Plex fikker prob

Pagina: 1
Acties:

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik heb de 16/10/40 plextor fikker, doet het prima en snel maar nu mijn prob. Als ik ga fikken met dat ding gebruikt hij bij alle fik progies bijna de volle 100% van mijn proccesor ( 1,3 AMD ) dus kan ik G#$#%# niets anders doen.
Maar ik had ook nog een 12/4/32 plex scsi liggen en had die maar weer eens in geprikt op een scsi kaartje, en hij gebruikt maar 5% van mijn proccesor.
Ja je hoeft me niet uit teleggen hoe dat kan dat die scsi minder proccesor gebruikt, want da weet ik wel. Maar ik wil graag een oplossing voor mijn 16/10/40 plex IDE fikker zodat ik gewoon kan internetten of fotoshoppen terwijl ik fik??

www.Qbox.nl

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Je hebt toch burnproof, dus wat zou het boeien? De cd wordt niet verkloot iig maar wordt netjes gebrand. Ik internet en speel gewoon door tijdens het fikken, alles onder controle. :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde met mijn Plex 12/10/32 IDE, op een Pentium III 800.
Eerst had ik een Plex 8/2/20 SCSI, en die gebruikte bijna niets.. ik kon alles doen.
Dat BurnProof werkt ook voor geen reet ik verneuk nog steeds cdtjes. Het komt denkik doordat mijn brander + dvdrom aangesloten zijn op dezelfde IDE poort/bus (weetniemeer welke v/d 2 :) ) daar loopt Nero de hele tijd om te zeiken.

Iemand een oplossing?

• DvE
  • Laatst online: 01-05 19:47

DvE

ORA-00000

Misschien is het heel wat anders maar ik had dezelfde problemen.
Na installatie van de juiste chipset drivers en ATA100 (voor mij dan) drivers onder Windows 2000 was het probleem voor mij verholpen.
(Hij gebruikte nog PIO mode omdat hij ATA100 niet kon thuisbrengen.)

Verwijderd

Precies. Zet DMA aan.

• DvE

DvE

ORA-00000

Op woensdag 18 juli 2001 07:17 schreef HlpDsK het volgende:
Precies. Zet DMA aan.
Eindelijk een echte bijdrage kunnen leveren in problemen van anderen! Yes! :)
(Sorry guys, intern grapje)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 07:20 schreef DvE het volgende:

[..]

Eindelijk een echte bijdrage kunnen leveren in problemen van anderen! Yes! :)
(Sorry guys, intern grapje)
Wil je het ook met de klas delen? :?

• DvE

DvE

ORA-00000

Maakte een aantal keer opmerkingen die niet in de smaak vielen. Dit leverde dan een slotje of zo'n waslijst aan ietwat gepikeerde reacties op.
Blij dat ik eindelijk heb mogen bijdragen aan iets positiefs.

Class dismissed. 8-)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:12
Ik heb een Plex 12x10x32 IDE, nergens problemen mee. In Nero blijven zowel m'n buffer van Nero als die van m'n Plex netjes op ongeveer 90-100% en geen hoge CPU belasting.

Kan alles gewoon naast het branden doen en volgens mij heeft bij mij zelfs de burnproof nog nooit hoeven inspringen :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

D, M, A, DMA aanzetten dus.
Dit is helpt bijna de helft vd burn en dvd problemen op te lossen :P

• CdRwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09-2024
Misschien een hele stomme vraag maar waar enable ik de DMA van mijn ide plex 16x onder WIN2000 ?? Ik zie geen optie bij mijn "device manager" zitten ?
Iemand??

Maar lost dat mijn probleem ook op dat mijn proccesor minder belast word bij het fikken?
zie mijn verhaaltje helemaal boven aan.

www.Qbox.nl

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Hmm..ging wat fout.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 06:35 schreef Rens2001 het volgende:
Ik heb precies hetzelfde met mijn Plex 12/10/32 IDE, op een Pentium III 800.
Eerst had ik een Plex 8/2/20 SCSI, en die gebruikte bijna niets.. ik kon alles doen.
Dat BurnProof werkt ook voor geen reet ik verneuk nog steeds cdtjes. Het komt denkik doordat mijn brander + dvdrom aangesloten zijn op dezelfde IDE poort/bus (weetniemeer welke v/d 2 :) ) daar loopt Nero de hele tijd om te zeiken.

Iemand een oplossing?
moet je burn-proof in bijgeleverde nero versie natuurlijk wel aanzetten slimmie...

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 20:20 schreef CdRwin het volgende:
Misschien een hele stomme vraag maar waar enable ik de DMA van mijn ide plex 16x onder WIN2000 ?? Ik zie geen optie bij mijn "device manager" zitten ?
Iemand??

Maar lost dat mijn probleem ook op dat mijn proccesor minder belast word bij het fikken?
zie mijn verhaaltje helemaal boven aan.
weet niet precies hoe dat zit bij plextor, maar bij aopen ken je udma afdwingen met een jumper...

en die processorcapiciteit is normaal, wat ie over heeft gebruikt ie, heeft een ander proggie ook wat nodig, dan deelt ie gewoon... kwestie van os
Pagina: 1