Vraag

• sunnyc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-02 13:08
Beste Tweakers,

ik heb jaren een Iphone 5 gehad (gekregen van een kennis die overstapte op de Iphone 7). Hoewel hij het in principe nog oke doet zijn er wel een paar min puntjes nu. Zo heb ik de batterij al drie keer moeten vervangen, valt het van binnen uitmekaar (de schroeven blijven niet meer zitten) en vinden er vrijwel geen updates plaats (ook geen nieuwe emoji's).

Nu heb ik vanwege de cashback actie een Samsung S9 genomen; als je het doet, doe het dan goed dacht ik bij mezelf. Nu heb ik hem een paar dagen in gebruik en heb ik het gevoel dat het mss een beetje teveel telefoon is voor mij. Ik gebruik hem namelijk niet zo intensief en (komende van een Iphone 5) lijkt de scherm is best groot. Ik gebruik het voornamelijk om te whatsappen, internetten, foto's maken en audio te beluisteren. Dan is heb best zonde, denk ik, om zo'n prijzige toestel te hebben met features die voor mij niet van belang zijn. B.v. zo'n goede scherm is wel leuk maak ik kijk er zelden video's op. Volgens mij kan je met een iets minder goede scherm toch nog goede foto's maken toch?

Ik heb even rondgekeken en moet zeggen dat ik het best overweldigend vind. Ik vind de pricewatch: Nokia 7 Plus Zwart en de pricewatch: Sony Xperia XZ Premium Zwart best interessant.

Misschien moet ik nog aan de toestel wennen maar als ik een (net zo) goed toestel kan vinden voor minder dan heeft dat wel mijn voorkeur.
Bedankt voor de hulp en als iemand een tip of advies over een ander toestel heeft dan hoor ik het graag.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Ik heb de toestellen naast elkaar gezet in de pricewatch:

https://tweakers.net/pric...e/1118063;1161585;738853/

Also be in de specificaties naar beneden scrolt, zie je dat de S9 de kleinste is van de 3. Jij meld dat je die te groot vindt.... Dan zijn je alternatieven de foute keuze. Een Sony Compact model komt dan eerder.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gewoon aan het toestel wennen. :)
Je gaat vanzelf meer doen, misschien ook met Samsung Health.
Genoeg die een S9 kopen voor candy crush, Spotify en Whatsapp.

Waarvoor denk je dat deze telefoon niet voor jou is?

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11 15:47
Haal een iPhone se. Zelfde formaat maar beter hardware dan de iPhone 5. Maar goedkoper dan de s9

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-11 12:32
Redmi note 5 is een prima mid range toestel, ook met iPhone achtige gestures :)

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-11 22:12
Houd er rekening mee dat bij sommige minder populaire toestellen het aanbod aan hoesjes flink verschraalt.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:39
Lrrr schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:40:
Houd er rekening mee dat bij sommige minder populaire toestellen het aanbod aan hoesjes flink verschraalt.
Lange leve Ali!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00
Wat ik zelf een beetje heb is dat een een beetje smartphone-moe ben, heb je dat zelf ook niet in bepaalde mate TS?

Ik zie de meerwaarde niet meer van een toestel van 900+ euro of zelfs al 500+. Al verschillende generaties telefoons kun je er fatsoenlijk op internetten, best goed foto's mee maken en gaat filmen ook heel aardig. Wat er beter is aan dure toestellen (4k filmen wellicht) trekt me totaal niet (meer). En ik zie eigenlijk het nut ook niet in van het rondlopen met een toestel van bijna 1000 euro. Afgelopen week nog stuiterde de telefoon van mijn vriend op de vloer, barst in het scherm.

Ik heb sinds een week nu een motorola G6 play, van nog geen 200 euro gekocht. Wilde mijn oude Lenovo eigenlijk helemaal niet vervangen want er mankeerde helemaal niets aan. Maar vanwege de oude android versie en telkens gezeik met updates kwam ik er niet echt meer onderuit. Was eerst skeptisch over een goedkoper toestel maar ding werkt écht als een trein en zat zelfs al een hoesje bij. Heeft verder gewoon ook een mooi scherm en werkt zonder haperingen. Het hoesje was niet helemaal mijn smaak maar ik heb er ook nog heel veel hoesjes voor kunnen vinden, inderdaad bij Ali.

[ Voor 4% gewijzigd door CrystalViriS op 21-07-2018 18:27 ]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je t formaat en OS prima vindt en de telefoon onderpresteerde niet voor je gevoel, dan kan je nog upgraden naar een 5S (krijgt zelfs nog iOS 12!) of iets toekomstbestendiger inderdaad een iPhone SE. Desnoods tweedehands van een betrouwbare Tweaker. Kost weinig, zeker als je naar de 5S zou gaan. (Al zou ik de SE aanraden ivm toekomstbestendiger.)

Beiden, vooral SE, zijn ook een upgrade qua snelheid en accuduur. Als je blij was met de 5 lijkt me dat toch een hele goede optie. Ofwel dirty cheap een 5S scoren, al heb je dan over 1 a 2 jaar weer t zelfde probleem met updates, of de SE (is ook cheapish te krijgen) en je zit de komende 3 a 4 jaar zeker nog goed... :)

Heb je ook gewoon weer al je apps, geschiedenis, oud en vertrouwd en in t formaat dat je wil - maar zonder tig toeters en bellen. En duur zijn die toestellen ook niet. De SE heeft high-end performance voor een midsegment prijs... Misschien iets duurder uiteraard dan een goedkoop instap/midsegment Android, maar die paar tientjes lijkt t me wel waard en je zal er niet snel spijt van krijgen denk ik zo.

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 21-07-2018 22:33 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• sunnyc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-02 13:08
Allen bedankt voor de suggesties en het meedenken.

Ik weet niet of ik smartphone moe ben maar ik zie idd de meerwaarde niet meer. Er zijn zoveel apps/functies/features waar ikzelf de nut niet van inziet. Maar misschien komt het omdat ik mijn telefoon maar voor bepaalde taken heb gebruikt (zoals hierboven gezegd)

Wat betreft de Iphone SE; ik heb eerlijk gezegd niet aan een nieuwe Iphone gedacht. voornamelijk omdat ik dacht dat het boven mijn budget zou zijn maar ook omdat ik, vooral in het begin, veel problemen heb gehad met de muziekbibliotheek, muziek bestanden erop zetten etc. Daarom dacht ik aan android want daar heb ik nooit veel problemen mee gehad. Maar ik zal er zeker naar kijken.
Ik ga morgen dat doen wat ik wel eerder heb gedaan maar niet met voldoende aandacht: naar de Mediamarkt om toestellen te bekijken. Kijken wat goed in de hand ligt, er een beetje leuk uitziet en idd toekomstbestendig is.

Nogmaals bedankt.
Pagina: 1