[GoT] Apart GFX forum?

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Zou er a.u.b. een apart forum kunnen komen voor graphics only. Wil best graag mensen helpen met 3D topics en Photoshop, maar nu moet ik uit de honderden flash/dreamweaver vragen en site-checks lopen zoeken of er nog iets tussen staat...
Misschien anders ff peilen of er genoeg animo voor is?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Die graphics zijn toch vaak ten behoeve van het design van een website? Je splitst het dan op terwijl het bij elkaar hoor IMO.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Er is meer in het leven dan websites...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 01:24 schreef GA!S het volgende:
Er is meer in het leven dan websites...
Zeker. Maar zijn er ook genoeg users om nog een splitsing te rechtvaardigen?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-12 18:06
Er is toch ooit zo'n haardcore grafix forum geweest. Volgens werd er daar soms maar 1 keer per week een nieuw topic geopend ;)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Denk het wel, photoshop, paint shop pro, premiere, 3d Max, autocad, MAYA, lightscape, lightwave e.d. Allemaal users die prima in een eigen forum kunnen.
W&G is eigenlijk te groot voor deze vragen (is een van de grootste fora) die specifieke dingen verzuipen een beetje in het geheel. Zou een goede aanwinst zijn IMHO.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Er is toch ooit zo'n haardcore grafix forum geweest. Volgens werd er daar soms maar 1 keer per week een nieuw topic geopend ;)
Ook t.net wordt groter....

de betaler vervuilt

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

W&G is daar volgens mij helemaal niet te groot voor, met name photoshop e.d. zijn erg veel W&G-ers die daar veel vanaf weten. Geldt trouwens ook voor 3D als max. Sitechecks zijn er niet meer in W&G en wat goede pakket-gerichte vragen wat betreft graphics kunnen alleen maar meehelpen het niveau een beetje hoog te houden. Dus lekker houden zo. Als je iets wilt posten er gewoon voorzetten [3D] of [PSHOP] krijg je volop reacties. Lekker houden zo wat mij betreft.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik stel voor;

Doe een search, kom terug met het aantal hits. En als daaruit blijkt dat er voldoende vraag naar is: bekijken of het opgesplitst kan worden :)

Dat maakt het wel een stuk duidelijker lijkt mij. Net als SA / WOS / NWOS

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Wat ik eigenlijk bedoel is dat webdesign en graphics voornamelijk een webdesign forum is. Door een appart graphics forum te maken creëer je een plek waar ook andere lui hun ei kwijt kunnen EN een goede lokatie om je vragen beantwoord te krijgen.
W&G (zonder G) zal er niet onder lijden, postings genoeg en G zal wat toegankelijker worden voor mensen met andere interesse dan alleen webgraphics.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Doe een search, kom terug met het aantal hits. En als daaruit blijkt dat er voldoende vraag naar is: bekijken of het opgesplitst kan worden :)

Dat maakt het wel een stuk duidelijker lijkt mij. Net als SA / WOS / NWOS
Er is voldoende vraag in W&G om een appart Webdesign forum te rechtvaardigen :P >:) .
(het is maar hoe je het bekijkt....)

de betaler vervuilt

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Ik ben het met GA!S eens dat er wel heel veel verschillende bomen in het bos van W&G staan. Nu is het moeilijk om een strakke scheidslijn te trekken tussen alle media en disiplines (fotografie, grafisch ontwerp, audio/video-editing, 3d-design/ -engineering/ -modelling-rendering/ -animation, 2d-animation, webdesign, enz.), maar dat webdesign groot genoeg is om apart te gaan, lijkt me een stuk plausibeler en haalbaarder, dan alleen 3d-modelling eruit te lichten (hoewel ik daar geen bezwaar tegen heb). Een opdeling tussen GFX/CGI (2d en 3d) enerzijds en webdesign anderzijds, vind ik zo gek nog niet.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

CGI hoort helemaal niet in WD&G :+
(zal wel van de afkorting afhangen)

