Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-08 21:28
Ik ben op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon en nu las ik dat impedantie een grote rol speelt in geluidskwaliteit. Ik wil dit graag aansluiten aan mijn computer zonder een versterker of iets dergelijks. Toen las ik op deze site:
Het kan natuurlijk zijn dat je al een hoofdtelefoon bezit met een hoge impedantie. Deze zal dus waarschijnlijk een prima volume geven op je audio interface of hifi-versterker, maar niet op je laptop, tablet of smartphone.
Deze 3 spreken mij heel erg aan:
  • Pioneer HDJ-700 met 45 ohm
  • Audio-Technica ATH-M50x met 38 ohm
  • Beyerdynamic DT 770 Pro met 32/80/250 ohm
Gaat ik hier een probleem in vinden wanneer ik bijvoorbeeld de 80 ohm versie neem of kan ik beter naar de lagere impedantie versies kijken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
80 ohm kan prima zonder versterker. 250 ohm heb je wel echt een versterker voor nodig. Ik heb de 250 ohm variant en op mn telefoon komt daar niet heel veel geluid uit zullen we maar zeggen.

Ik zou gewoon de 32 en de 80 vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik heb zelf de Denon ah-gc20 pricewatch: Denon AH-GC20 (Zilver, Zwart) . En die Gaat tot 100 ohm als de notice canceling aanstaat. En via bluetooth.
Ik gebruik hem via de pc en telefoon, ik ben er zeer tevreden mee. Lekker luid 😀

[ Voor 29% gewijzigd door coolbvrobin op 19-07-2018 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 10:42
Ik geef @vosss gelijk. 250ohm is te zwaar voor je telefoon of ieder ander klein apparaat zonder versterker er tussen. 80 ohm zou nog wel goed moeten werken.
Ik zou zelf niet lager dan 32 ohm willen gaan omdat ik dan voel dat het frequentie niet zo zuiver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wileazy
Ik heb verder onderzoek gedaan naar mijn moederbord, nu kan ik niet vinden of mijn type het ondersteund maar wel van de grote broer. Ik heb zelf de MSI Z170A GAMING M5 met AUDIO BOOST 3 met de omschrijving: "Dual Headphone Amplifiers". Dit staat bij de M7:
Even though you have a great gaming headset, it could still sound flat and dull if it isn’t powered properly. The Audio Boost 3 implementation on the MSI Z170A GAMING M7 motherboard is equipped with OP1652 headphone amplifiers (up to 600Ω) to get the maximum out of your gaming headset.
Maar dit kan ik nergens vinden bij de M5. Beide hebben Audio boost 3 en Realtek ALC1150.
Btw: Ik ben niet van plan om de hoofdtelefoon te gebruiken met een mobiel/tablet of laptop :P

Bedankt trouwens voor het reageren, helpt veel :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
tja ik zou zeggen bestel die Audio-Technica ATH-M50X en test hem.
Als hij niet goed zou werken kun je hem nog altijd terug sturen.
Maar denk niet dat hij je zou tegenvallen, ik gebruik zelf een 100ohm op mijn
GA-B85M-HD3 R4 met een Realtek® ALC887 codec chipset en het geluid is zeker luid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb de Beyerdynamic DT 770 Pro 35 32 Ohm.
Mijn iPod Classic 160G trekt dat *net*, de 80 Ohm was te zacht geweest.

Wel heb ik de velours oorkussentjes er bij besteld, dat zit net even wat relaxter op de oren dan de "leren" standaard kussentjes.

EDIT:
Deze kussens heb ik er dus bij besteld:
Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/36114/151874/3cb0ec61/450x450/beyerdynamic_dt_770_oorkussens_1.jpg

https://www.bax-shop.nl/k...rijs/product-details.html

[ Voor 38% gewijzigd door unezra op 19-07-2018 15:37 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wileazy
Dank @unezra en @coolbvrobin :) . Ik heb de service desk van MSI nog gemaild want ik ben er nog steeds benieuwd naar hoeveel mijn mbord kan hebben. Maar ik zal ze allebei bestellen en vergelijken.
unezra schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:16:
Wel heb ik de velours oorkussentjes er bij besteld, dat zit net even wat relaxter op de oren dan de "leren" standaard kussentjes.

EDIT:
Deze kussens heb ik er dus bij besteld:
Als ik kijk op de meeste webshops, zit dit er standaard op. Kan aan mij liggen dat ik weer verkeerd kijk 8)7 maar ik zal dit nog wel in mijn achterhoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

wileazy schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:31:
Dank @unezra en @coolbvrobin :) . Ik heb de service desk van MSI nog gemaild want ik ben er nog steeds benieuwd naar hoeveel mijn mbord kan hebben. Maar ik zal ze allebei bestellen en vergelijken.

[...]

Als ik kijk op de meeste webshops, zit dit er standaard op. Kan aan mij liggen dat ik weer verkeerd kijk 8)7 maar ik zal dit nog wel in mijn achterhoofd houden.
Voor zover ik weet zitten die verlours kussens niet bij de 32 Ohm uitvoering, wel bij de 80 en hoger. :)
Dus heb ik ze er later bij besteld. De 32 Ohm lijkt meer geschikt voor universeel gebruik. Dus ook aan je iPod, telefoon, stereo, etc. (Ik heb 'm gekocht om aan mijn DAW te hangen via een USB sound interface, maar gebruik 'm ook voor andere dingen. Hoewel ik daar ook een prima Sennheiser BlueTooth koptelefoon voor heb.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcoranje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-07 12:01
Op een MacBook pro van 2021 of later kun je alle hoofdtelefoons aansluiten. De 3,5 mm-aansluiting herkent de impedantie van een hoofdtelefoon en past het uitgangsvermogen van de MacBook daarop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
@rcoranje let in je vervolg even op de leeftijd van een topic :). Zes jaar laten reageren is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.