Hallo. Ik vraag me af of ik van Windows 10 Home naar Windows 10 Home Premium kan gaan zonder dat ik bestanden of andere gegevens verlies. Ik heb nog een licentie van Windows 7 Home Premium, maar die kan ik dus nu niet gebruiken omdat ik per ongeluk Windows 10 Home heb geïnstalleerd. Alvast bedankt.
Vraag
Alle reacties
Windows 10 home premium bestaat niet. Mocht je willen downgraden naar w7 dan kan dat niet zonder een complete herinstall.
Windows 10 bestaat voor thuisgebruik alleen in home of pro. Windows 10 home premium bestaat niet.
Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl
Welke functies mis je in windows 10 waardoor je wil upgraden?
Daar komt nog bij dat je niet meer gratis kan upgraden van windows 7 naar windows 10.
Daar komt nog bij dat je niet meer gratis kan upgraden van windows 7 naar windows 10.
Dus als ik het goed begrijp kan ik mijn Windows 7 licentie niet overzetten naar mijn nieuwe OS?.Maarten schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:16:
Windows 10 home premium bestaat niet. Mocht je willen downgraden naar w7 dan kan dat niet zonder een complete herinstall.
Windows 7 stond op mijn oude laptop. Ik gebruik Windows 10 nu op mijn nieuwe desktop. Ik vind het "Activeer Windows" watermark nogal irritant namelijk. Ik dacht dat ik mijn Windows 7 licentie zou kunnen gebruiken voor Windows 10, maar helaas blijkt dat niet zo te zijn. Dat wordt dan helaas toch weer €100 besteden om dat logootje weg te krijgen. Zucht.Hennie-M schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:19:
Welke functies mis je in windows 10 waardoor je wil upgraden?
Je windows 7 licentie van je laptop overzetten naar je desktop mocht uberhaupt al niet. Die licentie hoort bij het apparaat.
En als je een windows 7 licentie geactiveerd had op je desktop kon je die niet meer gratis overzetten naar windows 10. Dat was een periode van ruim 2 jaar die je daar voor had.
Nu zal je een licentie moeten kopen maar die hoeft niet perse 100 euro te kosten, want ik weet nog steeds niet waarom je pro wil hebben ipv home
En als je een windows 7 licentie geactiveerd had op je desktop kon je die niet meer gratis overzetten naar windows 10. Dat was een periode van ruim 2 jaar die je daar voor had.
Nu zal je een licentie moeten kopen maar die hoeft niet perse 100 euro te kosten, want ik weet nog steeds niet waarom je pro wil hebben ipv home
Dat doen ze al een tijdje niet meer. Was een tijdelijke actie, toen Windows 10 net uit was.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:22:
[...]
Windows 7 stond op mijn oude laptop. Ik gebruik Windows 10 nu op mijn nieuwe desktop. Ik vind het "Activeer Windows" watermark nogal irritant namelijk. Ik dacht dat ik mijn Windows 7 licentie zou kunnen gebruiken voor Windows 10, maar helaas blijkt dat niet zo te zijn. Dat wordt dan helaas toch weer €100 besteden om dat logootje weg te krijgen. Zucht.
nieuws: Microsoft stopt methode voor gratis upgrade naar Windows 10 in 2018
Edit en wat @Hennie-M zegt. De licentie bij je laptop was waarschijnlijk een OEM licentie die officieel niet overdraagbaar is naar een andere computer.
[ Voor 9% gewijzigd door Meekoh op 20-07-2018 17:30 ]
Computer says no
Nee, om mensen die hard aan het schrijven en onderhouden van een stuk software werken te betalen voor hun werk en om te zorgen dat je legaal gebruik maakt van hun diensten...Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:22:
Dat wordt dan helaas toch weer €100 besteden om dat logootje weg te krijgen. Zucht.
[ Voor 35% gewijzigd door Paul op 20-07-2018 17:38 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik heb nooit gezegd dat ik Pro wilde?...Hennie-M schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:28:
Je windows 7 licentie van je laptop overzetten naar je desktop mocht uberhaupt al niet. Die licentie hoort bij het apparaat.
Leuk, die periode van "ruim 2 jaar", maar helaas heb ik nu pas die nieuwe PC. Ik kan niet terug gaan in het verleden.Hennie-M schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:28:
Je had ook gewoon de windows versie op je oude PC kunnen upgraden, maar dat is een beetje mosterd na de maaltijd...Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:12:
[...]
Leuk, die periode van "ruim 2 jaar", maar helaas heb ik nu pas die nieuwe PC. Ik kan niet terug gaan in het verleden.
Ah, correct. Dat heb je inderdaad niet gezegd. De upgrade van home naar home premium had mij in de war gebracht.
Die laptop heb je toch langer dan 2 jaar? Die kon je al sinds mid 2015 gratis upgraden naar windows 10. Maargoed, dan kon je die licentie nog steeds niet meenemen naar een andere pc.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:12:
[...]
Leuk, die periode van "ruim 2 jaar", maar helaas heb ik nu pas die nieuwe PC. Ik kan niet terug gaan in het verleden.
Het komt er op neer dat je moet betalen voor je software. Dat moet iedereen bij het aanschaffen van een nieuwe pc en is eigenlijk nog nooit anders geweest
Daar zou je niets aan hebben want die upgrade key zit in het moederbord van je oude pc, en die kan je dus niet meenemen.TommyboyNL schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:59:
[...]
Je had ook gewoon de windows versie op je oude PC kunnen upgraden, maar dat is een beetje mosterd na de maaltijd...
[ Voor 8% gewijzigd door Hennie-M op 20-07-2018 20:06 ]
Pagina: 1