Auto of motor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-09 07:28
Beste mede Tweakers.

Ik heb helaas het ongeluk enorm oncomfortabel te zijn in kleine of benauwende ruimtes. Meestal wordt dit geassocieerd met liften, kleine kamers etc. Alhoewel dit klopt is het niet zozeer de ruimte waar ik me in bevind maar de situatie om mij heen. Ik ben even oncomfortabel in een kleine lift als ik ben op een enorm festivalterrein met 40.000 man om mij heen. Goed, om even op het onderwerp te blijven. Auto rijden is daarom voor mij ook niet een genot. Tuurlijk heb je je eigen ruimte in zo'n voertuig. Maar als ik in de file sta en ik sta ingebouwd door allerlei auto's dan is dit voor mij hetzelfde gevoel alsof ik in een lift sta. We hebben naar mijn mening veel te veel auto's rondrijden tegenwoordig, maar dat is een onderwerp voor een andere discussie.

Nou word ik steeds warmer bij het idee om motor te rijden. Op zich heb je met dezelfde dingen te maken als met een auto maar met een motor ben je veel behendiger, heb je een veel beter overzicht. En nog belangrijker je kan veel makkelijker de krappe situaties vermijden. Tuurlijk ben je wat kwetsbaarder maar geloof me als ik zeg dat die kwetsbaarheid zich niet af kan wegen tegen het discomfort van claustrofobie.

Om het risico dat ik het allemaal veel te rooskleurig zie te vermijden zou ik graag willen weten of er meerdere zijn met een soortgelijke situatie. Tuurlijk heb ik de minpunten in gedachten genomen. Regen, minder bagage meenemen, kwetsbaarder, altijd een pak aan. etc. etc. Maar ik ben er toch van overtuigd dat ik dit voor lief kan nemen.

Ik hoor graag jullie meningen en ervaring. Bedankt alvast!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Leen een motorhelm, trek een pak aan, snoer laarzen vast, bedenk eens of dat "claustrofobisch" is.

Ondanks je constatering van je eigen gevoel, heb ik er enige bedenkingen over; als je in de file staan al vervelend vindt, dan is filerijden op de motor helemaal ruk.

Auto -> auto: meter voor & achter ruimte, en aan minstens 1 zijkant ook ongeveer die ruimte.

Motor -> auto (filerijden tussen auto's door): millimeterwerk af en toe.

Puur mijn observatie; blijkbaar is enkele decimeter/meter tussenruimte in je leven al te benauwend; ik zie dan niet hoe motorrijden een comfortabeler rij-ervaring oplevert.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Houd je er ook rekening mee dat je soms tijdens file er niet altijd langskomt direct? Omdat iemand op een ongelukkig moment wenst in of uit te voegen. Dan sta je dus stil met je motor met auto vlak voor je en aan beide zijdes soms tot bijna tegen je spiegels aan. Nu duurt dit niet superlang maar ik weet niet hoe je daar op reageert. Daarnaast als je file rijdt zijn de auto's dus ook consequent dichterbij.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik zou dichter bij je werk gaan wonen, of dichter bij je woning gaan werken.

Verder is een hoge SUV of hoge bestelbus misschien ook een optie. Dat is wat duurder, maar je kijkt wat meer over het verkeer heen. Met een beetje geluk zitten je ruiten zo hoog dat als auto's dicht bij je staan dat je de koplampen niet eens ziet.

Je zou ook je achterruit kunnen blinderen, dan merk zie je het verkeer dat vlak achter je staat niet zo. De afstand voor je auto heb je meer zelf onder controle.

[ Voor 73% gewijzigd door 3x3 op 20-07-2018 08:12 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ga eens een half dagje rondlopen met een helm op, kijk of je dan ook last hebt van je claustrofobie. Als dat goed gaat kun je eens een dag een motorpak huren en bij een bekende achter op de motor stappen om te ervaren wat dat is. Ook al is het niet 1 op 1 vergelijkbaar met zelf rijden.

Op de motor heb je meestal wel een uitweg in het verkeer door ergens tussendoor te kunnen piepen. Dat zal het probleem ook niet zijn, net als de andere zaken die je opnoemt. Ik denk dat je vooral moet kijken wat er met je gebeurt zodra je zo'n gesloten helm op je hoofd zet.

Ik vind het zelf heerlijk om met een systeemhelm te rijden waarbij ik bij lagere snelheden de voorkant omhoog klap. Ik rijd dan ook achter een groot scherm waardoor ik weinig rijwind heb.

Ondanks dat het extraatje wat je hebt geen pretje is, toch goed dat je op zoek gaat naar mogelijkheden.

[ Voor 12% gewijzigd door sypie op 20-07-2018 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:14

Theo

moederbord

MAX3400 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:57:
Leen een motorhelm, trek een pak aan, snoer laarzen vast, bedenk eens of dat "claustrofobisch" is.

Ondanks je constatering van je eigen gevoel, heb ik er enige bedenkingen over; als je in de file staan al vervelend vindt, dan is filerijden op de motor helemaal ruk.

Auto -> auto: meter voor & achter ruimte, en aan minstens 1 zijkant ook ongeveer die ruimte.

