Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 799119

Topicstarter
Nadat ook mij Nexus 5X in een bootloop is gekomen en de winkel hem niet in de garantietermijn wil laten repareren, ben ik op zoek naar een nieuw toestel. Ik was tevreden met mijn Nexus, en had deze vooral uitgekozen voor zijn goede camera. Dit is dan weer de belangrijkste eis voor mijn nieuwe telefoon. Maar ik wil niet veel geld uitgeven voor de nieuwste Samsung bijvoorbeeld, mijn budget stopt echt bij €400 (liever €300). Daarom dacht ik aan een ouder model van Samsung, de S7, maar ik zag ook dat de Huawei P10 een aardig goede camera heeft.

Nu is mijn vraag: wat kan ik beter kiezen, een nieuwer model van Huawei? Of een 2 jaar oude Samsung S7?
Snelheid en alle nieuwe snufjes zijn voor mij geen eisen, maar ik wil wel dat mijn telefoon er na 2 jaar niet weer mee ophoudt. Zou toch fijn zijn als ik er een paar jaar langer mee kan doen.

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• africatoto
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 08:29
Hou er rekening mee dat de S7 al ruim 2 jaar mee gaat. Samsung ondersteunt haar modellen vaak 2 jaar lang met (beveiligings)updates. Deze maand is er nog een update gekomen voor de S7, maar hou er wel serieus rekening mee dat dit wellicht laatste update is en er in de toekomst geen nieuwe updates komen.

Kijk eens naar de:

Huawei P20 Lite (Uitstekende camera voor zijn prijs)
Honor 10 (Sterke Prijs/kwaliteit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-07 10:28

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Anoniem: 799119 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:34:
Nadat ook mij Nexus 5X in een bootloop is gekomen en de winkel hem niet in de garantietermijn wil laten repareren, ben ik op zoek naar een nieuw toestel. Ik was tevreden met mijn Nexus, en had deze vooral uitgekozen voor zijn goede camera. Dit is dan weer de belangrijkste eis voor mijn nieuwe telefoon. Maar ik wil niet veel geld uitgeven voor de nieuwste Samsung bijvoorbeeld, mijn budget stopt echt bij €400 (liever €300). Daarom dacht ik aan een ouder model van Samsung, de S7, maar ik zag ook dat de Huawei P10 een aardig goede camera heeft.

Nu is mijn vraag: wat kan ik beter kiezen, een nieuwer model van Huawei? Of een 2 jaar oude Samsung S7?
Snelheid en alle nieuwe snufjes zijn voor mij geen eisen, maar ik wil wel dat mijn telefoon er na 2 jaar niet weer mee ophoudt. Zou toch fijn zijn als ik er een paar jaar langer mee kan doen.

Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Hoewel je op zoek bent naar een nieuwe telefoon, als je 5X nog in de garantietermijn zit heb je recht op reparatie in het geval hij in een bootloop is terecht gekomen. Op dit forum staan meerdere voorbeelden van mensen die in het zelfde schuitje hebben gezeten als jij. Dus wellicht heb je nog opties, voordat je een nieuwe telefoon aanschaft.

edit:
Kijk eens bij deze topics, of open evt. zelf een nieuw topic.
https://gathering.tweaker...find/?keyword=5x+bootloop

Mocht je geen tijd en energie meer willen steken in het garnatieverhaal. Tweakers heeft onlangs een Best Buy Guide uitgebracht voor smartphones. Zie o.a. hier de beste telefoons tot 350 euro:
categorie: Smartphones

Verder sluit ik me aan bij @africatoto het is denk verstandiger een nieuwe midrange telefoon te kiezen dan een iets oudere high-end telefoon. Zeker qua updates.

[ Voor 17% gewijzigd door Flimovic op 20-07-2018 10:13 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
africatoto schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:50:
Hou er rekening mee dat de S7 al ruim 2 jaar mee gaat. Samsung ondersteunt haar modellen vaak 2 jaar lang met (beveiligings)updates. Deze maand is er nog een update gekomen voor de S7, maar hou er wel serieus rekening mee dat dit wellicht laatste update is en er in de toekomst geen nieuwe updates komen.

