Mijn vraag
Ik ben van plan al mijn hardware te verplaatsten naar een echte serverkast. Nu heb ik een mooie niet te dure gevonden op marktplaats maar ik ben niet bekend met wat er allemaal nodig is om goed te kunnen bouwen in zon kast. Hij is 12U of 15U (41 gaatjes) DxBxH: 60x60x77cm
Hebben jullie tips en advies? Waar moet ik op letten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
19 inch legbord (voor de Syno en Qotom)
100 meter cat 5e
19 inch stekkerdoos (moet ik nog kopen)
Extra info
Ik ben helaas nu gebonden aan 1 UTP kabel die van het modem naar mijn kantoor gaat, waar nu alles in een Ikeakast is gebouwd/gezet. Een patchpanel is dus niet aan de orde omdat alle netwerkkabels in of rondom mijn bureau lopen. In het volgende huis waar ik ga wonen zal bewust nagedacht worden over UTP kabels naar elke kamer.
Ik weet niet of dit het juiste deel van het forum is! Anders graag verplaatsen.
Ik ben van plan al mijn hardware te verplaatsten naar een echte serverkast. Nu heb ik een mooie niet te dure gevonden op marktplaats maar ik ben niet bekend met wat er allemaal nodig is om goed te kunnen bouwen in zon kast. Hij is 12U of 15U (41 gaatjes) DxBxH: 60x60x77cm
Hebben jullie tips en advies? Waar moet ik op letten?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- 2U VM zelfbouw server
- Synology DS416Play
- Switch 19"
- 8 poort Switch
- Hue Bridge
- Tradfri Gateway
- Qotom pfSense Firewall/Router
- 4 a 5 Raspberry's
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
19 inch legbord (voor de Syno en Qotom)
100 meter cat 5e
19 inch stekkerdoos (moet ik nog kopen)
Extra info
Ik ben helaas nu gebonden aan 1 UTP kabel die van het modem naar mijn kantoor gaat, waar nu alles in een Ikeakast is gebouwd/gezet. Een patchpanel is dus niet aan de orde omdat alle netwerkkabels in of rondom mijn bureau lopen. In het volgende huis waar ik ga wonen zal bewust nagedacht worden over UTP kabels naar elke kamer.
Ik weet niet of dit het juiste deel van het forum is! Anders graag verplaatsen.