Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman1501
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07-2018
De gearchiveerde gesprekkenfunctie is ideaal om overzicht in de gesprekken te houden, nu vroeg ik me alleen af hoe het zit met statussen.

Op het moment dat je een gesprek archiveert wordt deze weer actief wanneer een bericht wordt verzonden of ontvangen alleen hoe is dit met statussen geregeld? Worden de statussen altijd weergegeven (mitst de zender dat toestaat), dus ook wanneer een gesprek gearchiveerd is of wanneer er zelfs geen gesprek is, of kan dit alleen worden gezien wanneer een gesprek in het "normale" menu staat.

Heb al gekeken op de website van Whatsapp en desbetreffende FAQ maar kon hier niks op vinden.

Ter informatie het gaat bij mij om een Galaxy S6 met Whatsapp versie 2.18.203 al lijkt me dat niet heel relevant.

Beste antwoord (via Greenman1501 op 20-07-2018 20:28)

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:31

Grannd

da Granndest

Je bedoeld met 'status' het tabblad met foto's/filmpjes die één dag zichtbaar zijn voor contacten? Of bedoel je de 20-30 tekens tekst die je achter je naam kan plakken in de contactenlijst ('Hey! I'm using Whatsapp').

Los van welke het precies is, heeft het archiveren van gesprekken geen invloed op het wel of niet zichtbaar zijn van je status voor andere contacten.
Je kan wel instellen of het zichtbaar is voor mensen die niet in jou contactenlijst zitten (maar wel andersom).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:53
Dit zijn van zulk specifieke vragen dat het volgens mij het handigst is om het gewoon even met iemand te proberen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Je bedoeld met 'status' het tabblad met foto's/filmpjes die één dag zichtbaar zijn voor contacten? Of bedoel je de 20-30 tekens tekst die je achter je naam kan plakken in de contactenlijst ('Hey! I'm using Whatsapp').

Los van welke het precies is, heeft het archiveren van gesprekken geen invloed op het wel of niet zichtbaar zijn van je status voor andere contacten.
Je kan wel instellen of het zichtbaar is voor mensen die niet in jou contactenlijst zitten (maar wel andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Grannd schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:03:

Status van het bericht. Afgeleverd/Gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Ook dat lijkt me het meest logisch dat het archiveren van gesprekken geen invloed heeft op de vinkjes.
Maar ook dat is vrij eenvoudig te testen met een tweede telefoon erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman1501
Bedankt voor de antwoorden, ik begrijp dat er wat verwarring is om het begrip status.
Met status bedoel ik in dit geval de "nieuwe" status dus de één dag foto/filmpjes.

Het gaat mij meer om het ontvangen van statussen van andere mensen dan het verzenden. Het is dus meer in de zin van als ik een gesprek met iemand archiveer en diegene verstuurd dan een foto/filmpje of ik die dan wel of niet kan zien.

Dus zoals ik het nu begrijp is het zo dat iedereen elkaars statussen kan zien onafhankelijk of mensen onderling een gesprek (dan wel niet gearchiveerd) hebben met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Als je bij je Whatsapp naar instellingen gaat en vervolgens naar Account -> Privacy. Zie je dat je daar in kan stellen wie precies je status kunnen zien, al je contacten, je contacten, behalve.. en alleen delen met..
Je zal dus minstens in iemand zijn/haar contactenlijst moeten staan om de status te ontvangen. Daarnaast kan een verzender jou specifiek hebben geblokkeerd om zijn/haar status te ontvangen of de verzender kan instellen dat alleen één of meer specifieke personen de status kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenman1501
Grannd schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:20:
Als je bij je Whatsapp naar instellingen gaat en vervolgens naar Account -> Privacy. Zie je dat je daar in kan stellen wie precies je status kunnen zien, al je contacten, je contacten, behalve.. en alleen delen met..
Je zal dus minstens in iemand zijn/haar contactenlijst moeten staan om de status te ontvangen. Daarnaast kan een verzender jou specifiek hebben geblokkeerd om zijn/haar status te ontvangen of de verzender kan instellen dat alleen één of meer specifieke personen de status kunnen ontvangen.
Klopt dat wist ik het ging er mij om of er een verband is tussen de statussen en de gesprekken.

Ben er vanmiddag achter gekomen dat zoals jullie zeiden het niets met elkaar te maken heeft. Kan de statussen ontvangen van normale gesprekken, gearchiveerde gesprekken en van mensen zonder chatgesprek

Het is voor mij duidelijk, kan wat mij betreft op slot
Pagina: 1