EVO 970 op een Z170 Pro Gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Topicstarter
Ik zit op het einde van mijn latijn. Ik heb tijdens de Prime dagen een EVO 970 500GB aangeschaft. Ik probeer een clean install van windows 10 (USB) uit te voeren maar tijdens de setup geeft windows aan dat er 0.0MB ruimte is.
https://i.imgur.com/u7mnnSi.jpg, diskpart geeft dit aan https://i.imgur.com/CZAgt4Q.jpg In de bios zelf word de drive wel gelezen als een 500GB EVO 970

Mijn systeem bevat het volgende: 6600K, Asus Z170 Pro Gaming, 16GB DDR4, R9 290.

Wat ik al heb geprobeerd? Ik heb eerst alle instellingen van mijn bios gereset dmv het uithalen van de batterij aangezien ik sommige instellingen in de bios veranderd had. Dit hielp niet. Vervolgens heb ik mijn bios geüpdatet naar de laatste versie, ook dit heeft niet geholpen. Vervolgens wat aan het googlen geweest en instellingen van CMS en Secure boot aangepast, ook dit heeft niet geholpen. Ik dacht een DOA, een vervang model aangevraagd bij Amazon, maar deze geeft hetzelfde probleem dus het ligt toch ergens aan de instellingen. De EVO is de enige drive die aangesloten is, dus ook dat kan het probleem niet zijn.

Iemand enig idee?
...

Alle reacties

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Volgens mij moet je de nvme drivers van Samsung eerst inladen. Te vinden op de site van Samsung.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De reden van deze aankoop ontgaat me even, maar goed.

(heb je alleen de EVO of ook andere ? Sata1 wordt geloof ik uitgezet als je M.2(socket 3) gebruikt.)
verder moet je wel een aparte M.2 driver/controller van Samsung instellen

http://downloadcenter.sam...tallationGuide_Rev3.0.pdf

https://www.samsung.com/s.../product/consumer/970evo/

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 20-07-2018 17:55 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12 12:23
Geen idee wat Hackus bedoeld, maar ik heb een EVO 960 en daarvoor hoef ik geen drivers etc te installeren om windows die schijf met volledige capaciteit te laten zien.
Kunt hem nog even in een andere pc proberen als dat mogelijk is, maar persoonlijk denk ik dat die schijf defect is.
heb hier ook nog een SD-kaartje liggen die wel word herkend, maar wel 1mb van de 32GB laat zien.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
arbraxas schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:46:
Geen idee wat Hackus bedoeld, maar ik heb een EVO 960 en daarvoor hoef ik geen drivers etc te installeren om windows die schijf met volledige capaciteit te laten zien.
Kunt hem nog even in een andere pc proberen als dat mogelijk is, maar persoonlijk denk ik dat die schijf defect is.
heb hier ook nog een SD-kaartje liggen die wel word herkend, maar wel 1mb van de 32GB laat zien.
De 960 heeft een sata protocol, de 970 is nvme. ;)

Oeps foutje. In de war met 860

[ Voor 3% gewijzigd door pjot1 op 20-07-2018 17:49 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Moet de BIOS niet op iets als AHCI staan of iets dergelijks?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• arbraxas
Nope, bij mij staat het op raid, omdat ik in diezelfde machine ook nog een raid setje met 2 sata schijven heb draaien. Ik heb dan ook nog eens een X99 chip die ouder is als de Z170 van TS. Kan me niet voorstellen dat die niet dezelfde functionaliteit heeft.

De schijf word ook gewoon herkent, maar laat geen bruikbare MB`s zien. Mijn inzien kan dat maar 1 ding betekenen, stuk.
Maar misschien dat TS even een foto van de bios kan maken om te laten zien hoe hij daar exact herkend worden wat de beschikbare ruimte daar daadwerkelijk is.

[ Voor 35% gewijzigd door arbraxas op 20-07-2018 17:56 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• VdBorght

VdBorght

Topicstarter
Net de bios nogmaals bekeken. De EVO word herkent, maar laat geen grootte zien zoals bij men andere drives wel het geval is. (welke ik normaal afkoppel wanneer ik windows installeer, maar aangesloten of niet, beide opties geven 0MB beschikbaar)

Driver was/is geinstalleerd maar dit helpt me niet verder.
arbraxas schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:54:
Nope, bij mij staat het op raid, omdat ik in diezelfde machine ook nog een raid setje met 2 sata schijven heb draaien. Ik heb dan ook nog eens een X99 chip die ouder is als de Z170 van TS. Kan me niet voorstellen dat die niet dezelfde functionaliteit heeft.

De schijf word ook gewoon herkent, maar laat geen bruikbare MB`s zien. Mijn inzien kan dat maar 1 ding betekenen, stuk.
Maar misschien dat TS even een foto van de bios kan maken om te laten zien hoe hij daar exact herkend worden wat de beschikbare ruimte daar daadwerkelijk is.
Dit is al een vervangmodel, de eerste heb ik al terug gestuurd omdat ik ook dacht dat deze stuk was, maar ook de tweede heeft hetzelfde probleem. Lijkt me vreemd dat 2 drives DOA geleverd zouden worden.

[ Voor 5% gewijzigd door VdBorght op 20-07-2018 18:52 ]

• arbraxas
Als de bios al 0MB weergeeft gaat geen enkele driver daar verandering in brengen. Testen in een andere pc is denk ik je enigste optie. 2x DOA kan best wel eens voorkomen.

Dit gaat over een EVo 960, maar misschien dat het een oplossing voor jou is?
http://www.tomshardware.c...-960-evo-bios-update.html

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:13

M2M

medicijnman

Voordat je het ding weer omruilt, is het misschien een idee om een linux live cd te proberen? Of zo'n hiren boot cd? Ik ben wel vaker vage dingen tegen gekomen met nieuwe controllers en oude installatiemedia

-_-

• VdBorght

VdBorght

Topicstarter
arbraxas schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:57:
Als de bios al 0MB weergeeft gaat geen enkele driver daar verandering in brengen. Testen in een andere pc is denk ik je enigste optie. 2x DOA kan best wel eens voorkomen.

Dit gaat over een EVo 960, maar misschien dat het een oplossing voor jou is?
http://www.tomshardware.c...-960-evo-bios-update.html
Het is niet dat de Bios 0MB weergeeft, er staat gewon niets bij. En dat topic was ik al eens tegen gekomen, maar het disablen van CMS heeft geen invloed op mijn probleem
Pagina: 1