Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1233211
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-06 10:06
Beste ,

Voor mijn HBO-ICT opleiding moet ik natuurlijk een laptop aanschaffen, nu heb ik uiteraard zelf al zitten rondkijken (forum, BestBuy etc) en kwam veelal bij laptops rond de 800+,- uit. Nu legde ik me hier bijna bij neer (krap budget) tot dat ik bij deze laptop kwam: Lenovo ThinkPad E470 20H1006KMH, via de site: https://www.bluelink.nl/product/20H1006KMH.

Ergens leek mij dit te mooi om waar te zijn en vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze laptop, aangezien ik er ook weinig over kon vinden. mis ik wat? lever ik erg in op de bouwkwaliteit?

De specificaties die mij zijn door gegeven:

Hardware:

We adviseren dat de laptop is voorzien van een toereikende processor (minimaal i5 Core / i7 Core (PC laptop / MacBook), intel (MacBook)), intern geheugen minimaal 8 GB, voldoende opslagruimte (SSD minimaal 256 GB), wireless 802.11n, netwerkaansluiting (Ethernet 100Mb - 1000Mb), een HDMI-aansluiting voor externe monitor/beamer, backup-ruimte (bv. externe harde schijf of iCloud).

Volgens mijn weten voldoet deze laptop aan de bovengenoemde specificaties.

De laptop wordt hoofdzakelijk gebruikt voor studie, gewicht vind ik niet zo'n probleem en ook de videokaart geef ik weinig om.

Graag ontvang ik advies.

Bij voorbaat dank.

Beste antwoord (via lars1233211 op 20-07-2018 12:30)

Verwijderd

Niet doen. Ik zou kijken naar een HP Probook en anders liever effe doorsparen voor een nieuwe T-series of een refurb Thinkpad T/X/P series. Of een refurb Elitebook.

Edit: er hoorde nog een linkje bij mijn reactie om te verduidelijken waarom niet:

reviews: Lenovo ThinkPad E580 - IdeaPad met ThinkPad-logo

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2018 07:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet doen. Ik zou kijken naar een HP Probook en anders liever effe doorsparen voor een nieuwe T-series of een refurb Thinkpad T/X/P series. Of een refurb Elitebook.

Edit: er hoorde nog een linkje bij mijn reactie om te verduidelijken waarom niet:

reviews: Lenovo ThinkPad E580 - IdeaPad met ThinkPad-logo

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2018 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1233211
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-06 10:06
@EnGee

Dank! Ga ik even verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als je toch naar een artikel van tweakers verwijst, moet je m.i. ook reviews: Lenovo ThinkPad L580 - Bijbetalen voor degelijkheid noemen. De L-serie schijnt dus beter te zijn dan de E-serie. Maar met een T/X/P zit je daar weer boven (ook qua prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdekker schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:59:
Als je toch naar een artikel van tweakers verwijst, moet je m.i. ook reviews: Lenovo ThinkPad L580 - Bijbetalen voor degelijkheid noemen. De L-serie schijnt dus beter te zijn dan de E-serie. Maar met een T/X/P zit je daar weer boven (ook qua prijs).
Als ik toch eens alle artikelen van Tweakers uit mijn hoofd wist......

Overigens ben ik niet zo enthousiast over de L-serie door de nog steeds zwakkere behuizing tov de T-serie, maar vooral omdat de T-serie goed te repareren zijn en je er daardoor heel lang mee kunt doen.

Een T serie kun je kopen voor € 1099,00 maar dat is nog steeds een klap meer dan het oorspronkelijke budget. Refurb is een optie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:19:
[...]

Als ik toch eens alle artikelen van Tweakers uit mijn hoofd wist......
Daar heb je ook gelijk in. Maar bij de reviews kun je wel op laptops selecteren. En voor de rest zal die T-serie de meerprijs wel waard zijn.
Pagina: 1