Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:53
Ik heb laatst een leuke amp op de kop getikt; de Yamaha R-S300. Nu valt het me op dat wanneer ik de versterker aan- of uitzet, er een kleine output richting de speakers gaat, vooral het linker kanaal.

Het is geen luide "pop" of "thumb", maar meer een tikje, het is ook niet erg hoog volume. Zowel bij het inschakelen, als het uitschakelen. Speakers eerst op volume 0 heeft geen effect op de tik.

Heb verder geen issues met de versterker, maar het lijkt me toch niet normaal. Mijn Marantz beneden doet dit niet. Ik stoor me er niet echt aan, want verder klinkt alles prima (Mission M70's eraan geknoopt) maar vraag me af of het ook schadelijk kan zijn voor de speakers? Lees verschillende verhalen op internet dat het wel schadelijk kan zijn, maar vooral als het echt op hogere volumes is (luide tikken/ploppen)?

Misschien moet ik het gewoon even van de audioexperts horen 8) ik heb de amp voor 100,- 2e hands gekocht, en bij het kopen hier helaas niet op getest (er hingen op dat moment nogal crappy speakers aan), anders had ik 'm denk ik laten staan, maargoed. Sinds ik hem toch heb, kan het kwaad? Of kan ik hem beter laten servicen?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:53
Even een kickje, iemand? :)