Verder loop je wederom het risico dat zo'n nieuw forum doodbloed...
Ook voor P&W is het regelmatig voorgesteld (om de P en de W uit elkaar te halen) nadeel is dan dat je een groot forum krijgt en een kleintje, die klein blijft en steeds kleiner wordt...
(Dan krijg je dat mensen het maar in WD zetten, omdat er in G geen antwoord komt)

Verwijderd

No offence, maar ik vindt momenteel het gebruik van W&G niet bepaald hoog, en het is hoger geweest. Er worden weinig nieuwe topics geopend. Er wordt weinig ge-replied. Kortom de traffic valt me de laatste tijd wel tegen. (waar dat aan ligt :? )

Bovendien is aan de topictitel meestal af te leiden waar het onderwerp over gaat, en kun je zo je favo- gespreksonderwerpen zelf makkelijk eruit pikken, om er evt. vervolgens op de reageren.

Ik vindt het idee zeker niet slecht, integendeel, je gaat zo wel orde en overzicht scheppen. Maar ik vindt dat het idee momenteel erg zwak staat om overeind te blijven.

Als er in de toekomst door de hoeveelheid traffic in W&G, de bomen door het bos niet meer worden gezien dat dit idee dan tot uitvoering kan worden gebracht. Dan heeft het meer kans van slagen.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

hmm, ik vraag me af waarom GA!S dit topic opent. Van zijn respectabele 460 posts zijn er 10 in W&G geplaatst.

Ik zie de laatste tijd weinig posts gerelateerd aan 3ds of lightwave voorbij komen. Trouwens als ik nu nadenk: ik zie zo ie zo weinig hardcore 2d/3d graphics topics voorbij komen.

Bovendien als je 1 keer per dag inlogged op W&G krijg je in een oogopslag alle actieve topics te zien. Het is niet moeilijk om dan aan de hand van de topictitel de voor jou relevante topics te openen.

De opmerking over honderden topics waartussen je moet zoeken snijdt m.i. geen hout.

Wat is het profiel van de 'gemiddelde' tweaker in W&G. Tussen de 14 en 22, veelal in de webdesign scene danwel profi danwel thuisnewbee. Kennis is over het algemeen muti-pakket. Dus de meeste actieve posters hebben wel wat verstand van Photoshop, Dreamweaver, 3ds etc etc. Wat ik bedoel is dat er weinig hardcore 3dmaxers mayaers lightwavers op W&G zitten. Als je die wil aantrekken is het wel een idee om een GFX forum op te richten. Iig zou een paar weken test geen kwaad kunnen.

Een nadeel is weer dat je dan een keuze moet gaan maken moet ie in GFX of in WD (webdesign) het ligt allemaal nogal in elkaar verlengde. Een vraag over vecta3d kan in beiden.

