Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

surround gaming headset?

Pagina: 1
Acties:

• glenn-16
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een gaming headset en het liefste eigenlijk onder de 200,-
Ik heb al veel gelezen online en reviews gekeken online maar kom er niet uit.

O ik weet dat 7.1 surround geluid natuurlijk het mooiste is maar ik kan geen speakers plaatsen dat is geen optie helaas :P

Waar ben ik naar op zoek: een surround gaming headset, duidelijk merkbaar surround geluid.

Ik heb oa de corsair void pro voorbij zien komen de logitech g933 Artemis pro de steelseries artics 7....
allemaal goede gaming headsets en dat zegt ook het merendeel online maar hoe zit het met surround, daar zijn ze vaak onduidelijk over, welke van die gaming headsets of eventueel andere hebben nou echt goed duidelijk surround geluid?

alvast bedankt :P

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waar wil je de headset op aansluiten? PC? Console? Je smartphone? Wat voor output heb je nu tot je beschikking (technisch gezien)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb een Arctis 7. Praktische headset, en hij zit (vind ik dan) heerlijk. Mijn Sony WH1000 zit bij de oren vergelijkbaar, maar een Arctis 7 hoofdband is echt veel comfortabeler. Geluidskwaliteit is ook prima ervan. Dat ze dan nog steeds geen firmware hebben die fatsoenlijk de kleur van het status LEDje als je net hebt opgeladen veranderd mag de pret niet drukken.

Dat gezegd hebbende, de optie om 7.1 geluid aan te zetten is echt heel slecht. Het doet niks behalve de geluidskwaliteit veruiineren, en dat staat bij mij dan ook uit. Bedenk sowieso dat zo goed als geen enkele headset echt 7.1 geluid heeft, het is allemaal software emulatie, wat in principe niet in de headset hoeft te gebeuren.

• glenn-16
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
Hè ik wil de headset aansluiten op m'n pc. Maar is het echt zo dat op de Arctics 7 het surround slecht is? Waarom word er dan gesproken van surround ... Wat moet je er van verwachten dan? Zijn er geen koptelefoons die in de buurt komen van goed omgevings geluid?

• Funnyface131
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-10 11:11
ik heb de razer man o war 7.1 (bedraad) en ben er zelf zeer over te spreken. met het razer synaps programma werkt ie uitstekend.
Microfoon is mooi weggewerkt in de headset zelf (uitschuifbaar)
zit lekker over het oor en geen vervelende drukkende hoofdband.

+ in de software kan je het surround instellen/testen naar eigen wensen

[ Voor 12% gewijzigd door Funnyface131 op 22-07-2018 13:30 ]

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Voor surround is een goede hoofdtelefoon genoeg. De echte 3D surround ervaring komt niet van je headset maar van het 3D geluidssysteem van je geluidskaart / game. EAX 4.0 / A3D of gelijkwaardige oplossingen in software van tegenwoordig) Je hoort immers 3D met 2 oren, dus moet je ook met een hoofdtelefoon te reproduceren zijn.

Luister dit maar eens met een willekeurige hoofdtelefoon: (geen boxen dus)
YouTube: Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Strobodov
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-10-2022
Helemaal eens met Tyrian! Surround hoofdtelefoon heb je niet nodig voor surround geluid.

Zoek je een open of gesloten systeem?
(open heeft doorgaans een meer natuurlijk geluid, maar lekt geluid naar de buitenwereld en dempt geluid van buitenaf niet. Gesloten heeft doorgaans meer nadruk op het laag en sluit je wel af van de buitenwereld. Is meestal wel wat vermoeiender om lange tijd op te hebben dan open. Zeker als je veel gamet kan dat wel een relevante factor zijn)

De verschillen tussen merken zijn groot, ook qua zitcomfort. Gezien €200 een prima bedrag is voor een goeie hoofdtelefoon/headset zou ik zeker eens bij een hi-fi zaak of Mediamarkt een aantal modellen passen en beluisteren.

Ik heb geen ervaring met echte gamers-merken headsets, maar vanuit de hi-fi zijn merken als Sennheiser, AKG, BeyerDynamic en Denon goed/uitstekend naar mijn mening. Bose, Beats & JBL are not my cup of tea :)

nastrovje

Pagina: 1