Puur mijn observatie; blijkbaar is enkele decimeter/meter tussenruimte in je leven al te benauwend; ik zie dan niet hoe motorrijden een comfortabeler rij-ervaring oplevert.
Met de motor heb je de keuze om door het verkeer heen te komen in de file, of gewoon mee te doen met de file en aan te sluiten zoals een auto ook doet... Ik kan mij goed voorstellen dat in een file alleen al de keuze hebben tussen beide een heel erg oplichting kan zijn.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Autorijden is op zich natuurlijk een stuk veiliger dan motorrijden.
Misschien heb je in een grote auto minder last van claustrofobie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Theo schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:03:
[...]

Met de motor heb je de keuze om door het verkeer heen te komen in de file, of gewoon mee te doen met de file en aan te sluiten zoals een auto ook doet... Ik kan mij goed voorstellen dat in een file alleen al de keuze hebben tussen beide een heel erg oplichting kan zijn.
Ja tuurlijk maar topicstarter laat doorschemeren dat hij/zij gewoon veeeeel persoonlijke ruimte nodig heeft. Dan maakt het dus geen klap uit in een file of, zoals geschreven, in een lift of anderszins.

De vraagstelling "motorfiets" lijkt me ondergeschikt aan het issue "algemene claustrofobie".

@Septimamus op welke momenten/plekken in je leven voel je je wel op je gemak? Voorbeelden met onderlinge afstanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zou echt beginnen met eens een integraalhelm opzetten en kijken hoe dat voelt. De eerste keer dat ik dat deed vond ik dat echt afschuwelijk, nog steeds vind ik ze niet prettig (hou ook niet van kleine ruimtes maar niet zo heftig dat ik het claustrofobisch zou noemen)... heb nu een systeemhelm en dat is een stuk fijner, maar ik kan me voorstellen dat als je flinke claustrofobie hebt die helm wel echt een issue kan zijn.

Motorrijden is prachtig, ruimte, vrijheid, maar het moet wel veilig blijven. :)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03:55
Als je claustrofobie zo erg is, is het dan überhaupt wel een goed idee om achter het stuur te gaan zitten?
Niet om lullig te zijn, maar als ik dit zo hoor zou ik niet graag bij je in de auto zitten. Dat klinkt gewoon niet echt veilig. Nerveuze rijders zijn gevaarlijk!
Hoe ben je ook ooit aan je (motor) rijbewijs gekomen?

Vind het ook wel frappant dat je zelf naar een auto of motor op zoek bent, en dan klaagt dat er te veel auto's op de weg zijn.
Verandering start bij jezelf!

Hoe ver moet je reizen? Is het te doen op een fiets, of scooter? Met een fiets of scooter heb je bijna altijd een hele hoop ruimte om je heen.

[ Voor 21% gewijzigd door WEBGAMING op 20-07-2018 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Misschien een hele domme opmerking, maar is er niets iets te doen aan het probleem zelf?.
SmurfLink schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:39:
Ik zou echt beginnen met eens een integraalhelm opzetten en kijken hoe dat voelt. De eerste keer dat ik dat deed vond ik dat echt afschuwelijk, nog steeds vind ik ze niet prettig (hou ook niet van kleine ruimtes maar niet zo heftig dat ik het claustrofobisch zou noemen)... heb nu een systeemhelm en dat is een stuk fijner, maar ik kan me voorstellen dat als je flinke claustrofobie hebt die helm wel echt een issue kan zijn.

Motorrijden is prachtig, ruimte, vrijheid, maar het moet wel veilig blijven. :)
Feitelijk is motorrijden net fietsen (op een zware fiets) zonder dat je hoef te trappen, maar wel een helm op moet :P.

Ken best veel mensen die een motor hebben, maar best veel gebruiken hem niet of beperkt voor woon-werk verkeer. Zolang het weer goed is (en het niet te druk is), is het leuk om te doen. Is het hartje winter, regen, donker en file is het gewoon best risicovol. In een auto ook, alleen doet dat wat minder pijn ;).

[ Voor 85% gewijzigd door Tortelli op 20-07-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 08:00
Tortelli schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:09:
Feitelijk is motorrijden net fietsen (op een zware fiets) zonder dat je hoef te trappen, maar wel een helm op moet :P.
Dat laatste is niet zo gek natuurlijk. Ik heb nog geen fietser meegemaakt die van 0-100 km/uur doet in een paar seconden.

Verder.. tja.. motorrijden is prachtig hoor en ik doe het zelf ook graag, maar met slecht of koud weer pak ik toch liever de auto. Voor mij is motorrijden echt hobby.

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 20-07-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Probeer eerst eens een (systeem)helm want dat kan ook beklemmend voelen.

En wat is de afstand? Wij hebben jarenlang woonwerk gedaan inclusief winter met uitzondering van gladheid. Inmiddels vooral ebike.

Overigens is ook op de moto in de file staan soms onvermijdelijk. Je kunt er niet altijd meteen tussendoor. En bij dat laatste sta je soms 'klem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
Op de motor ben je in theorie behendiger ja, -mits- je de motor volledig onder controle hebt en je je ook helemaal op je gemak voelt. Als dat überhaupt al lukt, duurt het vele duizenden kilometers voordat je een motor echt onder controle hebt, net zoals bij een auto.

Ik vind persoonlijk niet dat ik op de motor "veel beter overzicht" heb als in een auto. In een auto heb ik veel glas om me heen en verschillende grote spiegels, op de motor heb ik een heel klein kijkluikje en twee kleine spiegeltjes waarmee ik (lichtelijk overdreven) nauwelijks meer als mijn eigen ellebogen kan bekijken.

