Toon posts:

Welke kaart bij een socket7 mainboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naast mijn super pc heb ik ook een amd systeempje
specs:
AMD K6-2 300
ASUS PA5-B MOBO
BIOS REV. 1008
ASUS V3800 PURE (16MB SGRAM)

ik wil dit pc'tje een beetje moderniseren

IK KOOP ER EEN AMD K6-3+ 500 voor
MAAR WELKE VIDEOKAART KAN HET BESTE MET DEZE CONFIGURATIE

Verwijderd

waar haal die je die k6-3+ 500mhz vandaan???

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34
Als er een AGP slot in zit kan je natuurlijk gewoon die gebruiken. Neem dan een Geforce 2 ofzo. AGP slot = bruin.

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Geplaatst door Piepeltjes - woensdag 18 juli 2001 07:24

--------------------------------------------------------------------------------
Als er een AGP slot in zit kan je natuurlijk gewoon die gebruiken. Neem dan een Geforce 2 ofzo. AGP slot = bruin.

een beetje zonde een GF2 met een K6'je.. Ik zou gewoon dezelfde kaart houden. Heb (bijna) zelfde 2e systeempje. Ik zou een beetje meer geheugen by proppen. En als Proxy/Gateway/internet pc gebruiken als je een breedband verbindin heb. Of anders als een game-server ( :) ) .. want om een GF2 in te proppen is het niet een beetje een Overkill ?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Als je wat wilt, zou ik er een Voodoo 3 is proppen. Werkt het beste met een K6.

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 07:24 schreef Piepeltjes het volgende:
Dat is het stomste wat je kunt doen met een K6. nVidiakaarten vragen relatief veel Cpu-power en dat heb je met een K6 niet. Ik zou voor een Voodookaart gaan, die vragen het minste cpukracht.

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 11:57
pak maar een G-Force (2) MX. lekker snel en veel features voor weinig geld.

Verwijderd

32 MB AGP Sparkle Ge-Force ll MX200

Prijs: van fl 199 voor fl 175

bij multipc.
lekker snel voor jouw systeem.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Negeer die twee kwezels boven deze post en luister naar PhiKwadraat, Dualdude en Sinterklaas. Een nieuwe Nvidia gaat niet boeien, je CPU houdt deze nog maar amper bij. Die K6-3 gaat misschien iets helpen, maar niet genoeg om een Geforce bezig te houden. Koop ergens een Voodoo 3 of twee Voodoo 2 kaartjes. Of spaar je geld op om een oud slot 1 bordje met chip te kopen.

PS: MX200 is echt geen gamerkaart. Echt niet.

Verwijderd

Ik heb een AMD K6-2 450mhz (gekocht op ibazar) op een socket 7 moederbord.
Als videokaart heb ik een diamond monster fusion 16 mb (voodoo banchee), hiermee kan ik quake spelen, films bekijken zonder probleem :)

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 12:05 schreef Bene het volgende:
Negeer die twee kwezels boven deze post en luister naar PhiKwadraat, Dualdude en Sinterklaas. Een nieuwe Nvidia gaat niet boeien, je CPU houdt deze nog maar amper bij. Die K6-3 gaat misschien iets helpen, maar niet genoeg om een Geforce bezig te houden. Koop ergens een Voodoo 3 of twee Voodoo 2 kaartjes. Of spaar je geld op om een oud slot 1 bordje met chip te kopen.

PS: MX200 is echt geen gamerkaart. Echt niet.
neem dan bijvoorbeeld een
32 MB AGP Power Color G-Force ll MX400 TV-OUT Retail

Prijs: van fl 249 voor fl 225
neem geen voodooII of III ,zeer slechte ervaringen mee,en deze kaart draait perfect of jouw systeem, een amd k6+3 is sneller dan je mag denken,want de kaart wat je nu hebt je nog beter dan een 'voodoo'.

Verwijderd

oh ja en dan nog een ding:
als nu een voodookaart koopt ,dan heb je er later helemaal nix meer aan.
(als je deze computer nog meer uit gaat bereiden)
want dan is de kaart weer te traag,en kun je weer een ander gaan kopen.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Op woensdag 18 juli 2001 12:14 schreef pentium het volgende:
want dan is de kaart weer te traag,en kun je weer een ander gaan kopen.
Da's volkomen waar. Als je de boel in de toekomst wilt uitbreiden wordt een Voodoo een stuk minder nuttig. Op het moment echter denk ik dat een geforce geen denderende winst zal opleveren. Heb zelf een ouwe K6-2-400 in de hoek staan waar even een GF2MX in heeft gezeten, waar UT (misschien fout voorbeeld) trager mee draaide als de Banshee die er nu weer in zit.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
kijk uit met die chipset ( ali 5)!

ik heb zelf een p5a -b icm met een nvidia chipset (tnt2 m64) , en die is niet onder windows 2k aan de praat tekrijgen, onder win9x wel dan moet je een speciale agp patch installeren, dus eerst navragen bij de winkel waar je hem koopt, dan heb je namelijk het recht om hem teruilen.

Verwijderd

het is wel voor elkaar te krijgen met nvidia chipsets alleen moet je weer bepaalde deto's draaien en op 1x agp en sideband off en blablabla op die p5 a-b.. ik heb een voodoo 3
en dat draait prima ik zou voor een voodoo5 gaan echt een topkaart en lekker goedkoop alternate.nl heeft ze nog wel.

p5 a-b en k6-3+ is trouwens wel echt rockstable onder 98se hier. en je kunt die 500 zo op 600 oc'en.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:51

Lordy79

Fundamentalist

ik weet ff niet meer of zo'n asus socket 7 bordje een ALI of een VIA chipset heeft.

Als het een ALI chipset is, kun je tnt2 of sneller (geforce dus ook) wel vergeten. Beste opties zijn dan voodoo3 3000 of een ATI Radeon 32MB DDR.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 20:43 schreef Lordy79 het volgende:
ik weet ff niet meer of zo'n asus socket 7 bordje een ALI of een VIA chipset heeft.

Als het een ALI chipset is, kun je tnt2 of sneller (geforce dus ook) wel vergeten. Beste opties zijn dan voodoo3 3000 of een ATI Radeon 32MB DDR.
de p5 a-b waar het in dit geval omgaat heeft de m1541/43 chipset dus een ALi V set.

kan best een tnt 2 of gf2 mx op.

maar persoonlijk zou ik voor de voodoo 5 gaan das vind ik persoonlijk de beste match met de k6+'en.

Verwijderd

Ik zou dan toch maar voor een GeforceMX gaan.
Kosten bijna niks mee, vooral niet als je ze 2ehands koopt ;)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
Op woensdag 18 juli 2001 02:26 schreef socket het volgende:
Naast mijn super pc heb ik ook een amd systeempje
specs:
AMD K6-2 300
ASUS PA5-B MOBO
BIOS REV. 1008
ASUS V3800 PURE (16MB SGRAM)

ik wil dit pc'tje een beetje moderniseren

IK KOOP ER EEN AMD K6-3+ 500 voor
MAAR WELKE VIDEOKAART KAN HET BESTE MET DEZE CONFIGURATIE
is hierboven ook al gevraagt... maar waar IGN haal jij een K6-3+ vandaan????? Dan moet je wel heeeeeeeeeeel goed gezocht hebben gezien het feit dat de K6-2+ al nauwelijks verkrijgbaar is...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1