Toon posts:

problems met een iiyama pro 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem 1:

Als ik de refresh rate op 100hz zet (op een geforceDDR) trillen de lettertjes en zijn ze ook een stuk waziger dan op 85hz. Het heeft volgens mij niets met de videokaart te maken want ik had dit probleem ook op een v3 3k

Probleem 2:

Ten eerste nee ik gebruik geen w2k dus die schaduw bedoel ik niet!

wat ik bedoel is dat ik een soort schaduw onder mijn muispointer zie. hij is niet echt donker maar heeft ongeveer de kleur van mij "echte" muispointer ik heb al verschillende pointers geprobeerd maar daar ligt het niet aan.

is mijn monitor stuk? of valt dit nog recht te trekken met de osd instelling? En aan de kabel kan het niet liggen want ik gebruik nu al een bnc kabel van 60 piek.

Verwijderd

1) Heb ik ook maar dan alleen nadat ik een spel heb gespeeld . Start je PC eens op en kijk dan eens , dus alles uitzetten incl. monitor . Als dat helpt (bij mij wel) dan zet je desktop op 16 bit kleur en kijk dan na het spelen nog eens . (lukt bij mij ook)
2)durf ik niet te zeggen .

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
tsjah.. had je nou maar die 12" hercules gekocht.. dan was minder geld kwijt en dan had je dit soort probs niet

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Je zit hier in het verkeerd forum, je kan beter naar vidoeplanken en beelschermen gaan, daar lopen meer mensen rond die dit zullen weten.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Als ik de refresh rate op 100hz zet (op een geforceDDR) trillen de lettertjes en zijn ze ook een stuk waziger dan op 85hz. Het heeft volgens mij niets met de videokaart te maken want ik had dit probleem ook op een v3 3k
Dit is logisch. Is bijvoorbeeld afhankelijk van de kwaliteit van de kabel en van de monitor. Zet hem maar eens op 75 Hz. Je zult dan zien dat het beeld nog scherper is dan bij 85 Hz. Meer dan 85 Hz is IMHO helemaal niet nodig. Is alleen maar meer inspanning voor je monitor en verder wordt je beeld bij 100 Hz er niet merkbaar veel beter op :)
wat ik bedoel is dat ik een soort schaduw onder mijn muispointer zie. hij is niet echt donker maar heeft ongeveer de kleur van mij "echte" muispointer ik heb al verschillende pointers geprobeerd maar daar ligt het niet aan.
Probeer een 5xBNC VGA kabel. Kost 40-60 piek, maar die schaduw ("ghosting") ben je waarschijnlijk kwijt.

Verwijderd

Die BNC kabel die heeft ie dus al Biobak en wat jij zegt over de refreshrate klopt maar ten dele . Boven de 100 Hz zal het inderdaad niet echt waarneembaar meer zijn maar als jij het verschil niet ziet tussen 75 en 100 Hz moet je toch ff langs de dokter want dat zie ik met m'n schele kop nog wel .

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
zijn maar als jij het verschil niet ziet tussen 75 en 100 Hz moet je toch ff langs de dokter
75 Hz en 100 Hz zijn wel twee uitersten. Bij 100 Hz is het beeld heel "wollig". Bij 75 Hz is het beeld superscherp.
Ik heb een 19 inch iiyama met een bnc kabel (ander kabel ook, maar daar zit m'n voodoo aan :) )
Pagina: 1