Wat m.i. een andere optie is om actiever in de topic title aan te geven waar het over gaat. [graphics], [flash], [dreamweaver] probeer als MOD actief te bewerkstelligen dat het in een oogopslag duidelijk is waar een topic over gaat. Wijs users terecht als ze een onzin title gebruiken (HELP ME!!!!, vraagje over webdesign) maar verander ook actief de titels.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op woensdag 18 juli 2001 02:37 schreef OzBoz het volgende:
W&G is daar volgens mij helemaal niet te groot voor, met name photoshop e.d. zijn erg veel W&G-ers die daar veel vanaf weten. Geldt trouwens ook voor 3D als max. Sitechecks zijn er niet meer in W&G en wat goede pakket-gerichte vragen wat betreft graphics kunnen alleen maar meehelpen het niveau een beetje hoog te houden. Dus lekker houden zo. Als je iets wilt posten er gewoon voorzetten [3D] of [PSHOP] krijg je volop reacties. Lekker houden zo wat mij betreft.
Hier kan ik het wel mee eens zijn :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
hmm, ik vraag me af waarom GA!S dit topic opent. Van zijn respectabele 460 posts zijn er 10 in W&G geplaatst.
Dat is nou precies de reden.... Ik vind het geen prettig lezend forum.
Persoonlijk heb ik niet het idee dat W&G in zijn huidige vorm een forum is dat voor mij bedoeld is (hardcore 3d idioot). Ik zou het erg prettig vinden als er een forum zou zijn waar dat wel is.
Wat is het profiel van de 'gemiddelde' tweaker in W&G. Tussen de 14 en 22, veelal in de webdesign scene danwel profi danwel thuisnewbee Kennis is over het algemeen muti-pakket. Dus de meeste actieve posters hebben wel wat verstand van Photoshop, Dreamweaver, 3ds etc etc. Wat ik bedoel is dat er weinig hardcore 3dmaxers mayaers lightwavers op W&G zitten. Als je die wil aantrekken is het wel een idee om een GFX forum op te richten. Iig zou een paar weken test geen kwaad kunnen.
Dat is nou precies wat ik bedoel. De hele Devschuur is zo gericht op webdesign dat een vraag over bijvoorbeeld Premiere/MAYA een vreemde eend in de bijt is. Ik denk inderdaad dat je langzaam maar zeker wel een hoop nieuwe mensen binnenhaalt op die manier. Dat leidt weer tot andere vragen / nieuwe kijk op dingen en een hoger niveau.
Een nadeel is weer dat je dan een keuze moet gaan maken moet ie in GFX of in WD (webdesign) het ligt allemaal nogal in elkaar verlengde. Een vraag over vecta3d kan in beiden.
Dat lijkt me niet echt moeilijk. Alle dreamweaver / flash e.d. vragen in W en alle photoshop / max e.d. vragen in G....
W is groot genoeg om een behoorlijke doorstroom te houden en ook G heeft los een hoop potentieel als alleen al de photoshop vragen uit W&G daarheen zouden gaan.

de betaler vervuilt

• cutter
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Premiere hoort trouwens thuis in het audio video en hifi forum denk ik, maar zou idd wel naar een GFX forum kunnen.

Ik sta er an sich niet afwijzend tegenover om met een GFX forum de hele devschuur wat meer body te geven. Een beetje meer accent op het 'echte' hardcore GFX werk. Beetje maxen, AfterFX-en, denk dat iedereen het er wel over eens is dat het GFX niveau van W&G nou niet echt het je van het is.

Ik vraag me alleen af hoeveel hardcore GFX 'kennis' er al is tussen de actieve Tweakers. Zijn er meer mensen zoals de topicstarter die niet in de devschuur komen omdat ze daar met hun hardcore vragen toch niet terecht kunnen. Eerste voorwaarde voor succes lijkt me een clubje hardcore GFX mensen die de boel een beetje kunnen trekken.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Misschien een poll o.i.d. houden? Laat mensen maar een weekje lang ideeen spuien. Hou er alleen wel rekening mee dat het nu vakantie is er een hoop lui pleite zijn.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 11:42 schreef GA!S het volgende:
Misschien een poll o.i.d. houden? Laat mensen maar een weekje lang ideeen spuien. Hou er alleen wel rekening mee dat het nu vakantie is er een hoop lui pleite zijn.
Beetje onzinnig naar mijn idee. Er was al duidelijk aangegeven dat het aantal posts niet genoeg is om dergelijke fora aan te maken. Waarom dan nog een poll houden :)

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 21:51
Nu al de Hardcore Interaction Design-flop vergeten? Dit is wel iets anders, maar ja...

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Dit is al vaker voorgesteld en ook al uitgebreid besproken tussen de meest betrokken moderators/bezoekers.....en we hebben besloten om het niet te doen omdat het simpelweg niet haalbaar is.....meeste redenen zijn al genoemd.....en trouwens.....als jij een topic over Premiere en/of Maya wilt openen dan doe je dat toch? Er zit zat kennis daar.....ik weet zeker ook over dat onderwerp.

• Dexter
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Tja...ik kan niet ontkennen dat ik het wel eens ben met GA!S, sterker nog, in de tijd voor de eerste grootschalige herindeling van de fora heb ik het al een keer in een topic aan Femme en consorten voorgesteld. Men vond toen dat er wel ruimte voor graphics moest zijn, maar dat een eigen CAD/3d/etc sectie niet nodig zou zijn.