Zoals MAX3400 ook zegt, is filerijden op een motor, vele, vele malen oncomfortabeler als in een auto. Je mag van geluk spreken als je zowel links als rechts meer dan 5 centimeter vrij hebt naast je.

Houd er ook rekening mee dat omdat een motor veel kleiner is, het overige verkeer daardoor automatisch dichter bij jou als persoon in de buurt komt, nog los van een file. Sta je met de auto bij een stoplicht te wachten, staat de volgende auto minstens 2-3 meter bij je vandaan. Ben jij op de motor, staat diezelfde auto maar hooguit 50 centimeter bij jou vandaan.

Daarnaast, zet eens een integraalhelm op, doe het vizier dicht en wacht gewoon eens 5 minuten. Met een helm op hoor je jezelf opeens ademen, geluid van buitenaf wordt wat dof, je vizier beslaat waardoor je weer minder ziet, etc. Je wereldje wordt opeens heel klein.

Mijn persoonlijke mening, motorrijden gaat jouw probleem niet oplossen ben ik bang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 15:56
Heb je wel eens geprobeerd het probleem bij de kern aan te pakken? Hoe komt het dat je zo ongemakkelijk wordt in die situaties? Kan je daar hulp voor zoeken, of heb je dat al eerder geprobeerd?

Is voor jou misschien toch ook veel fijner om niet elke keer zo ongemakkelijk te worden in verschillende situaties. Lijkt mij een serieuze beperking in je levensvreugde.

Om maar niet te spreken over de, mogelijke, verhoogde kans op ongelukken omdat je stress ervaart in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21
UTwizard schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:00:
[...]
Zoals MAX3400 ook zegt, is filerijden op een motor, vele, vele malen oncomfortabeler als in een auto. Je mag van geluk spreken als je zowel links als rechts meer dan 5 centimeter vrij hebt naast je.
[...]
Ik vind dat dat niet het geval is: in een auto zit je vast tussen de andere koekblikken, met de motor kan je (als de situatie het toelaat) blijven bewegen. Ook al is het slechts stapvoets.

Als ik de TS zo hoor dan gaat het meer om de situatie en waarin hij het gevoel heeft 'opgesloten tussen de rest' te zitten. Ik kan me goed voorstellen dat dat beangstigend kan werken voor de TS. In de auto ben je in de file een 'sitting duck', met de motor kan je over het algemeen blijven bewegen.
Je bent op de motor in dat geval meer meer 'in control' echter kost het wel energie (overal opletten en je moet 200% scherp zijn bij file rijden op de motor)

Voor de TS: gewoon proberen, dan zie het het snel genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunw
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-03 09:04
Wat ik nog niet gezien heb, probeer anders een proefles motorrijden. Dan kun je eens voelen hoe het is om op zo'n ding te zitten.

Daarnaast kan je ook kijken naar een grotere auto oid? In een cabriolet heb je boven je zowat onbeperkt ruimte, dat voelt een stuk ruimer en vrij. Het nadeel is dat het met slecht weer niet bruikbaar is. Misschien is dat wat?

Het klinkt een beetje gek, maar misschien zet het je aan het denken over de mogelijkheden.

[ Voor 11% gewijzigd door teunw op 20-07-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
Heb geen claustrofobie en vind het niet vervelend als andere mensen in de buurt komen, maar in het verkeer vind ik het verschrikkelijk irritant als iemand kort achter mij komt rijden terwijl ik op de motor zit. In de auto is dat ook vervelend, maar heb je wat kreukelzone mocht het fout gaan. Als je wordt aangetikt op het achterwiel van je motor, tja, succes.

Met alle respect, maar verkeer is interactie en het verkeer in Nederland is nu eenmaal vaak druk. Of je nu in een auto zit, op de motor of op een fiets.

Hierboven staan al wat tips over eens een helm opzetten. Je zou ook eens een proefles op de motor kunnen nemen. Bij mijn rijschool destijds was de proefles gratis. Weliswaar niet op de openbare weg, maar je krijgt een beetje een idee of het iets voor je is.

Verder mag en kun je eens proberen op een schakelbrommer. Wat snelheid betreft komt het niet in de buurt van een motor, maar je krijgt ook hiermee een idee of motorrijden iets voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
De TS twijfelt tussen motor en auto, dan ga ik er eigenlijk van uit dat het motorrijbewijs er al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
WEBGAMING schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:23:
De TS twijfelt tussen motor en auto, dan ga ik er eigenlijk van uit dat het motorrijbewijs er al is.
Als dat het geval is dan is het toch helemaal eenvoudig, huur een motor en probeer of het iets is. Zo ja, koop een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:13

Clush

Do as I say...

Ik denk dat je het gewoon eens moet proberen. Niemand hier kan jouw situatie dermate goed inschatten om te zeggen of het een oplossing is of niet.

Wat ik wél wil zeggen is dat het op de motor wel de bedoeling is dat je met vertrouwen rijdt en geen gekke dingen gaat doen onder invloed van stress. De gevolgen zijn vaak wat ingrijpender dan slechts een deuk. Ik zou dus alleen voor de motor kiezen als daarmee het probleem ook echt wordt opgelost. Krampachtig rijden kom je in de auto vaak wel mee weg, op de motor is het echt belangrijk dat je relaxt rijdt.

