Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Precision t3400 internet adapter werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• M. van Aken
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-03 01:47
Ik heb een pc waarop ik een exchange mail server wil gaan draaien. Deze pc is een Dell Precision T3400. Ik heb Windows server 2016 hierop getest maar het vervelende is dat de officiële drivers niet willen en dat ik dus ook het probleem heb dat de pc zijn eigen netwerkkaart niet ziet door gebrek aan de driver. Ik heb een internetstickje die met USB als het ware dienst doet als externe antenne. De pc ziet deze niet en wil zijn eigen drivers niet installeren. Tot gevolg dat ik er niks mee kan doen. De USB heeft met andere Windows versie (xp, 7, 8 en 10) geen problemen maar dus specifiek met server 2016 denk ik.
Wie kan me helpen om internet te krijgen op dit oude ding?

Redneck ingenuity is still ingenuity

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Internetstickje? Machine van bijna 13 jaar oud?

Tja, drivers zijn er niet. Loopt nu ook een ander topic van iemand die geen moderne GPU kan installleren onder Server 2016 want geen drivers.

Je zou kunnen bekijken of je een Intel PCI-E NIC kan vinden in de HCL van Microsoft en deze gebruiken/aankopen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Volges mijn moet je eerst de wireless service enabelen, voordat een windows server überhaupt iets doet met een wireless adapter. Maar waarom vindt-ie die bekabelde broadcom niet? Da's een universele driver, die zou OOB moeten werken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• M. van Aken
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:14:
...Volges mijn moet je eerst de wireless service enabelen, voordat een windows server überhaupt iets doet met een wireless adapter.
Een usb driver heeft toch niks te maken met wireless services? Op andere apparaten maakt hij dan gewoon een adapter aan, die kan vervolgens bepalen hoe hij ingesteld is (dial-up, broadband, ad-hoc, bridge etc)

In ieder geval. Ik heb het verholpen met een PCI netwerkkaart.

• MAX3400

MAX3400

M. van Aken schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:46:
[...]

Een usb driver heeft toch niks te maken met wireless services? Op andere apparaten maakt hij dan gewoon een adapter aan, die kan vervolgens bepalen hoe hij ingesteld is (dial-up, broadband, ad-hoc, bridge etc)
Want als je geen drivers hebt voor USB en je OS dus niet weet of & hoeveel USB-controllers er zijn, verwacht je wel een "usb internetstickje" te kunnen inpluggen?

• M. van Aken
Andere usb's werkte wel... En het stickje is plug and play, dus de drivers levert hij zelf aan Windows normaal gesproken.

• MAX3400

MAX3400

M. van Aken schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:52:
Andere usb's werkte wel... En het stickje is plug and play, dus de drivers levert hij zelf aan Windows normaal gesproken.
Dan moet de driver a) geschikt zijn voor Server 2016 en b) signed zijn voor installatie. Ik verwees niet voor niets naar de HCL gisteren.

Beiden lijken me hoogst onwaarschijnlijk maar gelukkig heb je al netwerk via een nieuwe/aparte NIC, gaf je aan.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 21-07-2018 18:56 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
<offtopic> Pfft, die 3400's vreten toch een partij stroom. En die wil jij 24x7 laten draaien met Exchange Server? Kun je niet beter ergens een VPS-je huren?

• MAX3400

MAX3400

akimosan schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:19:
<offtopic> Pfft, die 3400's vreten toch een partij stroom. En die wil jij 24x7 laten draaien met Exchange Server? Kun je niet beter ergens een VPS-je huren?
Vergeet ook niet dat zijn DC ook stroom vreet... ;)

Pagina: 1