige investering van €200 nodig is, dan duidelijk low budget thuissituatie en zou ik naar alternatieven kijken

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.z
F_J_K schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 00:59:
Wat is je voorgaande topic en wat is er de samenvatting van? Beetje onzinnig als iedereen de afgelopen bijna twee miljoen topics moet gaan doorzoeken ;)

Ik neem aan Iemand op netwerk en nu?

En heb daar wat reacties op:
1) een dergelijke appliance of helpt niet tegen any versleutelde verbinding, of creeert een man in the middle-aanvalsmogelijkheid. Voor een thuissituatie IMHO niet aan te raden.
2) ik lees Bluetooth. Daar helpt een IP gateway niet bij
3) sowieso is up-to-date zijn van alle devices en de er op draaiende software nodig, net als geen admin zijn
4) als korting voor een eenmalige investering van €200 nodig is, dan duidelijk low budget thuissituatie en zou ik naar alternatieven kijken
Ik heb zelf ook even de link toegevoegd.

1. Dat lijkt me ook niet verstandig dat dat zou gebeuren.
2. Bluetooth maakt me eigenlijk niet veel uit. Mij gaat meer om dat dit ook daadwerkelijk een toevoeging biedt op netwerklaag/verkeer.
3. Ik update en upgrade meestal/z.s.m. alles, zodra die beschikbaar zijn.
4. Helaas zijn me naast die box niet veel versies beschikbaar. Wel heeft Norton of niveau boven dit bedrijf ook zo'n box aanbied. Wel lijken de dingen beetje op te komen, maar lang niet altijd voor consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Als je IOT -internet of things- hebt, dan heb je 2 netwerken thuis nodig.
1 voor beveiligde hardware en geupdated hardware,
2 voor onbeveiligde hardware die niet mer geupdate wordt.

Met 3 dumb routers kun je dit doen, op een eenvoudige manier.
google hier op.

Of je maakt dit met een pfsense router, maar dit is veel instel werk.
Met pfsense kun je wel veel van je netwerk verkeer controleren, daar kun je extra software installeren.
google hier ook op.
De extra software wordt steeds geupdate om nieuwe problemen tegen te houden.
Met pfsense kun je een aparte netwerk maken om bezoekers toe te laten op een aparte netwerk.
Natuurlijk kun je ook je andere hardware elk apart zetten, zeker als deze geen verbinding onderling nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 maar? Eerder 20. Een VLAN per device-type: Camera, printer, voip, domotica, guests(wifi+wired), users(wifi+wired), etc etc. Met een beetje router moet dat wel kunnen.

De firewall policy op 'default deny', met specifieke allows. B.v. pc naar camera op poort 554 voor rtsp. pc naar printer op poort 9100. etc.

Er is geen printer die naar je PC verbind, alleen andersom, of als je printer is gehackt.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2018 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.z
Dit onderwerp met meerdere VLAN opstellen heb ik ook eens aan gedacht, maar nog weinig mee gedaan. Dit is zeker een optie, vanwege apparaten die last hebben "IT Phone Home". Dit is bij meerdere apparaten zichtbaar die plug and play zijn. Zelf stel ik de dingen liever in en zal er niet 123 goedkope meuk aan het netwerk worden aangesloten, wantja zonder enige duidelijk uitleg waarin verteld wordt waarom sommige apparaten onbekende verbindingen maken, ben ik niet zo kapot van. Ook wel logisch natuurlijk.

Ik zal dit eens verder onderzoeken/googlen hoe dit werkt.
Pagina: 1