Als je dus eens een motor probeert en erachter komt dat je nog steeds klachten hebt lijkt de overstap me een erg slecht idee. Aan de andere kant, misschien is het voor jou een oplossing. In dit geval: vooral doen. Motorrijden is leuk, en het gevoel van vrijheid is van een andere orde vergeleken met de auto.

Ik kan me er best iets bij voorstellen dat in jouw situatie je op de motor geen klachten meer hebt, maar daar kom je dus maar op een manier achter: gewoon proberen.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 21:20
UTwizard schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:00:
Ik begrijp niet zo goed hoe je dit nu kunt stellen ;) Er zijn toch weinig dingen meer bevredigender dan met je motor door een kilometers lange file rijden en na 10 minuten aan de voorkant de vrijheid weer tegemoet zien. Of dat er op Flitsmeister staat: 45 minuten vertraging, en na 15 minuten tussen de auto's doorkachelen: ' einde vertraging'. En ik heb dan ook nog een R1150RT, niet bepaald de meest smalle motor, maar de keren dat ik er echt niet tussen pas kan ik per maand op 1 hand tellen, dus wanneer je een wat smallere motor hebt moet dit helemaal geen issue zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
BlackLabel01 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:46:
[...]

Ik begrijp niet zo goed hoe je dit nu kunt stellen ;) Er zijn toch weinig dingen meer bevredigender dan met je motor door een kilometers lange file rijden en na 10 minuten aan de voorkant de vrijheid weer tegemoet zien. Of dat er op Flitsmeister staat: 45 minuten vertraging, en na 15 minuten tussen de auto's doorkachelen: ' einde vertraging'. En ik heb dan ook nog een R1150RT, niet bepaald de meest smalle motor, maar de keren dat ik er echt niet tussen pas kan ik per maand op 1 hand tellen, dus wanneer je een wat smallere motor hebt moet dit helemaal geen issue zijn :) .
Zelf heb ik een ZX6R en dat is natuurlijk wel "een kleintje", maar zelfs daarbij heb ik toch soms wel momenten gehad dat het wel erg krap was (afgezien van de mensen die je bewust gaan klem rijden, maar dat zijn er gelukkig niet veel).

Voor ons beide is het kennelijk geen probleem om langs het andere verkeer te rijden, maar de TS geeft juist aan dat hoe dichter hij op ander verkeer zit, hoe meer stress hij ervaart. Dat "wij" als motorrijder zo makkelijk tussen een file door rijden, betekent (zeker in dit geval), helaas niet dat die vlieger voor TS ook op gaat. Wat voor ons "helemaal geen issue" is, is kennelijk voor TS wel degelijk een issue, gezien dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Laatst online: 13-09 21:20
UTwizard schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:55:
[...]

Voor ons beide is het kennelijk geen probleem om langs het andere verkeer te rijden, maar de TS geeft juist aan dat hoe dichter hij op ander verkeer zit, hoe meer stress hij ervaart. Dat "wij" als motorrijder zo makkelijk tussen een file door rijden, betekent (zeker in dit geval), helaas niet dat die vlieger voor TS ook op gaat. Wat voor ons "helemaal geen issue" is, is kennelijk voor TS wel degelijk een issue, gezien dit topic.
Fair enough, dat is ook zo. Al heb ik wel het idee dat het in de file bij TS om het idee gaat dat je 'vast' zit, niet weg kan rijden. Dat los je met de motor wel op natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik heb de indruk dat het niet zozeer het "dicht bij andere mensen" is, maar eerder "zich snel uit een bepaalde situatie kunnen verwijderen". Want stel dat er iets gebeurt waar je van weg wil/moet en je zit vast in je metalen doos... wat dan? Trein en vliegtuig is dan allicht ook moeilijk, ook al zijn ze leeg?

Verder akkoord met de meeste hierboven: leen zo'n pak en neem een paar proeflessen!

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:37

_Apache_

For life.

Heb je al wel eens bij iemand achterop gezeten? Wellicht geeft dat op de meest eenvoudige manier een indruk of het een juiste oplossingsrichting is voor je.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-09 13:48
Heb sinds een jaar dat als ik een tunnel inrijd met de motor, dan ik ook een soort van claustrofobisch gevoel krijg.. zou ik dus ook zeker uitproberen.

Je kan altijd een proef-lesje krijgen bij de ANWB (als dat nogsteeds zo is), dan kan je het zelf ervaren.

En inderdaad, als je niet met je hoofd onderwater durft of door een slang kan ademen, zou ik niet duiken als hobby nemen.. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Sniffels op 20-07-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@Septimamus
Best raar om hier een topic over te openen.....
Het antwoord op je vraag kunnen anderen namelijk niet voor je beantwoorden aangezien dit puur persoonlijk is.