Nou snap ik ook wel dat het onmogelijk is om voor elk onderdeel van de poeterwereld een eigen forum op te richten, maar ik vind het wel enorme onzin om te beweren dat die graphics zoals die hier voorkomen vaak gerelateerd zijn aan webdesign. Echte 3d vragen etc, worden dan ook misschien wel veel minder gesteld, omdat men misschien denkt dat ze aan webdesign gerelateerd moeten zijn. Kan zijn dat ik het mis heb, maar ik denk dat een afsplitsing voor pure CAD/3d/etc stuff wel interessant zou zijn. Dat ook newbies daar terecht kunnen, want er zijn er genoeg die pielen met die dure software.

Ik wil me bij deze overigens nog wel een keer (heb ik destijds ook al gedaan) opwerpen als mod voor een dergelijk forum.

Mijn verzoek aan alles en iedereen hier, denk er eens echt serieus over na, in plaats van het meteen maar weer in de prullenbak te mikken. Misschien levert het iets op, en zo niet, dan draaien we het toch weer terug?
Is er niet een proefperiode van 3 of 6 maanden mogelijk? Hebben we gelijk, dan kan het blijven bestaan, hebben we ongelijk dan moet het forum weer weg.

Ik ondersteun het idee van GA!S voor de volle 100%, en ben benieuwd of het nog iets op kan leveren.

Greetz...

Een vanaf vrijdag van vakantie genietende Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Dat ook newbies daar terecht kunnen, want er zijn er genoeg die pielen met die dure software.
ff voor de duidelijkheid, het gaat hier niet alleen om 3d maar om alles dat met graphics te maken heeft. Gewoon het opsplitsen van Webdesign&Graphics naar Webdesign en Graphics.

Denk inderdaad a.u.b. eens goed na over de eventuele ruimte die je hiermee schept voor een veel breder publiek. Ik zou het echt een aanvulling op GoT vinden.

de betaler vervuilt

• Dexter
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Kan inderdaad zijn dat uit mijn post blijkt dat ik het meer had over 3d en stuff, maar ik bedoel dan uiteraard ook 2d (is ook vaak dure software, denk aan PS..ok..ok er is ook nog Paintshop Pro), zolang het maar standalone is.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• sanderb
  • Laatst online: 03:08
Ik vind het wel een goed idee.
Mijn interesse ligt meer bij graphics dan bij webdesign. en met dat laatste bedoel ik dan het "scripten".

Het W&G forum is steeds meer echt een webdesign forum aan het worden. Mensen die willen weten hoe ze dit of dat in Dreamweaver kunnen doen. De graphics die gepost worden zjin voornamelijk bedoeld voor gebruik op websites.

Als iemand er een graphic neerzet of bijvoorbeeld een concept voor een navigatiemenu, dan wordt diegene meteen verwezen naar sitechecks.
graphics posten waaraan je bezig bent en daarover feedback krijgen hoeft niet perse interaction design te zijn. Het kan ook gewoon voor de mooi zijn. En om te leren van mensen die misschien meer verstand hebben van lichtval e.d.
Tuurlijk zijn er ook fora op het web die hier helemaal op gericht zijn. Het lijkt me leuk om dat ook bij tweakers te krijgen.

Je zou je af kunnen vragen waarom er weinig puur graphics topics geplaatst worden.
Is dat omdat er weinig vraag naar is, of omdat het eigenlijk nergens thuishoort?
Een apart plekje voor 2d en 3d lijkt mij best haalbaar. Een zoekactie op "wacom" levert 110 resultaten op...en die mensen zullen toch vast wat creeren met hun tabletje?!

De splitsing tussen "programming & webscripting" en webdesign & graphics werkt toch ook prima? die scheidslijn lijkt me niet duidelijker dan de lijn tussen graphics en webdesign.

Een "kijk eens wat ik gemaakt heb" topic kan best nut hebben. Anderen leren van jou en jij leert van het commentaar van anderen.

Voor de liefhebbers: www.sijun.com heeft een heel groot forum voor digitale art. en het niveau daar is schrikbarend hoog.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 26 juli 2001 14:26 schreef sanderb het volgende:
Als iemand er een graphic neerzet of bijvoorbeeld een concept voor een navigatiemenu, dan wordt diegene meteen verwezen naar sitechecks.
misschien wel ens bedacht dat je dan ook naar sitechecks.nl kunt gaan...

