Aankoopadvies Soundbar 3.1/5.1 setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe soundbar/surround systeem zonder losse receiver.
Mijn budget gaat tot 1000 euro maar liever wat minder.
Zal vooral worden gebruikt voor muziek (trance en wat jaren 70/80) en series kijken.

Voorkeuren:
-Subwoofer
-Minimaal 2 HDMI Inputs met liefst HDMI 2.0
-Ingebouwde Chromecast zodat ik kan Netflixen zonder apparte Chromecast
-Liefst inclusief wireless rear speakers
-Hoge WAF

Ik heb de Polk audio Magnifi max SR al in huis gehad maar heb deze terug moeten sturen omdat ik de cast functie niet aan de praat kreeg. De bediening was verder ook niet prettig (en achteraf bleek ik een gereparreerd exemplaar te hebben gekregen van de betreffende shop).
Wel jammer want op papier was dit echt de beste binnen mijn budget voor zover ik weet. Geluid was echt uitstekend.

Enige redelijke alternatief is JBL Bar 5.1 maar daar vind ik weinig positiefs over.

Ik heb geen voorkeur voor een merk. Ben vooral benieuwd naar ervaringen met een soortgelijke setup. Iemand ideeen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

heel eerlijk: beetje meer eigen onderzoek / inzet had van mij wel gemogen. Nu komt het over alsof je klakkeloos je vraag neerplempt, want Polk Audio was het dus niet.

Having said that: Kijk eens naar Denon's HEOS systeem. De HEOS bar plus de losse speakers als rears. Ik heb dat spul gehoord (zwager heeft het) en zelfs zonder sub klinkt het fenomenaal. En dat komt van een audioliefhebber die zelf met een Klipsch set met 4 vloerstaanders, flinke center en sub draait :)
Sure, een echte sub gaat bij films veel lager. Maar voor muziek en een filmpje op zijn tijd dikke prima.

Chromecast ingebouwd cq netflix ondersteuning zou ik niet naar kijken als ik jou was. Da's een gimmick voor soundbars en imho kost het meer wat ten koste gaat van evt audiokwaliteit. Hang dan gewoon voor een paar tientjes een losse GC aan je TV, die plug je toch wel door naar je soundbar dan. Of gebruik een Kodi doosje ofzo, die snappen alles.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)