Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 10:42
Mijn vriendin en ik hebben allebei een Nexus 5X op dit moment, maar die van mij wordt binnenkort misschien vervangen door een OnePlus 6 (of een eventuele 6T).

Welke (universele) oplader kan ik kopen en past daar elke USB-C kabel bij?

Op dit moment heb ik dit op het oog:

- pricewatch: Anker PowerPort+5 met 1 USB-C en 4 USB Poorten
- Delock USB 2.0-kabel Type-C 2.0 meter 5 A (https://www.kabeltje.com/...type-c-type-c-2-0-mtr-5-a)

Moet ik nog opletten met amperage van de kabel?

Beste antwoord (via TheNephilim op 24-07-2018 10:24)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
TheNephilim schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:55:
maar dan liever iets waar we voor andere (toekomstige) telefoons ook wat aan hebben. Vandaar de Anker oplader.
Daar zou je voor alle telefoons met 'PD' iets aan hebben, echter zijn er überhaupt maar weinig telefoons die gebruik maken van 'PD' snelladen. De meeste telefoons gebruiken Quick Charge van Qualcomm, vaak versie 2.0, soms versie 3.0. OnePlus gebruikt 'Dash Charge'.

Die Anker oplader voldoet prima als 'normale' lader voor alle telefoons, tablets, camera's e.d. met een USB-aansluiting, maar is dus niet zo nuttig als snellader.

Als je opzoek bent naar een 'normale' lader, zonder snelladen o.i.d. kan ik je simpelweg de lader van de Ikea aanbevelen. Die is met 8 euro echt een van de goedkoopste goede laders die er zijn.

Overigens heb ik even naar de specs van de Nexus 5X gekeken en die ondersteund geen 'PD' en geen Quick Charge, maar heeft weer een eigen 'standaard'. Op internet kan ik niet vinden wat de Nexus 5x wel ondersteund, maar het zal lastig zijn om een lader te vinden die zowel de Nexus 5x snel kan laden, als alle andere toestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 19-07-2018 16:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Houd er rekening mee dat je 'universele' oplader geen Dash Charge (of hoe ze het nu noemen) ondersteund en je dus hier geen gebruik van kunt maken. Wel kun je op de Dash Charge adapter elk ander USB kabeltje aansluiten.

Let voor USB-c kabels en/of adapters (kabel adapters geen laders) op dat ze niet altijd even goed zijn, wat resulteert in een mogelijk doorgebrande aansluiting op je telefoon. Ik heb zelf wat van Blitz Wolf en dat is voor mijn OnePlus 3 prima, hoewel het dus geen Dash Charge heeft. Mijn Blitz Wolf autoadapter en kabel laadt mijn OP3 snel genoeg op dat ik er netto op vooruit ga met het scherm en navigatie constant aan.
Anker schijnt een kwalitatief vergelijkbaar merk te zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door True op 19-07-2018 14:32 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@TheNephilim dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
True schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:29:
Houd er rekening mee dat je 'universele' oplader geen Dash Charge (of hoe ze het nu noemen) ondersteund en je dus hier geen gebruik van kunt maken. Wel kun je op de Dash Charge adapter elk ander USB kabeltje aansluiten.
Klopt, dat is wel jammer, dat er nog geen universele snellaad-standaard is. De Nexus 5X oplader van m'n vriendin is kapot, dus we hebben een nieuwe nodig, maar dan liever iets waar we voor andere (toekomstige) telefoons ook wat aan hebben. Vandaar de Anker oplader.
Let voor USB-c kabels en/of adapters (kabel adapters geen laders) op dat ze niet altijd even goed zijn, wat resulteert in een mogelijk doorgebrande aansluiting op je telefoon. Ik heb zelf wat van Blitz Wolf en dat is voor mijn OnePlus 3 prima, hoewel het dus geen Dash Charge heeft. Mijn Blitz Wolf autoadapter en kabel laadt mijn OP3 snel genoeg op dat ik er netto op vooruit ga met het scherm en navigatie constant aan.
Anker schijnt een kwalitatief vergelijkbaar merk te zijn.
Zou de gekozen kabel in dit geval voldoen? Er zit een chip en en de kabel kan maximaal 5A hebben, qua merken ed. heb ik weinig ervaring.
rens-br schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:33:
[mbr]@TheNephilim dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.[/]
Oh sorry, niet goed gekeken, bedankt!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

TheNephilim schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:55:
maar dan liever iets waar we voor andere (toekomstige) telefoons ook wat aan hebben. Vandaar de Anker oplader.
Daar zou je voor alle telefoons met 'PD' iets aan hebben, echter zijn er überhaupt maar weinig telefoons die gebruik maken van 'PD' snelladen. De meeste telefoons gebruiken Quick Charge van Qualcomm, vaak versie 2.0, soms versie 3.0. OnePlus gebruikt 'Dash Charge'.

Die Anker oplader voldoet prima als 'normale' lader voor alle telefoons, tablets, camera's e.d. met een USB-aansluiting, maar is dus niet zo nuttig als snellader.

Als je opzoek bent naar een 'normale' lader, zonder snelladen o.i.d. kan ik je simpelweg de lader van de Ikea aanbevelen. Die is met 8 euro echt een van de goedkoopste goede laders die er zijn.

