Pakket via USPS verzonden blijft hangen in Amsterdam, wat nu

Pagina: 1
Acties:
  • 23.405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 14:12
Mochten jullie nog tips hebben, ik ontvang ze graag want ik weet even niet meer wat te doen. De situatie:

- Pakketje vanuit de US met USPS laten versturen, op 2 juli op de post gegaan
- Op 6 juli laat de track en trace het volgende zien:

Your item departed a transfer airport in AMSTERDAM-SCHIPHOL, AMSTERDAM, NETHERLANDS on July 6, 2018 at 11:06 am. The item is currently in transit to the destination.

Daarna geen updates meer ontvangen. Daarop heb ik:

1) USPS gebeld: zij zeggen het pakket ligt in NL en is overgedragen aan een lokale postorganisatie (maar konden niet zeggen welke).
2) PostNL via twitter & telefoon bevraagd: zij geven - afhankelijk van wie je te spreken krijgt - telkens andere antwoorden. Van het is nog niet in NL tot het is nog niet bij ons aangeboden en de laatste (3e gesprek van vandaag) was 'het ligt waarschijnlijk nog bij de douane en dat kan tot 30 dagen duren'.
3) Douane gecontacteerd: zij geven aan 'als het bij ons ligt moet dat bij PostNL bekend zijn, zij moeten je daarover informeren'.
4) PostNL via twitter: klopt dat wij dat moeten weten als het bij de douane ligt, aangezien wij nog niets in het systeem zien staan is het waarschijnlijk nog niet bij ons aangeboden of verwerkt. Verwerkingstijd is 3 dagen (maximaal 7), we zitten inmiddels op 14 dus zou ook kunnen dat het dan kwijt is.

PostNL gaf verder nog aan dat het ook bij DHL zou kunnen liggen omdat pakketten soms ook door hen aangenomen worden. Hoe het ook zij, de track and trace code van USPS laat de route van het pakket tot 6 juli zien, daarna is het een black box.

Het gaat om een pakket van 500 dollar dus ik zou het toch wel prettig vinden als hij boven water komt.
Wat ik totaal onduidelijk vind is wat nu de routing is en hoelang zoiets mag duren. Verder is mijn vraag natuurlijk: heb ik nog iets nagelaten, is er nog iets dat ik kan doen om het pakket boven water te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
USPS met tracking zou EMS mail moeten zij. en zou normaal gesproken door PostNL in NL verder moeten gaan. Probeer hier eens te tracken: https://www.track-trace.com/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De verzender is (helaas) verantwoordelijk en als ik je verhaal lees, zal UPS en PostNL moeten uitvechten het pakket is gebleven zo rond stap 2.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Laat de verzender USPS schoppen, zij beweren het overgedragen te hebben maar weten niet eens aan wie :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_SJD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 14:12
@The_MAN met de track and trace code die ik heb kom je dan weer uit op de site van USPS zelf... dus geeft geen nieuwe info.

@Freee!! de verzender is inmiddels ook bij USPS langsgeweest, daar zeggen ze dat het is overgedragen aan de Dutch Customs maar ik weet inmiddels dat het zo niet werkt. PostNL zou het aan moeten nemen en als de douane een steekproef houdt of er om wat voor reden dan ook iets mee wil dan legt PostNL dat vast en moet dat dus bij hen bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Daniel_SJD Douane sectie ?
Het is niet standaard dat PostNL de verzending over neemt. maar net waar de verzender een contract mee heeft. zo is dat ook vaak vanuit UK

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Daniel_SJD schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:36:
@The_MAN met de track and trace code die ik heb kom je dan weer uit op de site van USPS zelf... dus geeft geen nieuwe info.

@Freee!! de verzender is inmiddels ook bij USPS langsgeweest, daar zeggen ze dat het is overgedragen aan de Dutch Customs maar ik weet inmiddels dat het zo niet werkt. PostNL zou het aan moeten nemen en als de douane een steekproef houdt of er om wat voor reden dan ook iets mee wil dan legt PostNL dat vast en moet dat dus bij hen bekend zijn.
Dan moet je met opties tracken en als land NL invoeren. VS tracking van USPS stopt inderdaad op het moment dat het overgedragen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 20:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Daniel_SJD schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:36:
[...]
@Freee!! de verzender is inmiddels ook bij USPS langsgeweest, daar zeggen ze dat het is overgedragen aan de Dutch Customs maar ik weet inmiddels dat het zo niet werkt.
Dan hebben ze het dus aan een onbevoegde overgedragen en zijn ze aansprakelijk. Dat zo laten vertellen door de verzender en dan de reactie even afwachten >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ligt gewoon ergens bij de douane ter controle of totdat de shipper je import fees voorschiet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 20:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Mijn ervaring met pakketten uit de VS is dat het heel normaal is als deze een dag of 10 in transit zijn. Als je dan de bevestiging hebt dat het pakket in Europa is, kan het best nog een volle maand duren tot het "door de douane" is. Het hangt er maar helemaal van af hoe druk het is bij de vervoerders.

[ Voor 11% gewijzigd door aawe mwan op 20-07-2018 23:47 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 09:48
Om wat voor soort zending gaat het? Priority Mail Express of Priority Mail International? Als het een Express-zending is, dan zou het echt niet zo lang moeten duren. Dat soort zending worden altijd binnen 7 werkdagen wel afgeleverd, tenzij er een probleem is met de inhoud, maar dan had je al wel een brief ontvangen van PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Topickaping is niet de bedoeling. Tevens mis ik wat eigen inzet bij je vraag.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 22-07-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koudio
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-09-2020
Hoe is dit afgelopen? Ik zit momenteel in exact dezelfde situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd en dit een tweede poging tot topickaping is op dit topic gaat die op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.