Automatisch aanvullen op basis van een andere cel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awaces
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 16:34
Als je met excel de automatisch aanvullen functie gebruikt dan kan je bijvoorbeeld
A1
A3
A5
A7
A9
...

automatisch laten aanvullen.

Nu wil ik hetzelffe bereiken maar wil in een link leggen naar een bepaalde cel:
=Sheet1!A1
=Sheet1!A3
=Sheet1!A5
=Sheet1!A7
=Sheet1!A9
...

Helaas voert hij dit niet correct uit

Beste antwoord (via awaces op 23-07-2018 10:47)

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
@awaces,
Er is wel een verschil in je 2 voorbeelden. In het eerste (A1, A3, A5, enz.) ontbreekt het isgelijkteken. Als je dat teken bij je tweede reeks weghaalt (Sheet!1A1, Sheet1!A3, Sheet1!A5, enz.), dan worden beide reeksen op dezelfde (correcte) manier doorgevoerd. Plaats je bij beide reeksen het isgelijkteken wél, dan worden (na invoer van bv. de eerste 4 gegevens) beide reeksen foutief doorgevoerd (het eerstvolgende gegeven verwijst dan naar een verkeerde cel).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

Reptile209

- gers -

Als het eenmalig is: maak het eerste rijtje en gebruik dan find & replace om A te vervangen door =Sheet1!A. :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awaces
Lel :D
Dat werk idd. Nu is het helaas niet echt een eenmalige actie. Maar ik kan op zen minst al verder :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
@awaces,
Er is wel een verschil in je 2 voorbeelden. In het eerste (A1, A3, A5, enz.) ontbreekt het isgelijkteken. Als je dat teken bij je tweede reeks weghaalt (Sheet!1A1, Sheet1!A3, Sheet1!A5, enz.), dan worden beide reeksen op dezelfde (correcte) manier doorgevoerd. Plaats je bij beide reeksen het isgelijkteken wél, dan worden (na invoer van bv. de eerste 4 gegevens) beide reeksen foutief doorgevoerd (het eerstvolgende gegeven verwijst dan naar een verkeerde cel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
dix-neuf schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:00:
@awaces,
Er is wel een verschil in je 2 voorbeelden. In het eerste (A1, A3, A5, enz.) ontbreekt het isgelijkteken. Als je dat teken bij je tweede reeks weghaalt (Sheet1A1, Sheet1!A3, Sheet1!A5, enz.), dan worden beide reeksen op dezelfde (correcte) manier doorgevoerd. Plaats je bij beide reeksen het isgelijkteken wél, dan worden (na invoer van bv. de eerste 4 gegevens) beide reeksen foutief doorgevoerd (het eerstvolgende gegeven verwijst dan naar een verkeerde cel).
In aanvulling hierop: Als je in die cellen Sheet1!A1 (let op het uitroepteken) en zo hebt ingevuld zoals hierboven gesuggereerd, dan kun je met de functie INDIRECT dat weer omzetten naar een verwijzing naar die cellen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
Coffeemonster schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:35
In aanvulling hierop: Als je in die cellen Sheet1!A1 (let op het uitroepteken) en zo hebt ingevuld zoals hierboven gesuggereerd, dan kun je met de functie INDIRECT dat weer omzetten naar een verwijzing naar die cellen.
Ja, maar ook dan denk ik, kun je de inhoud van de cellen niet 'doorvoeren' zoals de vragensteller wenst.
(Bij Sheet!A1 vergat ik in mijn vorig bericht inderdaad het uitroepteken, ik heb het alsnog toegevoegd; dank voor de opmerking!).

[ Voor 4% gewijzigd door dix-neuf op 22-07-2018 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awaces
Thanks !

Problem solved :)
Ik kende de functie indirect nog niet :)
Pagina: 1