Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC slaat af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vries.de.R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-12-2021
Geachte lezer.

gaandeweg heb ik een leuk systeempje gebouwd met genoeg kracht om een aantal van mijn fav ganes op ultra set te kunnen spelen.

nu is het zo dat als de game is opgestart de pc uitvalt en weer opnieuw opstart bij nog geen 3 seconden vooruit te willen lopen met het caracter.

ps temperaturen zijn bij spelen als volgt

CPU 59C (oranje gekleurd in speccy)
GPU 55C (geel gekleurd in speccy)
DDR3. variabel van 30-43C (groen en geel gekleurd in speccy)
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

ASUSTeK Computer INC.
Model P6X58D-E (LGA1366)

CPU: Intel Core i7 CPU 930 @ 2.80GHz
Cores 4
Threads 8

GPU:

ATI
Model Radeon RX 480 Graphics

BIOS Version 115-D000PI0-100
Memory Type GDDR5
Memory 8192 MB
Bandwidth 256,0 GB/s

voeding/Psu:

corsair
Model: VX550W
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

is de graphics te verlagen maar ook dat heeft geen zin gehad.

HELP!?

ik ben ieder alvast erkentelijk met mogelijke antwoorden noch eventuele oplossigen.
...

Alle reacties

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:14

MsG

Forumzwerver

Gezien de temperaturen helemaal niet hoog zijn is de voeding de volgende verdachte. Ik zie dat deze al uit 2008 is. Niet inherent problematisch, maar een oud onderdeel geeft wel de grootste verdenking.

Uiteindelijk zal je toch onderdelen uit moeten sluiten, ik zou beginnen met de voeding. Dus testen met een andere voeding of hij dan net zo hard uitvalt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Vries.de.R
roger.ik ga dit eens zsm ondernemen. dank alvast en ik kom hier nog even op terug met evt info
wat raad u mij aan betreft een voeding?
MsG schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:28:
Gezien de temperaturen helemaal niet hoog zijn is de voeding de volgende verdachte. Ik zie dat deze al uit 2008 is. Niet inherent problematisch, maar een oud onderdeel geeft wel de grootste verdenking.

Uiteindelijk zal je toch onderdelen uit moeten sluiten, ik zou beginnen met de voeding. Dus testen met een andere voeding of hij dan net zo hard uitvalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Vries.de.R op 20-07-2018 12:34 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heeft dit systeem in zijn huidige vorm eerder wel goed gewerkt? Zijn er recent onderdelen vervangen waarna de problemen begonnen?

De voeding is al aardig op leeftijd (7-10 jaar volgens de pricewatch) en zou inderdaad het probleem kunnen zijn. Ook als deze niet de veroorzaker is zou het geen slecht idee zijn om deze hoe dan ook te vervangen. Een alternatief zou kunnen zijn: pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W

Dit topic staat trouwens in het verkeerde subforum omdat het niets met games aanzich te maken heeft, heb een move voor je aangevraagd.

🖥️ | 🚗

• Vries.de.R
MadMarky schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:12:
Heeft dit systeem in zijn huidige vorm eerder wel goed gewerkt? Zijn er recent onderdelen vervangen waarna de problemen begonnen?

De voeding is al aardig op leeftijd (7-10 jaar volgens de pricewatch) en zou inderdaad het probleem kunnen zijn. Ook als deze niet de veroorzaker is zou het geen slecht idee zijn om deze hoe dan ook te vervangen. Een alternatief zou kunnen zijn: pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W

Dit topic staat trouwens in het verkeerde subforum omdat het niets met games aanzich te maken heeft, heb een move voor je aangevraagd.
Dank u en ook voor de aanvraag voor de move :-)

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dit is inderdaad geen probleem veroorzaakt door de game (lijkt mij) dus ik verplaats deze naar het hardware-gedeelte van dit forum.
Ik gok dat dit het beste past in Overige Hardware.
Pagina: 1