Misschien voel je je totaal ellendig met een gesloten helm op je hoofd. Of werkt een fatsoenlijk motorpak beklemmend.
Het beste wat je kan doen is een proefles boeken bij een motorrijschool. Naast dat ze vrijwel altijd gratis zijn ga je een uur lang de weg op en krijg je een goede impressie van hoe het motorrijden voor je is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zer0-overload
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 13:50

zer0-overload

ZX6R '95 > '06 > '07 ^_^

Als automobilist zijnde zou je ook gewoon een piaggio mp3 kunnen huren.
Voor dit voertuig heb je géén motorrijbewijs nodig, enkel autorijbewijs.
Kijk het is niet helemaal hetzelfde, maar tis enkel voor orientatie zonder aan het motorrijbewijs te hoeven beginnen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.piaggio.com/mediaObject/mp3/mp3-white0/scooter/original/scooter.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Wootism schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:07:
@Septimamus
Het antwoord op je vraag kunnen anderen namelijk niet voor je beantwoorden aangezien dit puur persoonlijk is.

Misschien voel je je totaal ellendig met een gesloten helm op je hoofd. Of werkt een fatsoenlijk motorpak beklemmend.
Het beste wat je kan doen is een proefles boeken bij een motorrijschool. Naast dat ze vrijwel altijd gratis zijn ga je een uur lang de weg op en krijg je een goede impressie van hoe het motorrijden voor je is.
Enige nuance hierbij: je gaat niet de weg op maar een afgesloten parkeerterrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 08:00
zer0-overload schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:08:
Kijk het is niet helemaal hetzelfde, maar tis enkel voor orientatie zonder aan het motorrijbewijs te hoeven beginnen ;)

[afbeelding]
Dat is niet helemaal waar. Het ligt er maar net aan wanneer je je B rijbewijs hebt gehaald.
Door de invoering van de derde Europese rijbewijsrichtlijn zijn er nieuwe regels voor het rijbewijs voor de trike. Gemotoriseerde driewielers vallen dan onder rijbewijscategorie A. De nieuwe regels zijn op 19 januari 2013 ingegaan.
Bron: https://www.rijksoverheid...eersregels-voor-een-trike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
MAX3400 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:57:

Goed punt. Ik heb al wel brommer gereden en een helm is geen probleem. Voor mij is het meer de omgeving om mij heen. Verder denk ik helaas wel dat je gelijk hebt. Mijn idee is puur het feit dat als je ingebouwd staat met de auto je er gewoon niet uit kan. Met een motor kan je er zo goed als altijd wel af stappen en weg komen. Klinkt wat rationeel misschien. Thanks voor het meedenken in ieder geval. Voorlopig nog maar op het OV houden. Ook al is dit tijdens de spits hel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
Bl4ckviper schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:58:
Houd je er ook rekening mee dat je soms tijdens file er niet altijd langskomt direct? Omdat iemand op een ongelukkig moment wenst in of uit te voegen. Dan sta je dus stil met je motor met auto vlak voor je en aan beide zijdes soms tot bijna tegen je spiegels aan. Nu duurt dit niet superlang maar ik weet niet hoe je daar op reageert. Daarnaast als je file rijdt zijn de auto's dus ook consequent dichterbij.
Goeie. Het leek me op het idee wat ruimer maar het is lastig uit te leggen als iemand aan wie je het wilt uitleggen het niet heeft. Beetje als kleuren uitleggen aan een blinde. Goed, bedankt voor je inbreng.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septimamus
3x3 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:59:
Ik zou dichter bij je werk gaan wonen, of dichter bij je woning gaan werken.

Verder is een hoge SUV of hoge bestelbus misschien ook een optie. Dat is wat duurder, maar je kijkt wat meer over het verkeer heen. Met een beetje geluk zitten je ruiten zo hoog dat als auto's dicht bij je staan dat je de koplampen niet eens ziet.

Je zou ook je achterruit kunnen blinderen, dan merk zie je het verkeer dat vlak achter je staat niet zo. De afstand voor je auto heb je meer zelf onder controle.
Dat zijn eigenlijk wel goede tips. Laat me denken waarom ik daar zelf niet op gekomen ben |:( . Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
sypie schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:59:
Ga eens een half dagje rondlopen met een helm op, kijk of je dan ook last hebt van je claustrofobie. Als dat goed gaat kun je eens een dag een motorpak huren en bij een bekende achter op de motor stappen om te ervaren wat dat is. Ook al is het niet 1 op 1 vergelijkbaar met zelf rijden.

Op de motor heb je meestal wel een uitweg in het verkeer door ergens tussendoor te kunnen piepen. Dat zal het probleem ook niet zijn, net als de andere zaken die je opnoemt. Ik denk dat je vooral moet kijken wat er met je gebeurt zodra je zo'n gesloten helm op je hoofd zet.

Ik vind het zelf heerlijk om met een systeemhelm te rijden waarbij ik bij lagere snelheden de voorkant omhoog klap. Ik rijd dan ook achter een groot scherm waardoor ik weinig rijwind heb.

Ondanks dat het extraatje wat je hebt geen pretje is, toch goed dat je op zoek gaat naar mogelijkheden.
Ik heb brommer gereden maar dan met een open helm. Op zich was dit helemaal prima. Ik heb er nooit echt bij stilgestaan dat een dichte helm misschien wat onprettiger zal zijn. Goeie. Thanks voor de inbreng en de positiviteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
Theo schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:03:
[...]

Exact dit. Meerdere opties hebben voor een uitweg is als een loterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
MAX3400 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:08:
[...]

Ja tuurlijk maar topicstarter laat doorschemeren dat hij/zij gewoon veeeeel persoonlijke ruimte nodig heeft. Dan maakt het dus geen klap uit in een file of, zoals geschreven, in een lift of anderszins.

