Ik ben in het bezit van een Asus G73sw laptop met een I7 2630QM quad core processor. Helaas is deze laptop recentelijk overleden. Nu heb ik via marktplaats zo'n zelfde laptop op de kop getikt. Echter beschikt deze laptop over een I5 2410M dual core processor. Volgens de productspecificaties kan ik mijn I7 processor overzetten naar de nieuwe laptop (https://www.asus.com/Laptops/ROG-G73SW/specifications/).
Nu zie ik ook bij de productspecificaties staan:
DDR3 1333 MHz SDRAM,4 x SO-DIMM socket for expansion up to 16 G SDRAM (Quad Core),2 x SO-DIMM socket for expansion up to 8 G SDRAM (Dual Core), *2
Betekent dit dat er op het moederbord (voor beide modellen) 4x een SO-DIMM socket aanwezig is maar dat er maar 2 werken bij de Dual Core variant en ze alle 4 bij de Quad Core variant? En dat ik dus het werkgeheugen van mijn oude laptop volledig kan overzetten naar de nieuwe?
Nu zie ik ook bij de productspecificaties staan:
DDR3 1333 MHz SDRAM,4 x SO-DIMM socket for expansion up to 16 G SDRAM (Quad Core),2 x SO-DIMM socket for expansion up to 8 G SDRAM (Dual Core), *2
Betekent dit dat er op het moederbord (voor beide modellen) 4x een SO-DIMM socket aanwezig is maar dat er maar 2 werken bij de Dual Core variant en ze alle 4 bij de Quad Core variant? En dat ik dus het werkgeheugen van mijn oude laptop volledig kan overzetten naar de nieuwe?