Graag advies voor een moederbord en harde schijf bij game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ultraThijs
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-01-2024
Hallo allemaal,

Ik zoek een?
Een moederbord en een harde schijf die bij mijn game pc passen

Wat is je budget?
Mijn budget voor een moederbord is tot de 180 euro en voor een harde schijf tot de 85 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zoek een harde schijf met minstens 2 TB(ik hoef geen SSD harde schijf tenzij iemand met een goed idee komt om 2 schijven te combineren waarvan 1 een SSD). Ik heb voor het moederbord al veel gekeken met het merk MSI, maar als iemand andere suggesties heeft sta ik daar voor open.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hier zijn de specificaties van de andere onderdelen van de game pc:
Behuizing: Crosair Carbide 100R Window
Processor: Intel core i7 8700
Koeling: Cooler master MA410p
Geheugen: ValueRAM 16GB DDR4-2133
Grafische kaart: NVIDIA Geforce GTX 1060 Gaming X 6G
Geluidskaart: ASUS Xonar DGX
Voeding: 600W Cooler Master MasterWatt
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. (Als iemand trouwens een fout in de rest van de spullen ziet dat niet met elkaar samen gaat, vertel het mij dan alstublieft :) ).

Met vriendelijke groet,
ultraThijs

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, "iedereen" koopt een WDC Blue HDD maar met zo'n build doe je jezelf echt tekort.

Geen idee waarom je direct 2TB nodig hebt maar ik zou een SSD hoge prio geven zoals een Crucial MX500.

/Edit: ook aardig - V&A aangeboden: Nieuw! Omni's Samsung 850 EVO 500GB mét garantie

[ Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 20-07-2018 19:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:47
Wat hierboven staat. Koop een mooie 256GB SSD met 1TB HDD, dat is voor de meeste genoeg (extra HDD kan je er altijd bij schuiven).

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom zet je niet zowel een SSD er in, als een HDD (of beter, geen mechanische luide tril dingen er in en een NAS). Een SSD is het meest versnellende wat je kan nemen! Tevens zou ik kijken of een 2666MHz kitje niet haalbaar is bij die CPU. Géén SSD is de grootste fout die je maar kan maken. (om het wat extreem uit te drukken)

"Combineren tot één", hoe bedoel je dat? Je kan best beiden in één PC hebben, je hebt dan gewoon een C- en een D-schijf. Op C (de SSD) zet je al je games, apps, en je besturingssysteem (ik ga er vanuit dat je voor Windows gaat), en op D zet je data. Simpel.

Qua moederbord... écht superslechte B360 bordjes zijn er niet. Ik zou niet voor een 370 bordje gaan met een non-K CPU. Overklokken kan namelijk toch niet.

• ultraThijs
Oke heel erg bedankt! Wat vinden jullie trouwens van dit moederbord MSI Z370I GAMING PRO CARBON AC?

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:47
Als je een 8700 hebt (dus geen 8700K), dan heb je niets aan een Z370 en kan je beter voor een B360 bordje gaan, scheelt weer in de prijs.

• ultraThijs
Oke, heb je heel misschien suggesties? :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dit spul komt zeker uit een PC samenstel tool van iets als Alternate ?
voeding kan beter ! oa Bitfenix formula gold of whisper
DDR RAM 2666 CL 15

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ultraThijs
Beste Hackus, Wat bedoel je met DDR RAM 2666 CL 15? Zou ik die moeten gebruiken in plaats van degene die ik nu heb? En hoeveel Watt heb ik ongeveer bij de voeding nodig?

[ Voor 19% gewijzigd door ultraThijs op 20-07-2018 20:29 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ultraThijs schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:27:
Beste Hackus, Wat bedoel je met DDR RAM 2666 CL 15? Zou ik die moeten gebruiken in plaats van degene die ik nu heb?
yep, en oa dit moederbordje (tenminste met B360 chip) pricewatch: Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)
pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-2666C15D-16GVR

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 20-07-2018 20:52 . Reden: link werkend ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ultraThijs
Oke bedankt! En gewoon als vraagje: Waarom zou ik de DDR RAM 2666 CL 15 gebruiken in plaats van degene die ik nu heb?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ultraThijs schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:36:
Oke bedankt! En gewoon als vraagje: Waarom zou ik de DDR RAM 2666 CL 15 gebruiken in plaats van degene die ik nu heb?
is sneller
(wou eerst zeggen google even:D)

• ultraThijs
oh oke. Heel erg bedankt voor de hulp :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Om feedback te kunnen geven op de overige onderdelen moeten we ook weten wat je met het systeem gaat doen.
Bijvoorbeeld: voor gaming is processor/videokaart verhouding uit balans en een aparte geluidskaart heeft 99% van de mensen niks aan.
Daarnaast inderdaad een SSD nemen, een B360 moederbord, sneller geheugen en een betere voeding.

• ultraThijs
oke, Ik wil hem inderdaad voor gaming gebruiken. Wat raad je dan aan met de processor en videokaart? En moet ik dan gewoon geluidsboxen kopen i.p.v een geluidskaart?
Pagina: 1