De vraagstelling "motorfiets" lijkt me ondergeschikt aan het issue "algemene claustrofobie".

@Septimamus op welke momenten/plekken in je leven voel je je wel op je gemak? Voorbeelden met onderlinge afstanden?
Klopt. Ik ben prima op mijn gemak als ik op werk of thuis ben. Zodat er niet teveel om mij heen gebeurd. Als we bijvoorbeeld een vergadering hebben met het hele team in de eetruimte dan zit ik daar veel minder op mijn gemak.(ongeveer 12 man in een halve woonkamer.) Hierdoor ben ik eigenlijk ook alleen echt op mijn gemak als ik alleen ben of met iemand op een 'veilige' afstand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
WEBGAMING schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:52:
Als je claustrofobie zo erg is, is het dan überhaupt wel een goed idee om achter het stuur te gaan zitten?
Niet om lullig te zijn, maar als ik dit zo hoor zou ik niet graag bij je in de auto zitten. Dat klinkt gewoon niet echt veilig. Nerveuze rijders zijn gevaarlijk!
Hoe ben je ook ooit aan je (motor) rijbewijs gekomen?

Vind het ook wel frappant dat je zelf naar een auto of motor op zoek bent, en dan klaagt dat er te veel auto's op de weg zijn.
Verandering start bij jezelf!

Hoe ver moet je reizen? Is het te doen op een fiets, of scooter? Met een fiets of scooter heb je bijna altijd een hele hoop ruimte om je heen.
Goed punt op zich. Maar met het oog op de toekomst is een auto erg handig. Mijn idee was om met een motor wat meer aan het verkeer te wennen om zo uiteindelijk auto te rijden. De fiets is geen optie. Doe er dan al snel anderhalf uur over. Ik moet door de binnenstad van den haag. Dat is niet bepaald een route met veel ruimte om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
Panini schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:07:
Heb je wel eens geprobeerd het probleem bij de kern aan te pakken? Hoe komt het dat je zo ongemakkelijk wordt in die situaties? Kan je daar hulp voor zoeken, of heb je dat al eerder geprobeerd?

Is voor jou misschien toch ook veel fijner om niet elke keer zo ongemakkelijk te worden in verschillende situaties. Lijkt mij een serieuze beperking in je levensvreugde.

Om maar niet te spreken over de, mogelijke, verhoogde kans op ongelukken omdat je stress ervaart in het verkeer.
Zeker gedaan. Heel erg verbeterd. Er van af komen lukt niet echt maar er mee leren leven en omgaan is iets wat ik zeker kan nu. Twee jaar terug had ik nog niet eens durven denken om aan het verkeer deel te nemen. Het is inderdaad een belemmering maar je leert ermee leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Septimamus over ruimte in een auto; maak eens een proefrit in een (duurder) merk/model waar een groot/volledig glazen dak in zit. Het zal even wennen zijn met de zon nu maar de hoeveelheid licht in de auto geeft echt een berg met "ruimtelijke ervaring".

Vanzelfsprekend is een hogere / bredere auto ook een optie maar test het eens. Er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open, zeker als je ook een lichtere bekleding in de auto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
Verder mag en kun je eens proberen op een schakelbrommer. Wat snelheid betreft komt het niet in de buurt van een motor, maar je krijgt ook hiermee een idee of motorrijden iets voor je is.
Hier zat ik ook aan te denken. Wat goedkoper alternatief. Thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
MAX3400 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:28:
@Septimamus over ruimte in een auto; maak eens een proefrit in een (duurder) merk/model waar een groot/volledig glazen dak in zit. Het zal even wennen zijn met de zon nu maar de hoeveelheid licht in de auto geeft echt een berg met "ruimtelijke ervaring".

Vanzelfsprekend is een hogere / bredere auto ook een optie maar test het eens. Er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open, zeker als je ook een lichtere bekleding in de auto hebt.
Goed punt. Had ik nog niet zo zeer over na gedacht. Ik werd een keer door een collega thuis gebracht in een Smart. Nou, een kleinere auto bestaat volgens mij niet en ik zag de bui al hangen. Hij had er inderdaad een glazen dak in met de stoelen helemaal naar achter. Het was waarschijnlijk een van de meest comfortabele ritten die ik heb ervaren. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
Wootism schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:07:
@Septimamus

Vandaar ook dat ik vraag of er mensen zijn in een gelijke situatie met wellicht een oplossing. Als je er al jaren meet loopt is elke tip mooi meegnomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
_Apache_ schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:48:
Heb je al wel eens bij iemand achterop gezeten? Wellicht geeft dat op de meest eenvoudige manier een indruk of het een juiste oplossingsrichting is voor je.
Jazeker. Helemaal prima.

De volgende keer mag je de edit knop gebruiken. Een dubbelpost per ongeluk kan, maar dit is wat overdreven

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 20-07-2018 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Moet je snelweg doen of enkel binnenstad? En hoever ongeveer?

Want dan ben je met kleine 50cc/125cc scooter beter af als een motorfiets soms. Daarmee wring je je echt overal tussen en geraak je makkelijker overal tussen in druk verkeer. Een zwaardere motorfiets draai je echt niet overal zomaar tussen. En moet je vaak toch ook gewoon mee aanschuiven met de wagens.

