Toon posts:

Aantal seconden delay voor inloggen FTP server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van Slackware 7.1 op kernel versie 2.4.3 en heb een klein probleempje met FTP. Een probleempje is het niet echt, maar wel lastig vind ik. Als ik lokaal verbinding maak met die FTP (Pentium 60, 40MB Ram, 3Com509TP 10Mbit) krijg ik een ident request (normaal) maar dan wacht de daemon ongeveer 3 seconden en gaat dan pas verder met de inlogprocedure. Soms duurt dit ook wel tot 10 seconden en heel erg soms kan ik helemaal niet inloggen; dan kapt hij na het ident request.
Op die bak staat wu-2.6.0(1) en wordt aangeroepen door inetd (staat dus niet op zichzelf zeg maar)..
Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Staat in de FAQ :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry...

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1 hint: /etc/hosts

:)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. :P Ik zeg nou wel sorry, maar de FAQ bood niet helemaal de goeie oplossing. Ja het had met de reverse lookup te maken, maar nee, ik heb het niet in /etc/hosts geparkeerd. Ik heb namelijk op die PC ook named draaien dus heb daar gewoon ff de reverse dinges van mijn domein aan toegevoegd. Zo kon het natuurlijk óók.

(trouwens Jotti, moet er ook iets herstart worden na /etc/hosts te hebben geëdit of hoort hij het dan automatisch al te doen? bij mij werkte na /etc/hosts te hebben aangepast het namelijk nog niet)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mjah, dat is waar. Dat moet ik dan maar even aanpassen. Enne, nee in principe hoeft er niks herstart te worden. Misschien de FTP server (omdat die die lookup cachet ofzo)... maar verder niet iig.
[Edit: FAQ aangepast]

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1