Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. PUBG, ARK, farming simulator 2017
. De focus ligt op 1080p 60 fps. 1440/4k is teveel voor mijn budget(?) maar 1080 vind ik prima.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtlijn van ongeveer €1000 euro. Goedkoper mag natuurlijk altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat nu om een complete PC. Randapparatuur regel ik later / pas ik aan op de pc (G-sync/free sync)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledige PC. 16gb ram. SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In de eeuwige discussie i5-8400 vs AMD2600X denk ik toch voor de AMD te gaan. Dit om het minimale verschil tijdens het gamen maar wel de "future-proofheid" van de AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB zou leuk zijn maar vind het niet de moeite waard om de portemonee voor te trekken.
16 gb RAM
SSD voor windows + enkele games.
Ga je overklokken?
Nee, niet de expertise voor in huis
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb redelijk wat huiswerk gedaan. Veel rond gekeken en ben tot de volgende build gekomen.
Nu resten mij nog 2,5 vragen
:
1) In de build heb ik een nieuwe RX 580 maar voor hetzelfde geld zou ik via de V&A ook een 980TI kunnen kopen. Het is een persoonlijke vraag of je 2e hands zou willen (voor een gpu durf ik dat wel aan) maar zou het problemen kunnen opleveren in de toekomst? Omdat er een "generatie" tussen zit?
Dus de afweging oude generatie topper vs een nieuwe middenmotor.
Mocht het zo zijn om beter een nieuwe kaart te kopen dan heb ik wel de voorkeur voor de RX580 boven de 1060 ivm free-sync
2) Ik heb begrepen dat AMD het goed doet met hogere (3000mhz) RAM speeds. Klopt dit? en is de combinatie in mijn build goed?
2,5) ik sta open voor algemene feedback of opmerkingen.
Gamen. PUBG, ARK, farming simulator 2017
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtlijn van ongeveer €1000 euro. Goedkoper mag natuurlijk altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het gaat nu om een complete PC. Randapparatuur regel ik later / pas ik aan op de pc (G-sync/free sync)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volledige PC. 16gb ram. SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In de eeuwige discussie i5-8400 vs AMD2600X denk ik toch voor de AMD te gaan. Dit om het minimale verschil tijdens het gamen maar wel de "future-proofheid" van de AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB zou leuk zijn maar vind het niet de moeite waard om de portemonee voor te trekken.
16 gb RAM
SSD voor windows + enkele games.
Ga je overklokken?
Nee, niet de expertise voor in huis
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb redelijk wat huiswerk gedaan. Veel rond gekeken en ben tot de volgende build gekomen.
Nu resten mij nog 2,5 vragen
1) In de build heb ik een nieuwe RX 580 maar voor hetzelfde geld zou ik via de V&A ook een 980TI kunnen kopen. Het is een persoonlijke vraag of je 2e hands zou willen (voor een gpu durf ik dat wel aan) maar zou het problemen kunnen opleveren in de toekomst? Omdat er een "generatie" tussen zit?
Dus de afweging oude generatie topper vs een nieuwe middenmotor.
Mocht het zo zijn om beter een nieuwe kaart te kopen dan heb ik wel de voorkeur voor de RX580 boven de 1060 ivm free-sync
2) Ik heb begrepen dat AMD het goed doet met hogere (3000mhz) RAM speeds. Klopt dit? en is de combinatie in mijn build goed?
2,5) ik sta open voor algemene feedback of opmerkingen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 194,84 | € 194,84 |
| 1 | Gigabyte B450M DS3H | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01) | € 325,68 | € 325,68 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 59,29 | € 59,29 |
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood | € 60,89 | € 60,89 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 150,60 | € 150,60 |
| 1 | Seasonic Focus Gold 450W | € 63,99 | € 63,99 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 97,90 | € 97,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.028,19 | |