Voordeel is ook dat die dingen niet zo snel gaat en je met "minder" bescherming op de baan kan. Je kan vaker met open helm rijden en meestal is een volledig motorpak niet nodig. Voel je je zeker minder ingesloten (Let op: ik zeg niet van zonder te rijden, maar op een 125cc 4taktje heb je nu niet echt een full leather pak nodig.
+ je hebt al de ervaring van met een brommer te rijden.

Heb min of meer zelfde issue als jij, als het echt druk wordt op de baan krijg ik het benauwd in de wagen. Vorige wagen was een bora, daar had ik het vaak in. Nu rijd ik met een tiguan waardoor ik toch iets hoger ziit dan meeste verkeer en een beter overzicht heb + pano dak geeft je zoveel licht dat je denk buiten te zitten. Veel minder problemen en last in de wagen.

[ Voor 19% gewijzigd door SadisticPanda op 20-07-2018 17:36 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Maar je gebruikt nu ov? Hoe gaat dat dan? Rustig plekje uitzoeken gaat toch niet altijd?

Panoramadak is wel een goeie, je zit veel minder opgesloten in de auto naar je gevoel.
Maar als ik het zo goed begrijp is dat het probleem eigenlijk niet zo, en is het meer het verkeer wat voor een opgesloten gevoel zorgt. Of een panorama dak dan helpt zou je eigenlijk uit moeten proberen.

Hoe lang denk je dat de rit zou duren op een scooter?

[ Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 20-07-2018 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@Septimamus
Het is niet de bedoeling om een nieuwe post te maken voor iedere reactie als jij de laatste bent. Daar gaan mods over klagen.

Ontopic: vergeet ook niet dat als je alleen maar motor gaat rijden het 90% van het jaar niet het ideale weer er voor is. Nu is het heet, niet relaxed in een motorpak. In de regen is nooit fijn en in de winter is het koud en glad. Met een beetje pech ook nog sneeuw.

Ook als je in de file staat en je niet tussen auto's door wilt door prutsen sta je daar met een motor. Die zijn best zwaar, en je bent soms aan het kruipen als het echt druk is.

Voor in de zomer kun je natuurlijk een cabrio overwegen. Maar daar heb je niet veel aan de rest van het jaar. Al vind ik het in de herfst ook prima te doen met open dak als het droog is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als ik terugdenk aan wat er tijdens mijn eerste motorrijlessen op de weg allemaal op me af kwam, ben ik erg blij dat ik een instructeur achter me had die zorgde dat ik veilig van rijstrook kon wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:37

_Apache_

For life.

LOTG schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 20:16:
@Septimamus

Ontopic: vergeet ook niet dat als je alleen maar motor gaat rijden het 90% van het jaar niet het ideale weer er voor is. Nu is het heet, niet relaxed in een motorpak. In de regen is nooit fijn en in de winter is het koud en glad. Met een beetje pech ook nog sneeuw.
There is no such thing as bad weather, only the wrong clothes

Dat vind ik altijd een keuze fout van de rijder. Meeste rijders kopen kleding die donker is, meestal mat zwart oid. Verder let men tijdens se aankoop niet op uitrits vesten ed.
Mij jas is fel geel op de mouwen en torso. Die reflectie verhoogd niet alleen zichtbaarheid, maar reflecteerd ook warmte weg, waar door je - met wat geopend ritsen en rijwind - het prima hebt in dit weer.

Als je investeert in goede regendichte kleding kun je tot aan de ijzel prima rijden.
Mijn jas gaat pas 'lekken' na een uur rijden door een flinke hoosbui, in de meeste gevallen ben ik dan al thuis of ergens afgestapt

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 21-07-2018 12:04 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

_Apache_ schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:00:
[...]

There is no such thing as bad weather, only the wrong clothes

Dat vind ik altijd een keuze fout van de rijder. Meeste rijders kopen kleding die donker is, meestal mat zwart oid. Verder let men tijdens se aankoop niet op uitrits vesten ed.
Mij jas is fel geel op de mouwen en torso. Die reflectie verhoogd niet alleen zichtbaarheid, maar reflecteerd ook warmte weg, waar door je - met wat geopend ritsen en rijwind - het prima hebt in dit weer.

Als je investeert in goede regendichte kleding kun je tot aan de ijzel prima rijden.
Mijn jas gaat pas 'lekken' na een uur rijden door een flinke hoosbui, in de meeste gevallen ben ik dan al thuis of ergens afgestapt
Dat vind ik nou het nadeel van motororrijden, met 25 graden is het gewoon te warm met motorkleding aan en dan had ik wel jassen met in en uitritsbare (evolution) lagen, maar zonder die lagen was de jas eigenlijk te ruim en wapperde. Dus was ook niks, dus dan maar in gewone kleding in de zomer, maar dan schijnt menig mede motorrijder je ineens dood te willen hebben, aangezien Nederlandse motorrijders nogal extreme watjes zijn die niet kunnen rijden en iedere andere bocht op hun bek kletteren blijkbaar, want je wordt hier direct verketterd als je zonder motorkleding rijdt.

