Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisotteke
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-11-2023
Mijn vraag
.Kan men verwijderde foto's terug halen op een Oneplus2 ?

Bij het opkuisen heeft mijn dochter per ongeluk foto's gewist uit de map DCIM map. Dit heeft ze gedaan toe ze was aangesloten aan de pc, dus op de pc heeft ze hen gewist. Het gebeurde niet op de Oneplus2 zelf maar toe die was aangesloten op de pc die werkt op windows10. Is er een progamma die deze foto's kan terugzetten of hoe kan men dit doen. Hopelijk kan iemand hier ons helpen.
Van harte dank voor jullie medewerking.
Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Tja, ook al was het via de PC, het gebeurt toch op de telefoon zelf, dus dat maakt niet uit.

De eerste link die ik vind als ik op 'Android Undelete' zoek, zegt o.a.
Note: On a non-rooted device, DiskDigger is limited to recovering images from your thumbnail caches, which means that the images will likely be lower-quality than the original photos or videos. Recovering the full-resolution original versions of the photos or videos is only possible by rooting your device.
en dat zal voor alle undelete programma's zo zijn. Dit https://forums.androidcen...vering-deleted-files.html lijkt een redelijk complete uitleg.

Tip 1: voor dit probleem is de backup uitgevonden. Af en toe je fotomapje kopiëren naar een PC is echt niet zo veel werk, vergeleken met wat je nu hebt.

Tip 2: stond die map op het toestel of op de mogelijk aanwezige SD-kaart? Als het de sd-kaart is, kan dat mogelijk via een PC. Zelf even uitzoeken lijkt niet te veel moeite?

In essentie zijn de foto's er nog wel, maar bij alles waarbij er nu dingen op het toestel geschreven wordt, loop je risico dat je over het stuk opslag waar die foto's stonden heen schrijft.

Tip 3a: Als niet van betalen, maar wel van een beetje risico houdt: zoek een handige buurjongen of telefoonreparateur die het toestel kan rooten en wel een echte undelete kan uitvoeren. Bonuspunten voor één die je kan uitleggen of je met rooten ook in dezelfde partitie schrijft en dus risico loopt op het overschrijven van (de ruimte van) de foto's.

Tip 3b: Als de prijs geen probleem is, maar het risico wel: commerciële firma's kunnen dit ook voor je oplossen, vaak zelfs met no cure no pay. Zie bv. de google search voor 'android recover files no cure no pay'. Er staan Nederlandse bedrijven bovenaan. En prijzen die beginnen met 3 cijfers...

[ Voor 11% gewijzigd door thunder7 op 20-07-2018 21:45 ]

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisotteke
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01-11-2023
Alvast bedankt voor de uitleg, Thunder7. Zover was ik ook al geraakt, enkel van dat rooten ben ik een beetje bang. Ik ben niet echt een computer techneut en erg handig in al die zaken. Misschien een firma opzoeken die dit voor mij kan doen? Toch alvast bedankt voor de gedane moeite.
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:40

MsG

Forumzwerver

Het verwijderen van bestanden bij een extern aangesloten apparaat, zeker via MTP, wordt vrijwel nooit via de prullenbak gedaan.

Is de boel daarna uitgelaten en niet meer in gebruik? Er is al een kleine kans dat het nog ongeschonden terugkomt, die wordt significant kleiner als het toestel en het kaartje gewoon verder worden gebruikt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@fisotteke welkom op Tweakers.

Op Tweakers wordt een mate van eigen inzet en onderzoek verwacht voordat je een topic opent. Ik kan helaas niet zien wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat de bedoeling is en pas dan even je openingspost aan.