Linkjes in de FAQ

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De FAQ staat op:
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

In de FAQ wordt oa gelinkt naar
code:
1
http://gathering.tweakers.net/misc?action=faq&id=3#00

De eerste keer dus misc.php?action... en de tweede keer misc?action...
Normaal is het dus zo dat wanneer je op bijvoorbeeld "FAQ, wat is dat dan ongeveer?" klikt, hij snel een stukje naar beneden springt, maar nu duurt dit veel langer omdat IE/Opera denkt dat het om een andere pagina gaat, en dus eerst weer gaat laden enzo.

Tenminste, dat is mijn verklaring. Aangezien de FAQ nogal een behoorlijke lap text is, is dit voor mij behoorlijk merkbaar (ISDN).

Dus... Als dit inderdaad de oorzaak is, kan dit dan worden aangepast?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik geloof niet dat IE denkt dat ie een nieuwe topic moet laden hoor, als je w8 (misschien ff of stop drukken na tijdje, als ie de 'add' niet kan laden, ander blijf dat wereld-bolletje maar draaien) tot ie helemaal is uitgeladen, en dan op één van de linkjes klikt vliegt er meteen naar toe zonder te laden...

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat voor verbinding heb jij? Want hier gaat hij toch echt opnieuw die pagina binnen halen... Ik zou het overigens wel knap vinden wanneer je browser kan zien dat het de zelfde pagina is, omdat je nu op www.a.com zit, en er een link staat naar www.b.com (iets minder verschil maar toch ;))Of op die pagina exact hetzelfde staat maakt voor je browser toch niets uit :?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dat kan ik zien omdat het balletje niet opnieuw gaat draaien, en ik echt niet alle tig pagina's van de faq in me cache heb staan (wel die ene natuurlijk, want die heeft ie net geladen).

Ik heb ADSL-basic, maar dat is echt niet zo snel dat je niet kan zien laden hoor.

Maar misschien heb je wel gelijk, maar zijn het er maar 2 (dus 1 front en 1 met alle linkjes, zodat ik het de eerste keer over het hoofd zag, dat ie weer ging laden)

Edit: yep, ik denk idd dat het er 2 zijn (is dan wel een beeje slordig idd)...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 18 juli 2001 00:38 schreef oVRoM het volgende:
Dus... Als dit inderdaad de oorzaak is, kan dit dan worden aangepast?
Tuurlijk, ik ben geen HTML goeroe dus dit soort dingen weet ik niet eens :P En ik merk het ook niet (@home) maar ik snap het probleem. Ik zal het er wel tussen frotten als jullie zeggen dat het helpt ;)