Kijk eens naar de:

Huawei P20 Lite (Uitstekende camera voor zijn prijs)
Honor 10 (Sterke Prijs/kwaliteit)
Allebei deze telefoons heb ik ook al naar gekeken en stonden in mijn top 5. Heb je een rede waarom ik een van deze 2 moet kiezen boven de P10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Flimovic schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:08:
[...]

Hoewel je op zoek bent naar een nieuwe telefoon, als je 5X nog in de garantietermijn zit heb je recht op reparatie in het geval hij in een bootloop is terecht gekomen. Op dit forum staan meerdere voorbeelden van mensen die in het zelfde schuitje hebben gezeten als jij. Dus wellicht heb je nog opties, voordat je een nieuwe telefoon aanschaft.

edit:
Kijk eens bij deze topics, of open evt. zelf een nieuw topic.
https://gathering.tweaker...find/?keyword=5x+bootloop

Mocht je geen tijd en energie meer willen steken in het garnatieverhaal. Tweakers heeft onlangs een Best Buy Guide uitgebracht voor smartphones. Zie o.a. hier de beste telefoons tot 350 euro:
categorie: Smartphones

Verder sluit ik me aan bij @africatoto het is denk verstandiger een nieuwe midrange telefoon te kiezen dan een iets oudere high-end telefoon. Zeker qua updates.
Bedankt voor de tips. Op dit moment ben ik nog bezig met de garantie van mijn telefoon, maar omdat ze vochtschade hebben geconstateerd doen ze heel moeilijk :( en weet ik niet zo goed hoe ik verder moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-07 10:28

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Anoniem: 799119 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:55:
[...]

Bedankt voor de tips. Op dit moment ben ik nog bezig met de garantie van mijn telefoon, maar omdat ze vochtschade hebben geconstateerd doen ze heel moeilijk :( en weet ik niet zo goed hoe ik verder moet....
Men probeert het veel vaker op vochtschade af te schuiven. Dat betekent niet dat je geen kans maakt om het op garantie te verhalen. Je kan het beste in het shopping forum een nieuw topic aanmaken in dat geval waarin je je verhaal kwijt kan. Ik mis zelf namelijk de expertise om je te kunnen zeggen of vochtschade en bootloop met elkaar te maken kunnen hebben en of dat invloed heeft op je garantieaanspraak.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• africatoto
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 08:29
Anoniem: 799119 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:52:
[...]

Allebei deze telefoons heb ik ook al naar gekeken en stonden in mijn top 5. Heb je een rede waarom ik een van deze 2 moet kiezen boven de P10?
Voor de P10 geldt in zekere zin hetzelfde als de S7, de telefoon is al 1,5 jaar op de markt, gezien je ongeveer 2 jaar met je nieuwe telefoon wilt doen is de kans groot dat je in de nabije toekomst geen updates meer ontvangt. De P20 Lite (maart) en de Honor 10 (mei) zijn beiden dit jaar verschenen waardoor je er zo goed als zeker van kan zijn dat je de komende 2 jaar updates zult blijven ontvangen.

Verder zijn het allebei telefoons met een goede camera (iets wat je belangrijk vond als ik het goed uit je verhaal opmaakte) en hebben ze goede specs voor in telefoon in je prijsklasse.

Persoonlijk zou ik voor de Honor 10 gaan. Draait al op Android 8.1, heeft een net iets betere camera dan de P20, betere processor, iets grotere accucapaciteit, meer RAM en meer intern geheugen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-07 13:16

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Honor 10... top processor 6GB ram en betere specs dan p20 lite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
@africatoto @Flimovic @Ludwig005 Bedankt voor jullie (snelle) reacties, die ook heel behulpzaam waren. Ik heb, op jullie aanraden, besloten voor een nieuwer model te gaan, de Honor 10 klinkt echt goed, maar ik ga toch voor de iets goedkopere P20 lite.
Pagina: 1