Toon posts:

Wat is het verschil tussen de matrox g400 max, en de gewone g400??

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen wat percies het verschil is tussen de max en de gewone versie. En wat zijn de voor delen van de max?

Heeft de max ook voordelen bij photoshop en dergelijken?

alvast bedankt

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
weet alleen zo dat de max een ramdac van 360Mhz heeft en de gewone 300Mhz, wat ik mij afvraag is of de max ook dualhead heeft(/is??). Heb nog geen zin gehad om langs de matrox site te fietsen, maar als we het er hier toch over hebben is er vast wel iemand die dat weet :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft hij wel.. gelukkig! anders heb ik er niks aan!

Ook wist ik van die 360 Mhz, maar zal je dat echt merken?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Max heeft SG-ram i.p.v. SD-ram, is iets sneller dus. Misschien is hij ook hoger geklokt, maar daar doet matrox geen uitspraken over...

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Voor zover ik weet is de max ook hoger geklokt. Goedbeschouwd zijn de voordelen dat hij iets sneller is in games en dat hij een hogere ramdac heeft (ramdac was toch voor resolutie en verversingsfrequentie??? -> dus hoger)

Verwijderd

Max is een fractie sneller door snellere Ramdac (360 ipv 300) en ietsiepietsie sneller Ram. Je merkt het eigenlijk alleen als je extreem hoge resoluties draait. 2000 bij 1200 enzo. Mijn monitgor kan het in elk geval niet aan.

Verwijderd

de gewone g400 heeft ook sgram 6ns geloof ik

Verwijderd

Die niet-MAX van mij heeft iig wel sgram

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Mijn niet max had sd-ram. 'k Had hem in augustus gekocht, misschien dat er een verbeterde versie is met sg-ram ondertussen?

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Mijn G400 16MB SH (goedkoopste versie dus)heeft toch echt SGRAM. Ik heb hem eind augustus gehaald zodra dat ding hier in de buurt leverbaar was.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hé Fritsje, ook al actief in de Computerbuiseness ;)?

Webwap, ik heb zelf een G400 Max (had eerst een GeForce DDR-DVI). First off all hij bevalt mij supergoed. Beeldkwaliteit 2D en 3D zijn echt HET BESTE wat je vandaag (op de consumermarkt) kan vinden. Snelheid is een ander verhaal...(vergeleken met de GeForce DDR). Dan nu voor de verschillen;

-G400 heeft een coreclock van 125MHz, de Max een van 150MHz,
-G400 heeft een geheugenclock van 166MHz, de Max van 200MHz,
-De Max is er maar in één variant: Dual Head en SGRAM (en eerder genoemde specs ofcourse), de G400 komt in veel verschillende configuraties. De variabelen zijn het geheugen (16 of 32 + SDRAM of SGRAM) plus Dual Head of Single Head.
Voor 2D is de Max alleen (een ietsiepietsie) sneller in resoluties van 1600*1200*32 en hoger dan de G400 standaard. Als je er ook spellen mee speelt en een behoorlijk krachtige CPU hebt, raad ik toch echt de Max aan. Hij is iets duurder, maar dat extra geld is het zeker waard. Met andere woorden, als je beide kaarten overweegt en er ook spellen mee speelt neem dan meteen de Max. Natuurlijk is het jou beslissing nu je de verschillen weet, just my advice to you :).

Greetz.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Alle maal bedankt voor jullie adviesen!!

Ik heb toch gekozen voor de gewone matrox g400 32 MB SGRAM DualHead, aangezien ik eigelijk bijna nooit spellen speel, maar veel met photoshop, flash en 3d studio max werk.

Ik heb hem er nu in zitten en hij werkt perfect! Ik heb ook even een paar spellen gespeelt (onder andere f1 2000, ik kan echt alles aanzetten aanzetten op hoogste kwaliteit met een resulotie van 800x600, en hij draaid echt super snel!!! En een prachtig beeld! Op 1024x768 draaid hij wat minder, maar dat hoeft van mij niet..)

Mij ging het vooral om dat ik nu mijn 2 beeldschermen beter kan gebruiken, eerst had ik 2 apparte videokaarten (viper550 en een s3 trio64+) er in zitten, maar dat was niet alles.

oh ja. ik heb een athlon 500 met 192 MB ram. dat was ik vergeten te vermelden.

Alle maal nogmaals bedankt voor jullie adviesen!!

Webwap
Pagina: 1