GoT heeft als forum geen goede opties om de spam die het toestaan van checks tegen te gaan.

bovendien is het vragen m een check nogal een eenrichting verkeerstraat,
je vraagt een oordeel van wat mensen zonder er iets voor terug te geven, zulke threads hebben geen enkele kennis-waarde voor anderen, zeker niet als dat nog eens en aantrekkingskracht heeft op mensen om de 150 posts te behalen met 150x "is wel mooi.."

er is en sitechecks forum geweest, en dat leverde veel ruzie, spam, slotjes en tientallen discussies over waarom dat slotje nu geplaatst was.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Jasper
  • Laatst online: 02-12 18:57
Op donderdag 26 juli 2001 14:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

misschien wel ens bedacht dat je dan ook naar sitechecks.nl kunt gaan...
Je kan op sitechecks ook niet terecht voor het checken van, zoals sanderb zegt, een concept voor een navigatiemenu.

• sanderb
  • Laatst online: 03:08
Ik heb het dus inderdaad niet over dingen die af zijn, maar over de zogenaamde WIP (work in progress) Dat kan gelden voor gfx, maar ook over een navigatiemenu.

Je hebt het over eenrichtingverkeer. Daar ben ik het niet mee eens. Je leert ook van andermans fouten. Bovendien zie je op andere fora dat iemand die zelf nooit kritiek/suggesties heeft voor anderen, zelf ook kan rekenen op weinig reacties.
Als iemand een graphic plaatst en suggesties/ meningen vraagt, dan kunnen anderen ook denken : "cool hoe heeft ie dat gedaan" en dat dan dus ook vragen. Natuurlijk zal een newbie op dat gebied minder te bieden hebben en voornml zelf leren ipv anderen iets leren.
Iedereen weet echter wel wat ie mooi/lelijk vind...en kan die mening spuien. Als je niet tegen kritiek kan moet je niets posten.

Sitechecks is niet bedoeld om gfx te checken imo. Ik dacht dat W & G daar wel voor was...
Als dat niet zo is, maar alleen maar voor webdesign, maak er dan gewoon alleen Webdesign van...zonder de gfx.

er staat nu trouwens ook weer een draadje in W&G van iemand die zijn anime color creatie wil laten zien en die krijgt ook meteen te horen : !sitechecks!

Sander

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Jasper
  • Laatst online: 02-12 18:57
Ik ben ook van mening dat dat soort dingen getolereerd moeten worden.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Is dat omdat er weinig vraag naar is, of omdat het eigenlijk nergens thuishoort?
Dat is nou precies wat ik ook bedoel. Het hoort eigenlijk nergens thuis. Door GFX uit webdesign te halen spreek je een veel breder publiek aan EN je houdt de ruimte OOK open voor web-related GFX.

de betaler vervuilt

Verwijderd

ach ik vind de W&G forum op GOT wel oke zo, ik bedoel ik zie er niet elke dag tientallen topics alleen gericht op GFX daaro, mensen die alleen GFX gerichte fora willen hebben kunnen beter naar sites als www.designsbymark.com gaan..

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

zeg?

waar bestaat Webdesign dan uit als je graphics eruit haalt?

Stoer; Marduq

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Waar het nu ook al grotendeels uit bestaat, dreamweaver / flash / pagina opmaak e.d.

de betaler vervuilt

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik weet wel een forum voor je GA!S. Maar ik mag dat niet posten hier geloof ik toch?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 10:17 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Ik weet wel een forum voor je GA!S. Maar ik mag dat niet posten hier geloof ik toch?
Tell me why? En daarbij, ik wil lekker op GoT blijven hangen. Veels te vertrouwd :P .

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
pff. wrong topic..... |:(

de betaler vervuilt

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
http://www.psychoticepisode.com/pages/forum.htm

vanwege spam maar er hadden geen modjes gereageerd dus :)
Pagina: 1