Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-11-2022
Dit is een redelijk knullige vraag, maar ik heb onlangs twee kopieën van een arbeidsovereenkomst ontvangen via de briefpost. De werkgever heeft een van deze al ondertekend.

Nu staat er onderin de overeenkomst dat de voorwaarden zijn "overeengekomen te [ bijv. rotterdam], d.d. ..... en in tweevoud opgemaakt en ondertekend." Dus iemand moet een datum invullen achter d.d. ... .

Nu woon ik zelf niet in Rotterdam (bijv. Zaandam), dus het zou niet waar zijn als ik zelf 19-07-2018 invul omdat het niet te Rotterdam is overeengekomen.

Vraag: Wie vult dus nu de datum in? Zal ik alleen mijn handtekening onder hetzelfde document zetten als de werkgever en dan terugsturen? Zo kan de werkgever zelf de datum invullen in zijn locatie in Rotterdam.

Ik heb al gegoogled of er iemand is met hetzelfde probleem, maar ik kon niets vinden. Daarom vroeg ik me af wat als normaal wordt gezien in deze situatie.

Ps: Maakt het überhaupt uit voor wettelijke bepalingen etc?

Beste antwoord (via WollenTrui op 19-07-2018 16:17)

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 11:10

Greyfox

MSX rulez

Het is de datum en lokatie van ondertekening, heeft voor de rest geen invloed op het contract.
Als jij tekent, moet je daar de datum van die dag invullen.

Ik zou ook eigenlijk niet weten waarom er altijd een locatie bij staat...

[ Voor 15% gewijzigd door Greyfox op 19-07-2018 15:45 ]

MSX 2 rulez more

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 11:10

Greyfox

MSX rulez

Het is de datum en lokatie van ondertekening, heeft voor de rest geen invloed op het contract.
Als jij tekent, moet je daar de datum van die dag invullen.

Ik zou ook eigenlijk niet weten waarom er altijd een locatie bij staat...

[ Voor 15% gewijzigd door Greyfox op 19-07-2018 15:45 ]

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 16:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je datum ingang (of einde) contract staat toch al in het contract zelf opgenomen, dit is in principe alleen de dagtekening wanneer je dat ding ondertekent hebt.

Vind die zin wel achterhaald, volgens mij is dat ooit uit de tijd van 'extra controle' gekomen, mocht jij bv kunnen aantonen nooit in Rotterdam te zijn geweest, kan die ook nooit in Rotterdam zijn getekend. Zelfde met opgemaakt, dat ding zou dan in de ochtend even snel in elkaar geflanst moeten zijn, kans is groot dat die al een paar dagen eerder klaar was. Beetje notaris principe, die blijven altijd bij oude gewoontes hangen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:27
Ik heb wel 'ns 'n contract getekend terwijl ik met de account manager van m'n toekomstige werkgever over de A27 meereed. :P uiteindelijk heb ik daar gewoon m'n toenmalige woonplaats ingevuld. Dat veld zal nog een overblijfsel uit de oudheid zijn ofzo, lijkt me eigenlijk niet bepaald meer wat toevoegen tegenwoordig.

Jij vult dus jouw datum van ondertekening in. Als er bij hun ook nog een dergelijk veld is, kun je eventueel verzoeken om het contract wat jij terugstuurt alsnog correct te dateren en jou een kopie te sturen. Verder niet te spannend, als de andere datums (start en eventueel eind) maar correct zijn ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
Hoi, bedankt voor de antwoorden.

Voor de duidelijkheid, de locatie is al ingevuld (rotterdam) door de werkgever. Ik kan alleen de datum invullen.

Maar het klinkt alsof ik gewoon vandaag moet invullen (19 juli) en dat ik voor de rest maar moet afwachten of ik de overeenkomst opnieuw moet invullen (schijnbaar maakt het niet zoveel uit ook al zit ik nu in Zaandam)?

[ Voor 3% gewijzigd door WollenTrui op 19-07-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij komt het er op neer dat er niks aan de hand is zolang er maar een plaats, datum en handtekening staat. Als je er een totaal onlogische plaats neer zet zal er vast niemand naar kraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:08
[verwijderd]

[ Voor 89% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 16:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik neem aan dat je dat ding moet terugsturen of inleveren? Dat zal op een dag echt niet uitmaken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
anboni schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:54:
Ik heb wel 'ns 'n contract getekend terwijl ik met de account manager van m'n toekomstige werkgever over de A27 meereed. :P uiteindelijk heb ik daar gewoon m'n toenmalige woonplaats ingevuld. Dat veld zal nog een overblijfsel uit de oudheid zijn ofzo, lijkt me eigenlijk niet bepaald meer wat toevoegen tegenwoordig.
Was getekend,: A27, hectometerpaaltje 27.3?

Maar ik denk zoals de meesten hier dat het ook nergens voor nodig is dat dat klopt. Als jij en je werkgever allebei dat contract getekend willen hebben, maakt het toch niet echt uit of al die minuteuze details kloppen. En als de zaak ooit zo hoog oploopt dat je er mee naar de rechter moet, dan lacht een rechter je in je gezicht uit als je zegt "Ja maar dat contract kan ik niet getekend hebben want toen woonde ik in Zaandam."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 08:38
Als de inhoud van je contract klopt, dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Gewoon tekenen dus met de dag van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
Ok, bedankt voor de antwoorden. Ik zal gewoon de huidige datum invullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het staat sjiek, maar heeft geen functie.

https://www.nrc.nl/nieuws...invullen-11870576-a483463

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Als het vooraf ingevuld is, en het is niet juist, streep ik het door en zet ik de juiste plaatsnaam er achter. Ook al heeft het geen/niet veel waarde. In mijn ogen is het een contract en dan moet het wel juist zijn. Moeten ze het maar niet vooraf invullen...
Pagina: 1