[ford c-max 2003] stock radio door android auto + meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ik heb een ford c-max

de interieur ziet er als volgt uit (foto schaamteloos geleend ) excllusief telefoon houder.

Afbeeldingslocatie: https://bestcarmag.com/sites/default/files/3512727ford__c_max_1_6_tdci_____________2003_7_lgw.jpg

ik heb de tools om de radio eruit te halen, (de code voor het kreng staat ergens in het boekje ..)

mijn vragen..
als ik een 7" scherm of 10" ? erin wil plaatsen kan ik dan het beste een iso adapter frame kopen ?
zoiets als. https://www.winparts.nl/ iso frame ford
Mijn vraag bij dit frame .. hoe bouw ik de radio in .. het bakje haal ik eruit maar ik zie geen extra bevestigings frame ofzo .. (niet op de foto althans)

hoe krijg ik het makkelijkst de stuur bediening omgezet naar de radio ? ik heb een
"Portable MCP2515 CAN Bus Module TJA1050 Receiver SPI Compatible For Arduino" bij een chinese webshop besteld, maar zijn er nog makkelijkere manieren ?

ik heb een converter van auto-antenne naar coax (voor dvb-t usb radio)

En hoe krijg ik het makkelijkste kabels naar de verlichting/spiegel boven me .. en een (analoge) video kabel van achterbak naar voren.. voordat ik de boel sloop .. (waar moet ik op letten om bv dorpels en stijl covers weg te halen.? o.a de eventuele airbags :) maar kan ik ze makkelijk los klikken of is daar een truuk voor ? zodat ik ze later weer terug kan bevestigen.

omdat ik tot heden alleen gelukt is bij auto's te slopen ipv netjes weg te werken roep ik jullie hulp en advies in. Ik heb wel gezocht maar mijn google/youtube foo is weak.

Tja vanalles

Alle reacties

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-11 09:45
Die inbouw-frames hebben vaak gewoon een aantal bevestigingspunten, op foto's komen ze vaak niet in beeld maar dat is over het algemeen genomen het probleem niet...

Voor de stuurbediening is er afhankelijk van het merk radio wat je koopt een interface beschikbaar (voor de meeste gangbare merken), via bijv. Ebay.

Kabels naar de dakconsole is over het algemeen het meest eenvoudig via een van de A-stijlen (bij voorkeur rechts, aangezien je dan zeker niet in de knoei komt met de stuurkolom). Ik neem aan dat je hier een microfoontje wilt monteren, deze hebben over het algemeen kabels die daar lang genoeg voor zijn. De bekledingskappen van de A-stijl zijn vaak relatief eenvoudig te verwijderen, let wel op dat er geen plastic clips afbreken om gerammel te voorkomen.

Voor de afdekkappen op de dorpels zou ik toch proberen een video of handleiding te vinden, die dingen hebben vaak verborgen schroeven waardoor ze niet eenvoudig weg te halen zijn. Alleen clips is niet afdoende daar, als je dan een keer met je voet zo'n ding raakt ligt ie midden in je auto. Wel is dit waarschijnlijk de meest makkelijke optie om naar achteren te komen inderdaad, dus die zoekrichting is prima.