Eigenlijk reed ik het liefst met temperaturen onder de 15 graden, en of het nou regende of sneeuwde maakte me niet uit. Heb je ook niet zo'n last van de zomerrijders in hun kleurgecoordineerde leren rompertjes in powerrangerstijl. :P

Dus lekker het hele jaar met de motor behalve in de zomer, dan lekker in een cabrio, daar heb je ook geen last van claustrofobie ws. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:14

[afbeelding]
Ik vind automobilisten op zo'n ding altijd maar eng rijden eigenlijk.
Flagg schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 16:32:
Dus was ook niks, dus dan maar in gewone kleding in de zomer, maar dan schijnt menig mede motorrijder je ineens dood te willen hebben
Nee hoor, alleen een goede schuiver vind ik dan altijd wel mooi. :o Dat levert altijd weer mooie beelden op en een goed voorbeeld bij instructies waarom wel met pak te rijden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

TheBrut3 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:25:
[...]

Ik vind automobilisten op zo'n ding altijd maar eng rijden eigenlijk.

[...]

Nee hoor, alleen een goede schuiver vind ik dan altijd wel mooi. :o Dat levert altijd weer mooie beelden op en een goed voorbeeld bij instructies waarom wel met pak te rijden. :+
Haha dat bedoel ik dus, maar owee als een koekblikker zegt dat ie je een ongeluk wenst als je maar je donorcodicil hebt ingevuld. Bij de VOA worden die motor onesies overigens leren orgaanzakken genoemt. :P

Als je een beetje rosbief al te erg vind moet je misschien geen motor willen rijden want dan ben je gewoon te bang. Vroeger waren motorrijders nog mannen nu zijn het mietjes die klagen dat die boze automobilisten stom doen tegen hun en dat ze zo vreselijk kwetsbaar zijn. Pussies. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:46

Tomatoman

Fulltime prutser

MAX3400 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:28:

Helemaal mee eens. Een ruime auto met een groot panoramadak (zoals in veel stationwagons) en lichte bekleding doet wonderen. Als je dan ook nog een hoge zit hebt zoals in een MPV/SUV is de ervaring van ruimte om je heen totaal anders dan in de gemiddelde auto.

offtopic:
Al ben ik heel blij met mijn lichte, ruime auto, ik ben absoluut niet claustrofobisch ingesteld. Als de topicstarter mijn hobby (video van een vriend en mijzelf) bekijkt, krijgt hij waarschijnlijk spontaan hartkloppingen >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Tomatoman op 21-07-2018 20:47 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Septimamus schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:27:
[...]

Zeker gedaan. Heel erg verbeterd. Er van af komen lukt niet echt maar er mee leren leven en omgaan is iets wat ik zeker kan nu. Twee jaar terug had ik nog niet eens durven denken om aan het verkeer deel te nemen. Het is inderdaad een belemmering maar je leert ermee leven.
Goed dat je in ieder geval hulp hebt gezocht, maar je hebt dat niet meer nu dus? Zou constante ondersteuning er uiteindelijk niet voor zorgen dat dit verdwijnt?

Ben vooral bang dat je te gestrest kan zijn in het verkeer en daardoor fouten zal maken. Heb je dit gevoel zelf nooit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Flagg schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:53:
[...]

Haha dat bedoel ik dus, maar owee als een koekblikker zegt dat ie je een ongeluk wenst als je maar je donorcodicil hebt ingevuld. Bij de VOA worden die motor onesies overigens leren orgaanzakken genoemt. :P

Als je een beetje rosbief al te erg vind moet je misschien geen motor willen rijden want dan ben je gewoon te bang. Vroeger waren motorrijders nog mannen nu zijn het mietjes die klagen dat die boze automobilisten stom doen tegen hun en dat ze zo vreselijk kwetsbaar zijn. Pussies. :P
Oh mijn god, mensen tonen verantwoordelijkheid en zoeken bescherming omdat ze nou eenmaal meer risico lopen. Wat een watjes! Die moesten zich schamen dat ze nadenken voor ze op hun motor stappen in plaats van als hersenloze tokkie in korte broek en op slippertjes te gaan rijden.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Wat de MP3 en soortgenoten betreft, als je zoiets overweegt dan zou ik je toch zeker een paar motorlessen aanraden. Dat je er met een B-rijbewijs op mag rijden is puur een tekortkoming in de wetgeving want je bent net zo kwetsbaar als op de 'echte' motor. Vooral de basics als je positie op de weg, kijken, etc. is allemaal hetzelfde.

Zelf rijdt ik al tien jaar met een (zware) quad in het verkeer en verbaas me er nog steeds over dat je hiervoor geen extra opleiding nodig hebt. Je bent min of meer even kwetsbaar als op de motor maar dan als extra handicap dat je op een voertuig rijdt dat als enige doel heeft om jou er van af te kieperen. :) Zelf heb ik ooit een paar lessen voor het A-rijbewijs gehad en gebruik veel van wat ik daar geleerd heb.

Wat mij betreft wordt daar een keer wat aan gedaan.
Flagg schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:53:
[...]
Vroeger waren motorrijders nog mannen nu zijn het mietjes die klagen dat die boze automobilisten stom doen tegen hun en dat ze zo vreselijk kwetsbaar zijn. Pussies. :P
Dit soort opmerkingen mag je van mij wel achterwege laten. Elkaar watjes en pussies noemen draagt weinig bij een aan topic en leidt al snel tot het ontsporen van een discussie, ook al zet je er twintig smilies bij.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Pagina: 1