Toon posts:

Hoe funest kan dit wezen???

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Banshee 2 Limited editon. Nou is die voor 2x AGP gemaakt. En nu zat ik me eens af te vragen hoe funest kan het wezen om dat plankie eens naar 4x AGP te trappen???

De RAMDAC haalt een schone 385Mhz en de 16MB DDR loopt op 4ns. Er zit wel een lief klein orbje op maar geen vorm van temp meting of RPM rapportage. Het zou zonde wezen als ik hem verneukte.....

Verwijderd

Volgens mij doet ie dat gewoon niet :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Heb je een link naar een site waar ze die Banshee 2 bespreken, en waar techspecs staan? Ik ken dat ding niet namelijk.

Verwijderd

Je ken em gerust op 4x zetten maar als de beeldplank het niet ondersteund blijft ie gewoon op 2x werken, dus laat maar op 2x staan zou ik zeggen. verder is het verschil in prestatie tussen 2x en 4x vaak niet merkbaar.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op woensdag 18 juli 2001 02:10 schreef Deedle het volgende:
De RAMDAC haalt een schone 385Mhz en de 16MB DDR loopt op 4ns.
De enige Banshee 2 die ik ken was een "tijdelijke" voorloper van de 3dfx Voodoo3 (eigenlijk gewoon een Voodoo3 zonder hardware mpg ondersteuning) en had volgens mij geen DDR.
En met de brakke AGP implentatie van de Banshee/Voodoo 3 series heeft agp 4x idd totaal geen nut, er is al vrijwel geen verschil tussen de preformance van de pic en agp(2x) modellen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Geplaatst door Eddy66 - woensdag 18 juli 2001 02:21

--------------------------------------------------------------------------------
Je ken em gerust op 4x zetten maar als de beeldplank het niet ondersteund blijft ie gewoon op 2x werken, dus laat maar op 2x staan zou ik zeggen. verder is het verschil in prestatie tussen 2x en 4x vaak niet merkbaar.
Ligt aan clock tussen videokaart en AGP bus . Dus als je hem op AGP4x "trapt" dan blijf ie gewoon op AGP2x.. in ander woorden.. heb je Idd nix aan. maar het klinkt wel leuk
"Ik heb mijn AGP2x videokaart op AGP4x draaien"

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
wat voor kaart is dit? en hoe oud is ie? hoe presteert ie? een 4ns ddr kaartje? klinkt als niet oud, maar banshee weer wel!

Verwijderd

je kan je kaart er in ieder geval niet mee verneuken als je hem op 4X zet. hij doet het gewoon niet maar met van die test samples weet je het maar nooit. dus het kan zijn dattie wel gemold wordt, dat hij het gewoon niet doet ofdat hij het wel, of een combinate van sommige, eerst doetie ut en dan kapoet :D
heb je mischien wat benchies van die beestje? lijkt me wel een vrij ruig kaartje ;) qua performance niet maar toch ;)

Verwijderd

Doe geen moeite om je kaart op AGP4x te krijgen.
a. Als je kaart het zou kunnen dan zou die het ook ondersteunen.
b. AGP4x werkt zelfs minder snel dan AGP2x.

Verwijderd

Topicstarter
Die banshee draait op 2 voodoo 4 chips die meer dan 10% onder de standaard vallen en dus niet als voodoo 4 konden worden verkocht.

Ik haal een goede 180fps in 800x600x32 (Gl quake / Quake 2) met vsync aan en een refresh van 140+Hz.... Moet de software wel de onderstuening leveren vood 3dfx. Met andere woorden 3d mark 2000 results slaan nergens op.

Kaartje is al bijna 2 jaar oud..... Kostte toen net zo veel als Gf3 nu.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op donderdag 19 juli 2001 00:20 schreef Deedle het volgende:
Die banshee draait op 2 voodoo 4 chips die meer dan 10% onder de standaard vallen en dus niet als voodoo 4 konden worden verkocht.

Ik haal een goede 180fps in 800x600x32 (Gl quake / Quake 2) met vsync aan en een refresh van 140+Hz.... Moet de software wel de onderstuening leveren vood 3dfx. Met andere woorden 3d mark 2000 results slaan nergens op.

Kaartje is al bijna 2 jaar oud..... Kostte toen net zo veel als Gf3 nu.
Kewl, dat is nou stoere hardware :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

grappig! nooit van gehoord deze kaart... banshee 2 ??? 2 x voodoo4 ???

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

heb je mischien foto's van het beestje? ik zou ze zeeer graag willen zien ;)
btw ehh ik heb ehh geld over van de vakantie eehhh dealtje? :D
Pagina: 1