Overigens heb ik even naar de specs van de Nexus 5X gekeken en die ondersteund geen 'PD' en geen Quick Charge, maar heeft weer een eigen 'standaard'. Op internet kan ik niet vinden wat de Nexus 5x wel ondersteund, maar het zal lastig zijn om een lader te vinden die zowel de Nexus 5x snel kan laden, als alle andere toestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 19-07-2018 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:00:
[...]

Als je opzoek bent naar een 'normale' lader, zonder snelladen o.i.d. kan ik je ook simpelweg de lader van de Ikea aanbevelen. Die is met 8 euro echt een van de goedkoopste laders die er zijn.
Een van de goedkoopste laders die ook goed is. Goedkopere laders zijn er zat hoor, maar die wil je niet gebruiken.
Overigens verkoopt IKEA sinds kort ook de " Lillhult" USB kabels, ook in de C uitvoering. Kwaliteit lijkt oke, grote met rubber-ish bedekte connectoren en een geweven mantel. Samen met een ladertje ben je voor 15 euro voor beide telefoons klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Kaalus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:04:
Een van de goedkoopste laders die ook goed is. Goedkopere laders zijn er zat hoor, maar die wil je niet gebruiken.
Goede toevoeging inderdaad :) Heb het even aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

Tijntje

Hello?!

Volgens mij werkt de Dash Charge bij Oneplus ook alleen met een adapter en kabel van OnePlus. Heb voor de OnePlus 3T van mijn vrouw ooit een Blitzwolf USB C kabel besteld echter werkt dan de Dash Charge niet.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:51
Er is veel mogelijk in snel laden, dit artikel is grappig: https://beebom.com/dash-c...k-charge-vs-turbo-charge/
The Fast Charging Technologies

We’re using the Galaxy S8 with Samsung’s Adaptive Fast Charging, the Mi 6 with Qualcomm’s QuickCharge, the OnePlus 5T with the famous Dash Charge, the Moto G5S Plus with Motorola’s Turbo Charge, the Huawei Honor View 10 with Supercharge, Pixel 2 XL with USB Power Delivery and the iPhone X with..well, they just call it fast charging right?
Zoals ik het lees moeten jullie allebei aan een andere telefoon ;)

P.S. Dash Charge wordt hernoemd naar Warp Charge is de verwachting.

[ Voor 5% gewijzigd door swhnld op 19-07-2018 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Oké, dus iets als de eerder genoemde Anker is prima als gewone oplader. Snelladen kan ik eigenlijk in het algemeen wel vergeten begrijp ik. Teveel verschillende standaarden, waardoor je eigenlijk aangewezen bent op de originele oplader van de smartphone zelf.

Deze twee maar bestellen:

- https://www.megekko.nl/pr...1/Anker-PowerPort-5-Zwart
- https://www.megekko.nl/pr...-II-USB-C-to-USB-3-1-0-9m

Al ga ik nog wel even opzoek naar een langere kabel, dat is wel makkelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door TheNephilim op 24-07-2018 10:31 ]

• TheNephilim
Inmiddels de Anker oplader binnen met een Delock male-to-male USB-C kabel. Ik kan bevestigen dat opladen met deze kabel in ieder geval niet werkt: https://www.delock.com/pr...-male/85527/merkmale.html.

Erg jammer, want volgens mij heb ik de USB-C PD poort nodig om snel te kunnen opladen.

• rens-br

rens-br

TheNephilim schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:53:
Inmiddels de Anker oplader binnen met een Delock male-to-male USB-C kabel. Ik kan bevestigen dat opladen met deze kabel in ieder geval niet werkt: https://www.delock.com/pr...-male/85527/merkmale.html.

Erg jammer, want volgens mij heb ik de USB-C PD poort nodig om snel te kunnen opladen.
Wanneer je een telefoon hebt die USB-C PD ondersteund wel, maar allebei jouw telefoon ondersteunen die standaard niet. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat het niet werkt.

• TheNephilim
rens-br schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:29:
[...]

Wanneer je een telefoon hebt die USB-C PD ondersteund wel, maar allebei jouw telefoon ondersteunen die standaard niet. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat het niet werkt.
Klopt, de USB-A uitgangen doen het wel prima en zullen als we snel opladen buiten beschouwing laten snel genoeg werken. Andere alternatieven heb ik ook niet gevonden, er zijn er maar weinig die 'alle' standaarden ondersteunen. Dus een beetje snel normaal opladen moet maar voldoende zijn.

Ik heb een BlitzWolf USB-A naar USB-C kabel besteld bij Banggood, die is alleen nog niet binnen. Op kantoor ligt een A naar C kabel die ik nu even kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:02
Voor zover ik weet zijn er geen opladers die alle snellaadtechnieken ondersteunen.

Zorg gewoon voor een A-merk oplader en laat het fast chargen buiten beschouwing; dat is niet te doen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• rens-br

rens-br

TheNephilim schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:36:
Andere alternatieven heb ik ook niet gevonden, er zijn er maar weinig die 'alle' standaarden ondersteunen. Dus een beetje snel normaal opladen moet maar voldoende zijn.
Ik durf wel te stellen dat er geen één oplader is die 'alle' standaarden heeft en volgens mij zijn er ook maar heel weinig (volgens mij ook geen) die meer dan één 'Fast Charge' techniek ondersteund. QC2.0/3.0 + Dash Charge zullen in ieder geval nooit gecombineerd worden, aangezien Dash Charge alleen werkt op opladers van OnePlus zelf (en wat Chinese ripoffs)

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 27-09-2018 13:00 ]

Pagina: 1