GTX1060 6GB geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-10 16:53
Hallo Tweakers, ik heb even hulp nodig van jullie.

Ik heb tweedehands een pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 gekocht, en laten versturen. De verkoper wist mijn vertrouwen te winnen, en ik was helemaal overtuigd. De kaart kwam binnen en leek niet te werken. Ik heb geprobeerd met andere videokaarten, en die deden het allemaal. De verkoper beweerd dat de kaart werkt, maar je weet het maar nooit... :/

Wat doet het niet?
De kaart geeft geen beeld. Helemaal niks. Hij boot denk ik ook niet want mijn windows slaaptimer staat op 10 minuten, en na 2 uur geen beeld was de computer nog niet in slaapstand. De fans draaien wel

Ikzelf heb een pricewatch: AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler, die geen interne gpu heeft.

Wat kan ik testen?
Ik heb nog een andere werkende gpu liggen, die ik eventueel tegelijkertijd met de 1060 in de pc kan doen omdat ik 2 PCI-E sloten heb. Misschien dat dat iets oplevert maar ik denk zelf dat er dan dingen misgaan (daarom ook nog niet geprobeerd).

Ik kan misschien iemand in de omgeving zoeken die een pc met CD-rom speler heeft, zodat ik de bijgeleverde cd kan gebruiken. Ik heb het al geprobeerd met een externe CD/DVD drive die je via usb aan kan sluiten.
Zo eentje: Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2014/12/apple-usb-superdrive-external-optical-drive-for-macs.jpg

Ik sta open om andere dingen nog te testen die jullie in gedachte hebben.

Inhoud van mijn pc
PCProduct
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler
1Asus Prime B350-Plus
1Seagate Desktop HDD, 3TB
1NZXT S340 Wit
2Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C14
1Corsair CX450M
1Crucial MX500 2,5" 500GB

Wat heb ik al geprobeerd
Ik heb dus geprobeerd om met de cd te booten (weet niet of het via die manier werkt)

Ik heb hem in een andere pc geprobeerd te booten

In andere PCI-E slots van mijn moederbord

Andere voedingkabels

Alvast bedankt,

Sjoerd

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap het niet waarom je met een CD moet booten ofzo?

Je geeft al aan dat verschillende andere GPU's het wel doen maar alleen de 1060 niet.

Ja, het is mogelijk om meer dan 1 GPU in je PC te zetten en te kijken of je dan wel kan booten (want beeld op een werkende GPU) en dan mogelijk in Windows zien of de andere GPU uberhaupt gezien wordt in Device Manager.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
MAX3400 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:40:
Ik snap het niet waarom je met een CD moet booten ofzo?
Dit is wat in de handleiding staat hoe je het eigenlijk moet doen, en ik heb een kennis van wie zijn 1080 (nieuw) het eerst ook niet deed, en toen hij de cd erin deed wel. (weet niet wat er bij het niet deed, volgens mij staat op de cd namelijk gewoon de driver)

Het is dus veilig om 2 verschillende kaarten erin te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:04
6 pins aangesloten op de videokaart?

Welke video-ingang heeft de monitor en welke uitgang gebruik je op de videokaart?

Biosreset op het moederbord gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Uszka schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:44:
6 pins aangesloten op de videokaart?

Welke video-ingang heeft de monitor en welke uitgang gebruik je op de videokaart?

Biosreset op het moederbord gedaan?
Ja, voeding is goed aangesloten (met diezelfde 6-pins deed een andere kaart het wel).

Ik gebruik HDMI en DVI. Ik heb ook de DP geprobeerd.

Nog geen biosreset gedaan. Moet dat met de kaart erin of mag dat ook met een andere kaart? Ik kom namelijk ook mijn bios niet in...

Ook nog vergeten in de vraag te zetten is dat de fans wel draaien (kaart blijft koud, en warmt ook niet op). Ga ik nu ook nog in het topic zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

2 dingen...

1. Ik heb nog nooit een driver CD nodig gehad om te booten; zal wel oud worden maar een PC moet minstens de BIOS tonen op ELKE GPU zonder driver.

2. 6-pin aansluiting? De link uit je startpost geeft toch echt aan dat je 6+2 pin moet aansluiten?

/edit: sommige Google images laten zelfs een 6 EN 6+2 zien op die kaart???

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 19-07-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
MAX3400 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:56:
2. 6-pin aansluiting? De link uit je startpost geeft toch echt aan dat je 6+2 pin moet aansluiten?
Opes, ik bedoelde natuurlijk de volle 8. Dezelfde 8 als die ik op een 1070 heb aangesloten die het wel deed. Scherp!

Ik ga nu even met 2 kaarten booten. Nog een speciale volgorde? Werkende boven niet werkende onder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sjoer-dini schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:59:
[...]

Opes, ik bedoelde natuurlijk de volle 8. Dezelfde 8 als die ik op een 1070 heb aangesloten die het wel deed. Scherp!

Ik ga nu even met 2 kaarten booten. Nog een speciale volgorde? Werkende boven niet werkende onder?
Geen idee of je PC dit gaat trekken; 2x 8 is grofweg 300W load alleen al voor de GPU's (maximaal).

En ja, de werkende in het slot dichtstbij de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
MAX3400 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:04:
[...]

Geen idee of je PC dit gaat trekken; 2x 8 is grofweg 300W load alleen al voor de GPU's (maximaal).
Ik heb een 450w voeding, maar de kaarten komen niet onder load, dus ik denk dat het wel moet lukken. Ik zal ook nog even de niet nodige hdd's loskoppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Ik heb nu een 1070 en de 1060 erin. Van beide draaien de fans en zitten de voedingkabels er goed in (allebei 6+2pins).

In de Device Manager van Windows zie ik alleen de 1070. Zijn er nog andere manieren om te kijken welke kaarten er zijn aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:08

TommieW

Numa numa.

Vaak kan je in de BIOS een lijstje krijgen met aangesloten PCI-E devices.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
Ik kom er net ook achter dat de pc wel degelijk boot, en zelfs windows opstart. Hij gaat alleen niet in slaapmodus, zal wel een ander probleempje zijn. Even kijken of ik met teamviewer wat dingen kan bekijken :)
Pagina: 1