Setje zonder DTS: Zonde of mee te werken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb in een (misschien te snelle) vlaag een Sony HRT-RT3 gekocht.
Nu kom ik erachter dat deze blijkbaar geen DTS support. Ik besef echter niet of dit erg is, en wat de impact zal zijn. Met Netflix en Plex lijkt alles het prima te doen.
Wat mis ik door gebrek aan DTS? Kan ik bestanden met zulk geluid niet gewoon naar Dolby Digital omzetten? En heeft dit nog effect op het 5.1 Surround gebeuren?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android TV op een Philips 9002, Plex, Sony HRT-RT3.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb Netflix geprobeerd, en deze geeft prima surround sound weer. Ook verschillende bestanden via Plex werken prima.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Beste antwoord (via Jeroenneman op 19-07-2018 21:48)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij is het aanbod van DTS(-HD) groter dan Dolby (TrueHD). Dat het op een dergelijke set geen meerwaarde heeft klopt, maar ik zou er geen genoegen mee nemen. Of je moet zeker zijn dat al je bronmateriaal Dolby Digital heeft, al is en blijft dat een risico.
Zet maar eens een film op met alleen een DTS-track. Je zal dan geen geluid hebben. Je zal dan vooral bronnen moeten hebben met audio die de Sony wel aan kan: Dolby Digital 5.1 en 2.0 LPCM.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 19-07-2018 16:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 09:54
Je zou het verschil toch niet horen op een dergelijke set, dus maakt niet uit. En DD is standaard.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij is het aanbod van DTS(-HD) groter dan Dolby (TrueHD). Dat het op een dergelijke set geen meerwaarde heeft klopt, maar ik zou er geen genoegen mee nemen. Of je moet zeker zijn dat al je bronmateriaal Dolby Digital heeft, al is en blijft dat een risico.
Zet maar eens een film op met alleen een DTS-track. Je zal dan geen geluid hebben. Je zal dan vooral bronnen moeten hebben met audio die de Sony wel aan kan: Dolby Digital 5.1 en 2.0 LPCM.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 19-07-2018 16:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Topicstarter
Nou, ik weet niet wat voor hocus pocus Plex of de Philips 9002 uithalen, maar DTS 5.1 wordt gewoon afgespeeld op de Sony. Weliswaar geen 5.1 slechts stereo, maar het gaat allemaal zonder dat ik een vinger heb hoeven uitsteken.

Ik zie al dat Netflix heeft gekozen voor Dolby Digital. Daar zit ik dus goed mee. En zolang Plex de DTS streams netjes omzet in een speelbaar formaat heb ik niets te klagen. Alleen wel gek dat Plex helemaal niets aangeeft qua transcoding. Volgens Task Manager kan Plex bijna niks aan het doen zijn (0,4% use).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:42
Plex die transcode de audio naar een format die de client support. Kijk maar eens op je plex server bij sessies. Houd je muis over jouw sessie en je ziet naar welk formaat de video en audio getranscode word. Dus via plex zal je nooit hinder vinden van DTS. (ik heb een grootschalige plex server beheerd).
Als je het bestand lokaal zou afspelen, dan zou het anders kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wanneer je enkel stereo geluid overhoud wordt er ook niets aan transcoding gedaan, dus dat Plex niets staat te doen kan goed kloppen ;)

Vind ik persoonlijk bloedirritant trouwens, stereo geluid op een 5.1 set. Of heb jij speakers waarop het nog enigszins klinkt zonder de sub te gebruiken?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Topicstarter
MadMarky schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:27:
Wanneer je enkel stereo geluid overhoud wordt er ook niets aan transcoding gedaan, dus dat Plex niets staat te doen kan goed kloppen ;)

Vind ik persoonlijk bloedirritant trouwens, stereo geluid op een 5.1 set. Of heb jij speakers waarop het nog enigszins klinkt zonder de sub te gebruiken?
De sub en de soundbar werken gewoon, het zijn puur de achter sattelietjes die niks doen. Voor mij meer dan prima. Ik heb hiervoor 4 jaar met alleen de TV speakers gedaan.

Pagina: 1