Toon posts:

Vreemd gedrag squid proxy whitelist functie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende issue doet zich bij mij voor:

Er is een squid proxy geconfigureerd dat alles blokkeerd, behalve de sites die ik wil doorlaten.
Nu is er een bepaalde site die ik heb toegevoegd, echter werkt 1 knop op de website niet.

Zover ik kan zien zit er een javascript onder, Op een pc buiten de proxy om werkt de knop wel naar behoren.

De onderliggende pagina op zich werkt wel als de url in de browser wordt geplakt. Ook als ik een tail -f uitvoer op het squid log bestand zie ik op het moment van klikken geen denied melding voorbij komen.

Wat is handig om te achterhalen wat er exact gebeurd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2018 14:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:24
het zou goed kunnen dat die denied al voorbij komt bij het laden van de pagina, heb je daar al naar gekeken?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja er komen geen TCP_DENIED melding voorbij in het log. Ik filter hierbij op mijn username zodat ik alleen mijn verkeer voorbij zie komen.

Er wordt toch iets geblokkeerd, maar de logging geeft mij tot nu toe geen ingang voor de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom! Het zit een beetje op de rand en begrijp waarom je hier plaatse, maar omdat het gaat over configuratie van Squid, verplaats ik je topic van Privacy & Beveiliging naar SWS.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het verplaatsen, is een rand geval idd. Overigens draaid de squid op een linux server en niet op windows.

Probleem is nog steeds aanwezig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ben ik nog niet verder gekomen. Wellicht is er iemand die een idee heeft op welke manier ik dit kan tracen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik gebruik geen squid dus denk alleen me in wat algemeenheden. De meest recente versie van squid en andere systemen? Misschien ook een caching probleempje? Check ook de andere logs dan alleen de access log.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1